Page 63 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 63
Jezikovne in kulturne prepreke v slovenskih malih in srednje velikih podjetjih 63
Predpostavke in omejitve
Predpostavljam, da se slovenska mala in srednje velika podjetja vse bolj
zavedajo pomembnosti poznavanja jezikovnih in kulturnih razlik, ko se
srečujejo z mednarodnim poslovanjem. Menim tudi, da se podjetja za-
vedajo pomembnosti izvajanja ukrepov za premagovanje omenjenih pre-
prek, vendar jih redko izvajajo.
Predpostavljam, da bom s poslanim anketnim vprašalnikom prišla
do podatkov, ki bodo dali jasno sliko o tem, kako se slovenska mala in sre-
dnje velika podjetja zavedajo jezikovnih in kulturnih preprek.
Pri anketiranju se bom omejila le na mala in srednje velika slovenska
podjetja, ki sodelujejo na mednarodnih trgih. Omejitev mi predstavlja
tudi to, da bom anketo izvedla po elektronski pošti, zato se lahko zgodi,
da podjetja ne bodo prikazala zadostne zainteresiranosti za sodelovanje,
kar bo pripeljalo do majhnega vzorca podjetij.
Opredelitev malih in srednje velikih podjetij
Podjetje štejemo za mikro, malo ali srednje veliko podjetje, če izpolnjuje
zgornjo mejo za število zaposlenih in če izpolnjuje zgornjo mejo prihodka
ali bodisi končni znesek bilančnega stanja, ki je prikazan v spodnji pregle-
dnici 1 (European Commison 2009, 3).
Preglednica 1: Opredelitev velikosti podjetij
Podjetje Zaposleni Prihodki Bilanca stanja
Srednje veliko < 250 ≤ € 50 m ≤ € 43 m
Malo < 50 ≤ € 10 m ≤ € 10 m
Mikro <10 ≤€2m ≤€2m
Vir: European Commison 2009, 3
Pomen malih in srednje velikih podjetij za slovensko gospodarstvo
Osrednji del slovenskega gospodarstva predstavljajo mikro, mala in sre-
dnje velika podjetja. V te tri kategorije podjetij spada po merilih, ki jih je
opredelila Evropska unija, kar 99,7 % vseh podjetij (SIST). V Sloveniji so
leta 2012 prevladovala mikro podjetja, ki jih je bilo kar 94,3 %. Za Slove-
nijo poleg mikro podjetij predstavljajo pomembno vlogo tudi srednje ve-
lika in velika podjetja, saj več kot polovica vseh zaposlenih dela prav v teh
podjetjih (SURS).
Predpostavke in omejitve
Predpostavljam, da se slovenska mala in srednje velika podjetja vse bolj
zavedajo pomembnosti poznavanja jezikovnih in kulturnih razlik, ko se
srečujejo z mednarodnim poslovanjem. Menim tudi, da se podjetja za-
vedajo pomembnosti izvajanja ukrepov za premagovanje omenjenih pre-
prek, vendar jih redko izvajajo.
Predpostavljam, da bom s poslanim anketnim vprašalnikom prišla
do podatkov, ki bodo dali jasno sliko o tem, kako se slovenska mala in sre-
dnje velika podjetja zavedajo jezikovnih in kulturnih preprek.
Pri anketiranju se bom omejila le na mala in srednje velika slovenska
podjetja, ki sodelujejo na mednarodnih trgih. Omejitev mi predstavlja
tudi to, da bom anketo izvedla po elektronski pošti, zato se lahko zgodi,
da podjetja ne bodo prikazala zadostne zainteresiranosti za sodelovanje,
kar bo pripeljalo do majhnega vzorca podjetij.
Opredelitev malih in srednje velikih podjetij
Podjetje štejemo za mikro, malo ali srednje veliko podjetje, če izpolnjuje
zgornjo mejo za število zaposlenih in če izpolnjuje zgornjo mejo prihodka
ali bodisi končni znesek bilančnega stanja, ki je prikazan v spodnji pregle-
dnici 1 (European Commison 2009, 3).
Preglednica 1: Opredelitev velikosti podjetij
Podjetje Zaposleni Prihodki Bilanca stanja
Srednje veliko < 250 ≤ € 50 m ≤ € 43 m
Malo < 50 ≤ € 10 m ≤ € 10 m
Mikro <10 ≤€2m ≤€2m
Vir: European Commison 2009, 3
Pomen malih in srednje velikih podjetij za slovensko gospodarstvo
Osrednji del slovenskega gospodarstva predstavljajo mikro, mala in sre-
dnje velika podjetja. V te tri kategorije podjetij spada po merilih, ki jih je
opredelila Evropska unija, kar 99,7 % vseh podjetij (SIST). V Sloveniji so
leta 2012 prevladovala mikro podjetja, ki jih je bilo kar 94,3 %. Za Slove-
nijo poleg mikro podjetij predstavljajo pomembno vlogo tudi srednje ve-
lika in velika podjetja, saj več kot polovica vseh zaposlenih dela prav v teh
podjetjih (SURS).