Page 60 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 60
Jezikovno izobraževanje in podjetja

linguistic-cultural barriers and what measures are carried out to overcome
such obstacles.
Key words: small and medium-sized enterprises, language, culture, barriers,
measures

Opredelitev obravnavanega problema in teoretičnih izhodišč
Sestavek obravnava, s kakšnimi jezikovnimi in kulturnimi ovirami se sre-
čujejo evropska in slovenska mala ter srednje velika podjetja na poti po-
slovanja v mednarodnem okolju.

Podjetja se morajo dandanes hitro prilagajati razmeram globalnega
trga, če želijo tam obstati in ohranjati konkurenčnost. Med prilagajanje
vsekakor štejemo tudi sposobnost jezikovne in kulturne prilagodljivosti,
60 ki sta ključni, saj brez znanja jezika ne morejo nastopiti na tujem trgu. Ko
stopimo v stik s tujim jezikom, stopimo v stik tudi s tujo kulturo. Menim,
da je poznavanje raznolikosti kultur in posledično prilagajanje tem v po-
slovnem svetu odločilnega pomena.

Danes je vse več podjetij prisotnih na tujih trgih. Raziskava IES (Eu-
ropean Union 2010, 6) je pokazala, da 24 % mikro, 38 % malih in kar 53
% srednje velikih podjetij vstopa na tuje trge z neposrednim izvozom. Pri
takšni usmerjenosti podjetij je za učinkovito premagovanje jezikovnih in
kulturnih preprek pomembno njihovo poznavanje.

Za podjetja je priporočljivo, da imajo določeno jezikovno-komuni-
kacijsko strategijo. Z njo si zadajo cilje in spremljajo njihovo realizacijo.
Podjetja posledično postajajo uspešnejša. V primerjavi s podjetji, ki v svo-
jem poslovanju nimajo te prakse (CILT 2007, 1), dosegajo podjetja, ki jo
imajo, do 50-odstotno rast.

V letu 2006 je v petnajstih od devetindvajsetih evropskih držav mi-
nimalno 50 % malih in srednje velikih podjetij že imelo začrtano jezi-
kovno-komunikacijsko strategijo (CILT 2007, 2). Sprašujem se, koliko se
podjetja zavedajo pomembnosti začrtane jezikovno-komunikacijske stra-
tegije danes.

Znanje tujih jezikov je resnično pomembno, saj je kar 11 % v raziska-
vi udeleženih podjetij izgubilo posel zaradi pomanjkanja znanja tujih je-
zikov (CILT 2007, 2). Število se zdi precej visoko, glede na to, da je ve-
liko možnosti, s katerimi lahko rešujejo jezikovne probleme. Vrednosti
pogodb, ki zaradi neznanja niso bile sklenjene, so izjemno visoke.

Najpogostejši in najpomembnejši ukrepi, ki jih podjetja izvajajo, da se
izognejo jezikovnim preprekam, so jezikovna usposabljanja, sodelovanje
z univerzami, imenovanje zastopnikov in distributerjev, najem poklicnih
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65