Page 142 - Lazar, Irena, Aleksander Panjek in Jonatan Vinkler. Ur. 2020. Mikro in makro. Pristopi in prispevki k humanističnim vedam ob dvajsetletnici UP Fakultete za humanistične študije, 1. knjiga. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 142
mikro in makro: pr istopi in pr ispevki k humanističnim vedam ob dvajsetletnici up fhš
Slika 3: Okrasni motivi na gravirani keramiki od 16. do 18. stoletja (avtor: Z. Mileusnić)
Odlomek 40 zaradi rumene barve izstopa med ostalimi odlomki. Zanj
je značilna delitev bordure z radialno postavljenimi, rahlo zaobljenimi li-
nijami. Okras je sestavljen iz treh vzporednih linij na sredini polja in treh
trikotno razporejenih krogcev. Primerjave iz Furlanije so datirane v prvo
polovico 18. stoletja (Tomadin 1980, 110, št. 35–37; 111, št. 39, 40; 2004, 248–
55, nn. 109–12).
Zaključek
V 14. stoletju se na območju Veneta izdeluje arhaična gravirana lončeni-
na. Njena proizvodnja se nadaljuje tudi skozi naslednje stoletje. Med ob-
delanim gradivom so zastopani značilni odlomki, ki jih opredeljujemo kot
uvoz iz Veneta ter datiramo v 15. stoletje. Kot je razvidno, je bila kompo-
zicija pri takšnih posodah dvojna. Pri nekaterih je okras prekrival celotno
površino, pri drugih je bila površina razdeljena s trakovi. Značilna je tudi
križna delitev površine v polja. V tej fazi se pojavljajo geometrični motivi,
kot so romb, zvezda in križ; rastlinski, med katerimi prevladuje palmeta,
ter kombinacija geometričnih in rastlinskih motivov: romb in palmeta, spi-
rala in palmeta. Geometrični motivi so imeli največkrat vlogo delitve po-
vršine (križ) ali zapolnjevanja praznega prostora (zvezda). V motivu rom-
ba pa lahko prepoznamo pozitiven znak in simboliko, kot tudi pri motivu
palmete. Pozitivne konotacije razberemo tudi pri kombinacijah motivov.
140
Slika 3: Okrasni motivi na gravirani keramiki od 16. do 18. stoletja (avtor: Z. Mileusnić)
Odlomek 40 zaradi rumene barve izstopa med ostalimi odlomki. Zanj
je značilna delitev bordure z radialno postavljenimi, rahlo zaobljenimi li-
nijami. Okras je sestavljen iz treh vzporednih linij na sredini polja in treh
trikotno razporejenih krogcev. Primerjave iz Furlanije so datirane v prvo
polovico 18. stoletja (Tomadin 1980, 110, št. 35–37; 111, št. 39, 40; 2004, 248–
55, nn. 109–12).
Zaključek
V 14. stoletju se na območju Veneta izdeluje arhaična gravirana lončeni-
na. Njena proizvodnja se nadaljuje tudi skozi naslednje stoletje. Med ob-
delanim gradivom so zastopani značilni odlomki, ki jih opredeljujemo kot
uvoz iz Veneta ter datiramo v 15. stoletje. Kot je razvidno, je bila kompo-
zicija pri takšnih posodah dvojna. Pri nekaterih je okras prekrival celotno
površino, pri drugih je bila površina razdeljena s trakovi. Značilna je tudi
križna delitev površine v polja. V tej fazi se pojavljajo geometrični motivi,
kot so romb, zvezda in križ; rastlinski, med katerimi prevladuje palmeta,
ter kombinacija geometričnih in rastlinskih motivov: romb in palmeta, spi-
rala in palmeta. Geometrični motivi so imeli največkrat vlogo delitve po-
vršine (križ) ali zapolnjevanja praznega prostora (zvezda). V motivu rom-
ba pa lahko prepoznamo pozitiven znak in simboliko, kot tudi pri motivu
palmete. Pozitivne konotacije razberemo tudi pri kombinacijah motivov.
140