Page 30 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 30
Velike športne prireditve in turizem

Opredelitev športnega turizma
Športni turizem zaradi svoje narave in vpletenosti na področja okolja,
družbe, kulture in gospodarstva in omogočanja številnih razvojnih pri-
ložnosti postaja vedno bolj pomemben dejavnik oblikovanja turizma šte-
vilnih turističnih destinacij (Standeven in De Knop, 1999, str. 12, glej
Shemo 1). V Nacionalnem programu športa v Republiki Sloveniji (2014)
je športni turizem opredeljen kot »turizem za povpraševalce, ki imajo
posebno zanimanje za turistične destinacije, kjer so lahko športno de-
javni ali pa je šport zanje glavni motiv potovanja« (Resolucija o Nacio-
nalnem programu športa v Republiki Sloveniji, 2014 - 2023, str. 48). V
povezavi z drugimi vrstami turizma je športni turizem gonilna sila za go-
spodarski razvoj urbanih območij, ki z vključevanjem različnih deležni-
kov vpliva tudi na trajnostni razvoj turističnih destinacij.
30

Slika 1: Osnovni model športnega turizma
Vir: Standeven in De Knop, 1999, str. 5 v Slak Valek, 2008, str. 46

V zadnjem desetletju je turistična dejavnost dosegla velik preskok v
zavedanju o razvoju športnega turizma kot obliki turizma. Sodobni tren-
di preživljanja prostega časa snovalcem strategij razvoja turizma narekuje-
jo nujnost povezovanja športa in turizma ter omogočajo oblikovanje kva-
litetne ponudbe športnega turizma številnim turističnim destinacijam
po svetu.

Različne oblike športnega udejstvovanja sodobnim turistom pome-
nijo (Weed in Bull, 2009; Fredline, 2005; Hinch in Higham, 2001, str.
56; Gibson, 2003, str. 355; Gibson, Attle in Yiannakis, 1998, str. 49; Gam-
mon in Robinson, 1997; Gammon in Kurtzman, 2002):
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35