Page 15 - Vinkler, Jonatan (ur.), "Božja beseda ostane na veke". Študije k razstavi ob 500-letnici reformacije. Ljubljana, Koper: Narodna in univerzitetna knjižnica, Založba Univerze na Primorskem
P. 15
ovnika, reformatorja, jezikoslovca in evropskega kulturnega posredni 13
ka so namenjena iskanju tega središča. S celotnim svojim življenjem in delom
je postal aktiven sooblikovalec evropskega reformacijskega gibanja. Veličina
Trubarja je rezultat njegove osebne spremembe. Samo zato, ker je, tako kot
ostali reformatorji, svojo vero gradil in razvijal na Svetem pismu, je vplival na
zgodovino. Kot je pogosto poudarjal, ni prestopil k novi veroizpovedi, tem
več ravno nasprotno, da so ga pregnali iz Rimskokatoliške cerkve in se je do
konca zavzemal za resnično, čisto »evangeličansko« vero. Na podlagi čiste,
Božje besede je zorel in tudi dozorel v pokončnega, prepričanega in pričeval
nega evangeličanskega duhovnika in tako Slovencem dal Cerkev Božjo slo
venskega jezika, ki je v slovenskem prostoru ostala prisotna v okrilju Evange
ličanske cerkve Augsburške veroizpovedi vse do danes.
Naj nas torej leto reformacije 2017 nagovori k temeljni mentalni drži
reformacijskega človeka – k odločnemu prevpraševanju in kritiki perečih du
hovnih ter družbenih vprašanj, k »prepiru« o njih, toda tudi k njihovemu
enako dejavnemu skupnostnemu reševanju.
reformacija – kot svetovljanka
ka so namenjena iskanju tega središča. S celotnim svojim življenjem in delom
je postal aktiven sooblikovalec evropskega reformacijskega gibanja. Veličina
Trubarja je rezultat njegove osebne spremembe. Samo zato, ker je, tako kot
ostali reformatorji, svojo vero gradil in razvijal na Svetem pismu, je vplival na
zgodovino. Kot je pogosto poudarjal, ni prestopil k novi veroizpovedi, tem
več ravno nasprotno, da so ga pregnali iz Rimskokatoliške cerkve in se je do
konca zavzemal za resnično, čisto »evangeličansko« vero. Na podlagi čiste,
Božje besede je zorel in tudi dozorel v pokončnega, prepričanega in pričeval
nega evangeličanskega duhovnika in tako Slovencem dal Cerkev Božjo slo
venskega jezika, ki je v slovenskem prostoru ostala prisotna v okrilju Evange
ličanske cerkve Augsburške veroizpovedi vse do danes.
Naj nas torej leto reformacije 2017 nagovori k temeljni mentalni drži
reformacijskega človeka – k odločnemu prevpraševanju in kritiki perečih du
hovnih ter družbenih vprašanj, k »prepiru« o njih, toda tudi k njihovemu
enako dejavnemu skupnostnemu reševanju.
reformacija – kot svetovljanka