Page 56 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 56
11 Oblike komercializacije novosti

Pri nekaterih »brokerjih«, še posebno pa pri posrednikih (inovacijski
posredniki, podjetja za promocijo in trženje izumov ipd.) velja opozoriti
na nekaj nevarnosti.

• Pogoj za sodelovanje je plačilo »članarine« v znesku več sto eu r.

• Na začetku posla želijo izdelati analizo, na podlagi katere se bodo
odločali o sodelovanju z izumiteljem. Cena je od nekaj sto pa tudi
čez tisoč e u r. Včasih gre za korektno narejene študije, včasih pa
je izdelava študije in prejetje plačila glavni cilj »sodelovanja«.

• Obetavni analizi pogosto sledi ponudba za izdelavo profesional-
nega prototipa in embalaže, ki bo olajšala prodajo. Ali pa je celo
pogoj za sodelovanje. Tudi to so stroški (od nekaj tisoč e u r na-
prej), ki bremenijo izumitelja. Tudi za to velja enako opozorilo kot
v prejšnji alineji. V zda so znani primeri, ko so izumitelji prodali
hišo, da so lahko financirali goljufive posrednike (delujejo tudi v
Sloveniji).

• Njihovo sodelovanje se kljub velikim obljubam poleg plačljivih pro-
totipov pogosto omeji na posredovanje informacij o potencialno
zanimivih podjetjih in druge komaj uporabne informacije, ki jih z
lahkoto najdemo prek spleta sami.

Še enkrat – ni vsak posrednik goljuf in ni vsak goljuf tudi goljuf po
pravni interpretaciji. Kljub temu, da je v z da nekaj splošno znanih go-
ljufov, pa jim celo učinkovito sodstvo niti nadzorne institucije ne pri-
dejo do živega.

Mediji

V fazi predstavitve in ponudbe je sodelovanje z mediji pomembna, a
pogosto slabo izkoriščena možnost. To velja tako za »klasične« kot tudi
za elektronske medije.

Ciljne medije navadno izbiramo glede na ciljno populacijo, ki ji želimo
novost predstaviti. Lahko gre za medije, namenjene širokim množicam
(na primer pri prodaji končnega, množično uporabnega proizvoda), ali
pa medije, namenjene ozkemu krogu podjetnikov (na primer za pred-
stavitev ekološko usmerjene novosti, namenjene večjim toplotnim po-
stajam).

Predstavitve v medijih so razmeroma draga varianta, a v fazi, ko pred-
stavljamo izumiteljske in razvojne dosežke, lahko pričakujemo tudi ka-
kšno brezplačno objavo.

56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61