Page 33 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 33
7 Marketing in komercializacija

Kaj je marketing
Kaj je značilno za marketinško delovanje podjetij
Kaj je značilno za blagovno znamko

Marketing v sodobnem poslovanju podjetij zaradi velike konkurence
igra zelo pomembno, lahko bi rekli v mnogih gospodarskih panogah
celo odločujočo vlogo. Gre za skupek aktivnosti kvalitetnega obvlado-
vanja trga. Podjetje v marketinških aktivnostih upošteva ključne se-
stavne elemente, in sicer izdelek, njegovo ceno, trg in potrebo po tržnem
komuniciranju ter sporočanju potrošnikom, kaj jim lahko podjetje ponudi
in pod kakšnimi pogoji. Prva marketinška aktivnost podjetja je dobro
raziskati trg in potrebe potrošnikov, jih preučiti in na osnovi tega raz-
viti, pripraviti, proizvesti ter trgu ponuditi take izdelke in storitve, ki
bodo lahko izpolnili pričakovanja, potrebe in želje potrošnikov. V skladu
s tem podjetje izvaja marketinško strategijo za izdelek in storitev ter
uporablja ustrezne vsebine marketinškega komuniciranja, s katerimi
nagovarja in prepričuje potrošnike za nakup izdelkov ter storitev pod-
jetja.

Za ustrezno marketinško delovanje sta pomembna tudi nadzor in
potrebna korekcija marketinške strategije, ki mora ciljano doseči opre-
deljen del trga potrošnikov, na katerega se usmerja podjetje s svojimi
marketinškimi aktivnostmi. Zato mora podjetje delovati marketinško
ciljano, usmerjeno v določen del trga in tudi primerno predstaviti svoj izde-
lek in storitev potrošnikom. Dolgoročno pomembno je, da podjetje lahko
doseže zaznavno prepoznavnost svojih izdelkov in storitev pri potro-
šnikih, kar lahko zagotavlja v načrtnem procesu upravljanja lastnih bla-
govnih znamk, ki predstavljajo pomembno konkurenčno prednost in tudi
premoženje podjetja.

Vprašanja za utrjevanje

1. Kaj je marketing?
2. Zakaj je marketing pomemben za poslovanje podjetja?

33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38