Page 136 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 136
zagotavljanje k akovosti v gostinst v u

5. Ali se USALI uporablja med vprašanima skupinama (vodje hotelov in
vodje finančnega kontrolinga) v Sloveniji in kakšno je njihovo stališče
glede pomembnosti mednarodnih primerjav?
Že pri izvedbi projekta CrossBench (2015) smo ugotovili, da le redki hoteli v Sloveniji
poročajo po USALI (Ivankovič in Jerman 2015). Iz tega razloga smo presodili, da bomo
s poglobljenimi intervjuji z izbranimi hoteli, za katere vemo, da poznajo in vsaj delno
uporabljajo USALI, pridobili kakovostnejše informacije, kot bi jih dobili v primeru an-
ketiranja velikega števila hotelov, ki niso seznanjeni z obravnavano tematiko. Intervjuji
so bili izvedeni v sedmih hotelskih družbah, s sedmimi direktorji oz. vodji operative ali
trženja in s šestimi vodji finančnega kontrolinga. Iz analize intervjujev na osnovi pol-
strukturiranih vprašalnikov izhaja:
- Skoraj vsi vprašani poznajo USALI in slaba večina tudi sledi spremembam nove
izdaje USALI.
- Najpogosteje je k odločitvi poročanja po USALI prispeval zunanji dejavnik (la-
stniki, mednarodni svetovalci, upniki) in redkeje lastna potreba po tovrstnih no-
tranjih informacijah ter mednarodni primerljivosti. Tako imajo le v štirih gospo-
darskih družbah vzpostavljen tudi kontni plan po USALI, pri ostalih je v fazi
vzpostavljanja oz. se podatki prenašajo iz poročil po MSRP. Prevladujejo meseč-
na in letna poročila po poslovnih oddelkih, redkeje dnevna, zaskrbljujoče pa je,
da le slaba polovica družb izračunava tudi GOP, ki je temeljna kategorija uspešno-
sti poslovanja hotela, saj poleg neposrednih upošteva tudi obvladljive splošne stro-
ške. GOP se uporablja za izračun dveh relativnih kazalnikov: % GOP v prihodkih
in GOPPAR (GOP na razpoložljivo sobo) ter se uporablja kot osnova za merjenje
uspešnosti hotelskega managementa. Še zlasti sta kazalnika uporabna v primerja-
vi z dosežki sorodnih hotelov. Večina vprašanih tudi oblikuje plane – predračune
po USALI, nekaj jih je v fazi vzpostavljanja, saj je le na osnovi iste metodike ure-
sničenega z načrtovanim mogoče učinkovito obvladovanje, nadziranje in ukrepa-
nje.
- Večina vprašanih na dnevni ravni izračunava RevPAR, ADR, occ. in TRevPAR,
se pa le 4 družbe od 7 na osnovi teh kategorij primerjajo s konkurenti na destina-
ciji. RM večina vprašanih uporablja, najpogosteje v celoti, manjši delež delno oz.
je v fazi uvajanja. Pri slabi večini so izdelali lastne informacijske rešitve pri uporabi
tega orodja, medtem ko pri ostalih vprašanih gre za zakupljene informacijske sis-
teme za uporabo RM.
- Mednarodne publikacije o dosežkih v hotelirstvu večina vodij hotelov pozna in
deloma uporablja, le redki pa poročajo inštitucijam, ki te publikacije izdajajo.
Največ vprašanih pozna Horwath Consulting, sledi Ernst and Young ter PFK in
STR.
- Večina vprašanih pozna projekt CrossBench (2015) in bi se bila pripravljena vklju-
čiti v primerjave s sorodnimi hoteli na Hrvaškem, če bi k temu pristopilo več ho-
telov iz Slovenije. Prav tako je večina vprašanih prepričana, da bi lahko z medna-
rodnimi primerjavi izboljšali svoje poslovanje.

136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141