Page 31 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 31
6 Vloga izdelka in storitve
v komercializaciji
Kaj je značilno za izdelek in storitev
Kako podjetje upravlja izdelek in storitev
Kaj je zadovoljstvo potrošnikov
Kaj je zvestoba potrošnikov
Izdelek in storitev, ki ju podjetje ponuja potrošnikom na trgu, je te-
meljni element tržnega uspeha in komercializacije podjetja. Načrtova-
nju, ustvarjanju, razvoju, proizvodnji, marketingu in prodaji ter tudi po-
prodajnim aktivnostim mora zato vsako podjetje posvečati maksimalno
potrebno pozornost. Izdelek in storitev sta tudi temeljna gradnika po-
slovne strategije vsakega podjetja, njegovega razvoja in rasti ter dose-
ganja konkurenčne prednosti ali tudi neuspeha na trgu. Podjetje lahko
izdelke načrtuje in razvija samo v okviru lastnih raziskovalno-razvojnih
aktivnosti ali jih tudi pridobi na trgu v okviru različnih poslovnih spo-
razumov, poslovnih dogovorov in pogodb (licenca, blagovne znamke,
druge oblike sodelovanja) s potencialnimi partnerji.
Podjetje mora znati upravljati izdelek in storitev s ciljem doseganja
uspešnih prodajnih rezultatov na trgu (obseg prodaje, tržni delež) in
tudi smiselnega upravljanja svoje življenjske krivulje, ki zajema fazo
načrtovanja, uvajanja na trg, doseganja rasti prodaje, doseganja vrha
prodaje in padca prodaje. Posamezne gospodarske panoge se med seboj
razlikujejo glede na izdelke in storitve, ki jih proizvajajo in ponujajo na
trgu (izdelki in storitve za široko potrošnjo, preživljanje prostega časa,
potovanja, turizem bančništvo, telefonija), zato mora vsako podjetje
ponudbo svojih izdelkov in storitev znati prilagoditi ciljani potrošniški
skupini na trgu, ki povprašuje pa določenih izdelkih in storitvah. So-
dobno gospodarsko poslovanje zaznamuje predvsem hiter obseg in rast
trga storitev, kar je pogojeno z sodobnim načinom življenja in preživlja-
nja prostega časa (bančništvo, mobilna telefonija, potovanja, turizem,
hitra prehrana), ta pa omogoča komercializacijo nekaterih novih izdel-
kov in storitev na trgu.
Za podjetje je pomembno, da pravočasno zazna potrebo na trgu po do-
31
v komercializaciji
Kaj je značilno za izdelek in storitev
Kako podjetje upravlja izdelek in storitev
Kaj je zadovoljstvo potrošnikov
Kaj je zvestoba potrošnikov
Izdelek in storitev, ki ju podjetje ponuja potrošnikom na trgu, je te-
meljni element tržnega uspeha in komercializacije podjetja. Načrtova-
nju, ustvarjanju, razvoju, proizvodnji, marketingu in prodaji ter tudi po-
prodajnim aktivnostim mora zato vsako podjetje posvečati maksimalno
potrebno pozornost. Izdelek in storitev sta tudi temeljna gradnika po-
slovne strategije vsakega podjetja, njegovega razvoja in rasti ter dose-
ganja konkurenčne prednosti ali tudi neuspeha na trgu. Podjetje lahko
izdelke načrtuje in razvija samo v okviru lastnih raziskovalno-razvojnih
aktivnosti ali jih tudi pridobi na trgu v okviru različnih poslovnih spo-
razumov, poslovnih dogovorov in pogodb (licenca, blagovne znamke,
druge oblike sodelovanja) s potencialnimi partnerji.
Podjetje mora znati upravljati izdelek in storitev s ciljem doseganja
uspešnih prodajnih rezultatov na trgu (obseg prodaje, tržni delež) in
tudi smiselnega upravljanja svoje življenjske krivulje, ki zajema fazo
načrtovanja, uvajanja na trg, doseganja rasti prodaje, doseganja vrha
prodaje in padca prodaje. Posamezne gospodarske panoge se med seboj
razlikujejo glede na izdelke in storitve, ki jih proizvajajo in ponujajo na
trgu (izdelki in storitve za široko potrošnjo, preživljanje prostega časa,
potovanja, turizem bančništvo, telefonija), zato mora vsako podjetje
ponudbo svojih izdelkov in storitev znati prilagoditi ciljani potrošniški
skupini na trgu, ki povprašuje pa določenih izdelkih in storitvah. So-
dobno gospodarsko poslovanje zaznamuje predvsem hiter obseg in rast
trga storitev, kar je pogojeno z sodobnim načinom življenja in preživlja-
nja prostega časa (bančništvo, mobilna telefonija, potovanja, turizem,
hitra prehrana), ta pa omogoča komercializacijo nekaterih novih izdel-
kov in storitev na trgu.
Za podjetje je pomembno, da pravočasno zazna potrebo na trgu po do-
31