Page 32 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 32
6 Vloga izdelka in storitve v komercializaciji

ločenem izdelku in storitvi ter da lahko prilagodi svoje poslovne aktivno-
sti tako, da potrošnikom lahko ob pravem času in pred konkurenco ter
s pravimi komercialnimi pogoji (cena, kakovost, dobava in tudi ostalo)
zagotovi dosegljivost tega izdelka in storitve na trgu. Seveda mora pod-
jetje pozorno spremljati tudi izdelke in storitve, ki jih na trgu ponujajo
konkurenčna podjetja.

Tako podjetje lahko sledi svoji poslovni strategiji uspešnega zadovo-
ljevanja potreb potrošnikov in si gradi tudi dolgoročno poslovno so-
delovanje s svojimi potrošniki, kar je še posebej pomembno v pogo-
jih močne konkurence. Zadovoljstvo potrošnikov namreč ni več zadosten
faktor uspeha podjetja, za njegovo dolgoročno uspešno poslovanje in
razvoj ter tudi rast je namreč ključnega pomena zvestoba potrošnikov, ki
podjetju omogoča dolgoročno uspešno poslovanje. Načrtovanje ustre-
zne politike izdelka je pogojeno z gospodarsko panogo, v kateri podje-
tje posluje, natančnimi in stalnimi spremljanji dogajanja na trgu v cilju
pravočasnega prepoznavanja potreb in želja kupcev ter ponujanja takih
izdelkov in storitev, ki bodo lahko prepoznane potrebe in želje uspešno
zadovoljili. Pri tem in tudi ob izvajanju marketinških aktivnosti je za
dolgoročno uspešno poslovanje podjetja pomembno, da izdelke in sto-
ritve na trgu ponudi z lastno identiteto in izbrano blagovno znamko, ki
bo zagotavljala razlikovanje od ostale ponudbe na trgu in hkrati tudi
graditev ter utrjevanje lastne identitete podjetja.

Vprašanja za utrjevanje
1. Kakšen je pomen izdelka in storitve za podjetje?
2. Kaj pomeni upravljanje izdelka in storitve za podjetje?
3. Kaj mora opazovati in spremljati podjetje na trgu?
4. Kaj pomeni zadovoljstvo potrošnikov v zvezi z izdelkom in s storitvijo

podjetja?
5. Zakaj je za podjetje pomembna zvestoba potrošnikov?
6. Kakšno vlogo ima za podjetje blagovna znamka izdelka in storitve?

32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37