Page 62 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 62
Jezikovno izobraževanje in podjetja
tja v Evropi in kakšne ukrepe evropska podjetja izvajajo za premagova-
nje teh preprek.
Cilji empiričnega dela so ugotoviti, ali se slovenska podjetja zaveda-
jo jezikovnih in medkulturnih razlik v poslovanju na mednarodnem trgu
in kateri tuji trgi za naša podjetja predstavljajo izziv. Predvsem pa me bo
zanimalo, kakšne ukrepe izvajajo podjetja za premostitev jezikovnih in
kulturnih razlik in v kolikšni meri. V okviru empiričnega dela sem si zas-
tavila tudi hipoteze, ki jih bom s pomočjo analize rezultatov anketnega
vprašalnika potrdila oziroma ovrgla.
Hipoteza 1: Slovenska podjetja se zavedajo pomembnosti jezikovno-
-komunikacijske strategije, vendar le-te nimajo zapisane.
Hipoteza 2: Slovenska podjetja se zavedajo jezikovnih in kulturnih
razlik.
62 Hipoteza 3: Slovenska podjetja verjamejo, da imata naložba v izobra-
ževanje na področju tujih jezikov in kulturno ozaveščanje pozi-
tiven povratni učinek na poslovanje, vendar redko organizirajo
tovrstna izobraževanja.
Hipoteza 4: Slovenska podjetja redko sodelujejo z lokalnimi univer-
zami na obravnavanem področju.
Hipoteza 5: Slovenska podjetja redko zaposlujejo lokalne zastopnike
v tujih državah.
Hipoteza 6: Slovenska podjetja sodelujejo s poklicnimi prevajalci.
Hipoteza 7: Slovenska podjetja imajo svojo spletno stran prevedeno
v glavne jezike, v katerih poslujejo.
Predvidene metode za doseganje ciljev
Teoretični del bo temeljil na prebrani tuji literaturi in že opravljenih tujih
raziskavah, ki se nanašajo na obravnavano temo. Prav tako bom preučila
dela nekaterih tujih avtorjev. Poleg tega si bom s teoretičnim delom po-
magala pri sestavljanju vprašalnika, ki bo del empiričnega dela.
V empiričnem delu bom sestavila vprašalnik, ki mi bo dal odgovore
na cilje, ki sem si jih zastavila v poglavju Namen in cilji diplomskega dela.
Vprašalnike bom elektronsko poslala 500 malim in srednje velikim slo-
venskim podjetjem, ki sodelujejo s partnerji na tujih trgih. Rezultate razi-
skave bom po pridobljenih odgovorih analizirala ter jih tudi grafično pri-
kazala, prav tako bom na podlagi teh rezultatov potrdila oziroma ovrgla
zgoraj zapisane hipoteze.
tja v Evropi in kakšne ukrepe evropska podjetja izvajajo za premagova-
nje teh preprek.
Cilji empiričnega dela so ugotoviti, ali se slovenska podjetja zaveda-
jo jezikovnih in medkulturnih razlik v poslovanju na mednarodnem trgu
in kateri tuji trgi za naša podjetja predstavljajo izziv. Predvsem pa me bo
zanimalo, kakšne ukrepe izvajajo podjetja za premostitev jezikovnih in
kulturnih razlik in v kolikšni meri. V okviru empiričnega dela sem si zas-
tavila tudi hipoteze, ki jih bom s pomočjo analize rezultatov anketnega
vprašalnika potrdila oziroma ovrgla.
Hipoteza 1: Slovenska podjetja se zavedajo pomembnosti jezikovno-
-komunikacijske strategije, vendar le-te nimajo zapisane.
Hipoteza 2: Slovenska podjetja se zavedajo jezikovnih in kulturnih
razlik.
62 Hipoteza 3: Slovenska podjetja verjamejo, da imata naložba v izobra-
ževanje na področju tujih jezikov in kulturno ozaveščanje pozi-
tiven povratni učinek na poslovanje, vendar redko organizirajo
tovrstna izobraževanja.
Hipoteza 4: Slovenska podjetja redko sodelujejo z lokalnimi univer-
zami na obravnavanem področju.
Hipoteza 5: Slovenska podjetja redko zaposlujejo lokalne zastopnike
v tujih državah.
Hipoteza 6: Slovenska podjetja sodelujejo s poklicnimi prevajalci.
Hipoteza 7: Slovenska podjetja imajo svojo spletno stran prevedeno
v glavne jezike, v katerih poslujejo.
Predvidene metode za doseganje ciljev
Teoretični del bo temeljil na prebrani tuji literaturi in že opravljenih tujih
raziskavah, ki se nanašajo na obravnavano temo. Prav tako bom preučila
dela nekaterih tujih avtorjev. Poleg tega si bom s teoretičnim delom po-
magala pri sestavljanju vprašalnika, ki bo del empiričnega dela.
V empiričnem delu bom sestavila vprašalnik, ki mi bo dal odgovore
na cilje, ki sem si jih zastavila v poglavju Namen in cilji diplomskega dela.
Vprašalnike bom elektronsko poslala 500 malim in srednje velikim slo-
venskim podjetjem, ki sodelujejo s partnerji na tujih trgih. Rezultate razi-
skave bom po pridobljenih odgovorih analizirala ter jih tudi grafično pri-
kazala, prav tako bom na podlagi teh rezultatov potrdila oziroma ovrgla
zgoraj zapisane hipoteze.