Page 64 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 64
Jezikovno izobraževanje in podjetja

Jezikovne prepreke in mala ter srednje velika podjetja
''Jeziki so posel,'' je iniciativa Evropskega komisijskega direktorata za izo-
braževanje in kulturo.

Še vedno mnogo ljudi meni, da se posel vrti samo okoli poslovnih od-
nosov med partnerji, vendar nam že zgoraj zapisana iniciativa pove, da je
posel več kot to – je komunikacija med poslovnimi partnerji (Stone 2013,
1).

Smo v času, ko je svet zajela globalizacija. Še posebno mala in srednje
velika podjetja so zelo občutljiva na posledice, ki jih prinaša globalizaci-
ja. Če podjetja želijo »preživeti«, morajo biti pripravljena in sposobna se
hitro prilagoditi na vseh ravneh. Ena izmed teh ravni je vsekakor tudi je-
zikovno-kulturno prilagajanje oziroma premagovanje jezikovnih in kul-
turnih preprek, ki jih srečajo na poti internacionalizacije.
64 Podjetja so se danes tako rekoč prisiljena usmeriti na tuje trge, saj do-
mači trgi postajajo vse bolj zasičeni, in če želi podjetje ostati konkurenčno
ter ustvarjati primerno donosnost, je skoraj nujno, da posluje globalno.

Danes se torej vse več podjetij odloča za internacionalizacijo, kar je
bilo ugotovljeno tudi v raziskavi IES (European Union 2010, 6). Kar 24
% mikro, 38 % malih in 53 % srednje velikih podjetij je vključenih v ne-
posredni izvoz. Ugotovljeno je bilo tudi, da manjša kot je država, bolj in-
ternacionalizirana so mala in srednje velika podjetja. Menim, da je razlog
temu zasičenost domačega trga zaradi majhnosti, zato so se podjetja prisi-
ljena usmeriti na nove tuje trge.

Jezikovno–komunikacijska strategija
Jezikovne raznolikosti predstavljajo za podjetja velike prepreke, zato je
pomembno, da imajo jasno začrtano komunikacijsko strategijo. Podje-
tja, ki torej imajo opredeljeno komunikacijsko strategijo za osvajanje tu-
jih trgov, so na splošno uspešnejša in dosegajo večjo rast izvozne proda-
je (Hagen 2011, 3).

V raziskavi ELAN (CILT 2007, 1), ki je bila izvedena v približno
2000 malih in srednje velikih izvoznih podjetjih v 29 evropskih državah,
je bilo ugotovljeno, da imajo podjetja, ki investirajo v nadgradnjo svoje
komunikacijske strategije, večjo izvozno prodajo kot tista, ki tega ne na-
redijo. Če torej podjetja investirajo v prej omenjeno strategijo, imajo mož-
nost, da z izvozom dosežejo kar 50-odstotno višjo rast v primerjavi s pod-
jetji, ki te prakse ne uvajajo. Za dosego večje prodaje so potrebni naslednji
štirje pogoji:
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69