Page 107 - Uran Maravić, Maja. 2017. Ocenjevanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 107
Zaključek

Pričujoča znanstvena monografija je poskus pregleda ocenjevanja kakovosti v prehrambe-
nem gostinstvu. Dejstvo je, da na svetu obstaja veliko ponudnikov restavracij in da gosti
težko ocenijo, katerega ponudnika bi izbrali. Pri tej odločitvi jim lahko v veliki meri poma-
gajo različni znaki kakovosti, ki jih dodeljujejo kredibilne inštitucije.

Delo je poleg uvoda in zaključka razdeljeno na 8 poglavij. V prvem poglavju smo pred-
stavili teoretične osnove kakovosti storitev. Drugo poglavje je namenjeno predstavitvi po-
mena in dobrih praks destinacijskih znakov kakovosti.

Osrednji del je namenjen predstavitvi metod ocenjevanja v teoretičnem smislu in pri-
merov dobrih praks ocenjevanj restavracij v praktičnem smislu. Dejstvo je, da poznamo raz-
lične kvalitativne in kvantitativne metode za merjenje kakovosti v gostinstvu, a da se te me-
tode ne uporabljajo v praksi.

Prikazali smo glavne značilnosti petih sistemov ocenjevanja restavracij v svetu in
doma. Izkazalo se je, da se pri večini uglednih sistemov ocenjuje po sistemu skritega gosta,
ki pa ima za podlago pri ocenjevanju ocenjevalni list oz. neke napisane ali nenapisane kri-
terije ocenjevanja.

Delo vsebuje dve raziskavi: ena je posvečena raziskavi mnenj med gostinci in pozna-
valci o različnih sistemih ocenjevanj restavracij, druga pa Znaku kakovosti ljubljanskeg tu-
rizma, kjer smo prikazali celoten razvoj sistema in ocenili kakovost restavracij v osrednjeslo-
venski regiji. Znak kakovosti ljubljanskega turizma smo predstavili kot sistem, ki zagotavlja
transparentnost ocenjevanja, k čemur stremijo gostinci in poznavalci sistemov ocenjevanja.

Osnovni namen tega dela je bil oblikovati predloge za razvoj kakovosti v prehrambe-
nem gostinstvu. Te predloge smo strnili v treh smereh in skladno s tem izvedli tudi razi-
skave. Oblikovali smo priporočila za vključevanje v mednarodne gastronomske vodnike, za
oblikovanje nacionalnega znaka kakovosti in za splošni razvoj kadrov v gostinstvu.

107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112