Page 46 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 46
Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju
Vprašalnik je bil sestavljen iz šestih tematskih delov:
− 1. del: podatki o podjetju (sektor, statistična regija, velikost oz.
število zaposlenih, starost, statusna ureditev, lastniška struktura),
− 2. del: podatki o anketirancu (spol, starost, stopnja izobrazbe, de-
lovna doba, funkcija v podjetju),
− 3. del: dejavniki ekonomske uspešnosti poslovanja (prihodki od
prodaje, dobiček, tržni delež, izvoz, produktivnost dela),
− 4. del: dejavniki makroekonomskega okolja (plačilna sposobnost,
stroški dela, davki, krediti, naročila, administrativni postopki),
− 5. del: dejavniki sektorskega okolja (konkurenca na domačem
trgu glavnega proizvoda, kartelna dogovarjanja, domači trg, kapi-
talska intenzivnost sektorja, delovna sila, panožni sindikati, okolj-
ski standardi),
46 − 6. del: vodstvena ocena v smislu potencialnih vplivnih dejavni-
kov na konkurenčnost podjetja (trženje, inoviranje, človeški kapi-
tal, management, organizacijski in informacijski sistem, stroškov-
na učinkovitost, podjetniške mreže, tvegani kapital, globalizacija,
EU, trajnostni razvoj).
Uporabili smo dve tehniki anketiranja, in sicer anketiranje po ele-
ktronski pošti in anketiranje po »klasični« pošti. Elektronske naslove
podjetij smo pridobili iz baze BIZI in baze slovenskih izvoznikov SLOE-
XPORT ter na spletnih straneh podjetij. V sklopu prve tehnike anketira-
nja smo v aplikaciji LimeSurvey (verzija 1.82) pripravili spletni vprašalnik,
ki je bil strukturno in vsebinsko enak vprašalniku, poslanem po »klasič-
ni« pošti. Dostop do spletnega vprašalnika smo poslali večjemu delu v raz-
iskavo vključenih podjetij (92,23 %). 7,77 % podjetij pa elektronske pošte ni
imelo, zato smo se poslužili druge tehnike anketiranja. V tem primeru smo
vse naslove podjetij pridobili iz baze BIZI.
Anketiranje smo izvedli v obdobju med aprilom in majem 2013. Prvič
smo anketiranje izvedli v začetku meseca aprila. Pri tem naj omenimo, da
smo anketiranje po »klasični« pošti izvedli samo takrat. V roku dveh te-
dnov smo prejeli 234 popolno izpolnjenih vprašalnikov, od teh 203 spletne
vprašalnike in 31 vprašalnikov po »klasični« pošti. Drugič smo anketi-
ranje izvedli v začetku meseca maja in v roku dveh tednov prejeli 206 po-
polno izpolnjenih spletnih vprašalnikov. Glede na to, da je bil načrt prejeti
med 500 in 1000 izpolnjenih vprašalnikov, kar po prvem in drugem an-
ketiranju nismo dosegli, smo anketiranje izvedli še tretjič (konec meseca
maja). V roku dveh tednov smo prejeli še dodatnih 205 popolno izpolnje-
Vprašalnik je bil sestavljen iz šestih tematskih delov:
− 1. del: podatki o podjetju (sektor, statistična regija, velikost oz.
število zaposlenih, starost, statusna ureditev, lastniška struktura),
− 2. del: podatki o anketirancu (spol, starost, stopnja izobrazbe, de-
lovna doba, funkcija v podjetju),
− 3. del: dejavniki ekonomske uspešnosti poslovanja (prihodki od
prodaje, dobiček, tržni delež, izvoz, produktivnost dela),
− 4. del: dejavniki makroekonomskega okolja (plačilna sposobnost,
stroški dela, davki, krediti, naročila, administrativni postopki),
− 5. del: dejavniki sektorskega okolja (konkurenca na domačem
trgu glavnega proizvoda, kartelna dogovarjanja, domači trg, kapi-
talska intenzivnost sektorja, delovna sila, panožni sindikati, okolj-
ski standardi),
46 − 6. del: vodstvena ocena v smislu potencialnih vplivnih dejavni-
kov na konkurenčnost podjetja (trženje, inoviranje, človeški kapi-
tal, management, organizacijski in informacijski sistem, stroškov-
na učinkovitost, podjetniške mreže, tvegani kapital, globalizacija,
EU, trajnostni razvoj).
Uporabili smo dve tehniki anketiranja, in sicer anketiranje po ele-
ktronski pošti in anketiranje po »klasični« pošti. Elektronske naslove
podjetij smo pridobili iz baze BIZI in baze slovenskih izvoznikov SLOE-
XPORT ter na spletnih straneh podjetij. V sklopu prve tehnike anketira-
nja smo v aplikaciji LimeSurvey (verzija 1.82) pripravili spletni vprašalnik,
ki je bil strukturno in vsebinsko enak vprašalniku, poslanem po »klasič-
ni« pošti. Dostop do spletnega vprašalnika smo poslali večjemu delu v raz-
iskavo vključenih podjetij (92,23 %). 7,77 % podjetij pa elektronske pošte ni
imelo, zato smo se poslužili druge tehnike anketiranja. V tem primeru smo
vse naslove podjetij pridobili iz baze BIZI.
Anketiranje smo izvedli v obdobju med aprilom in majem 2013. Prvič
smo anketiranje izvedli v začetku meseca aprila. Pri tem naj omenimo, da
smo anketiranje po »klasični« pošti izvedli samo takrat. V roku dveh te-
dnov smo prejeli 234 popolno izpolnjenih vprašalnikov, od teh 203 spletne
vprašalnike in 31 vprašalnikov po »klasični« pošti. Drugič smo anketi-
ranje izvedli v začetku meseca maja in v roku dveh tednov prejeli 206 po-
polno izpolnjenih spletnih vprašalnikov. Glede na to, da je bil načrt prejeti
med 500 in 1000 izpolnjenih vprašalnikov, kar po prvem in drugem an-
ketiranju nismo dosegli, smo anketiranje izvedli še tretjič (konec meseca
maja). V roku dveh tednov smo prejeli še dodatnih 205 popolno izpolnje-