Page 44 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 44
Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju

je ključno, da okoljevarstvena prizadevanja vključijo v svoj strateški načrt
(prirejeno po Ferenhof et al. 2014, 46) oz. da varstvo naravnega okolja pos-
tane del celovitega obvladovanja (Labodová 2004) in ne le nekakšen vzpo-
redni sistem.

Podjetja se soočajo z zahtevnim tržiščem, kjer se ljudje vedno bolj zani-
majo oz. zavedajo pomena varovanja naravnega okolja za dolgoročno preži-
vetje (Fortuński 2008, 205). Slednje, poleg zakonskih in drugih predpisov
(Zhang et al. 2008, 1037), skrbi za ugled (Psomas et al. 2011, 508), ohra-
nitve in pridobitve konkurečnega položaja na mednarodnih trgih (Samba-
sivan in Fei 2008, 1424), usmerja podjetja k okolju prijaznim izdelovalnim
in storitvenim procesom.

Dobro okoljsko delovanje oz. okoljevarstveno vodenje podjetja zajema
v glavnem celovito obvladovanje okoljskih vidikov izdelovalne ali storitve-
44 ne dejavnosti, izpolnjevanje zakonskih zahtev, uravnavanje stroškov, učin-
kovito izkoriščanje virov ter odzivanje na zahteve in pričakovanja kupcev,
lastnikov in preostale zainteresirane javnosti (SIQ 2013, 1).

Zajeto v celoto: managerji podjetij naj si prizadevajo za trajnostni ra-
zvoj podjetja in naj usmerjajo podjetje, da s svojim delovanjem (v največ-
ji možni meri) poskuša doseči sinergijsko celoto ekonomskih, družbenih
in okoljskih ciljev, saj je to vse pomembnejša pot za dolgoročni razvoj pod-
jetja.
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49