Page 124 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 124
bara Zorman
spremenilo njihove poglede na vlogo filma v kulturi in izobraževanju, skoraj
polovico vprašancev (20) pa je filmska vzgoja motivirala za delo pri predme-
tu. Približno enakemu deležu študentov je bilo všeč, da je delo spodbujalo
njihovo samostojnost in skupinsko delo ter raziskovanje.
Film kot didaktično sredstvo v okviru medkulturne vzgoje
Recepcija in ustvarjanje filmov sta se izkazala tudi kot pomembna dejavni-
ka pri motiviranju in angažiranju študentov na področju medkulturne vzgo-
je in izobraževanja. Film je spričo svoje večkodnosti in imerzivnosti ena od
umetnosti, ki gledalcu nudijo izkušnjo, ki je najbližje konkretnemu doživlja-
nju določene osebe ali okolja; med gledanjem filma o tuji kulturi slednjo lah-
ko podoživimo skozi vid, sluh, gibanje, se »potopimo vanjo«. Vizualni in avdi-
oposnetki poleg tega ustvarjajo občutek dokumentarnosti, izkušnjo, da s fil-
mom vstopamo v drugo kulturo. Zaradi tega predpostavljam, da je film zelo
uporaben medij za spoznavanje in sprejemanje različnosti na vseh stopnjah
izobraževanja. Poleg tega lahko študentje z ustvarjanjem lastnih fikcijskih ali
dokumentarnih filmov ponotranjijo izobraževalne vsebine oz. jih predstavijo
skozi lastno interpretacijo in vrednotenje.
Film kot didaktično sredstvo že nekaj let uporabljam pri predmetu Med-
kulturnost v vzgoji in izobraževanju; študentje programov Pedagogika in Ra-
zredni pouk v okviru seminarskega dela razmišljajo o filmih na temo med-
kulturnosti. Ti si sledijo po zaporedju, ki stopnjuje stopnjo »tujosti«, tako na
področju (ne)konvencionalnih narativnih strategij kot tudi soočenja z drugo-
stjo kulturnih identitet.
V okviru projekta sem pri seminarskemu delu predmeta Medkulturnost v
vzgoji in izobraževanju, ki ga izvajam kot izbirni predmet za četrti letnik pro-
grama Razredni pouk (število študentov: 20), film uporabila v dveh primerih.
V prvem primeru smo si s študenti ogledali film Freedom Writers (2007). Ta pri-
kazuje izsek iz življenja učiteljice in motivatorke Erin Gruwell ter njen spopad
z rasnim nasiljem v eni od javnih srednji šol v vzhodnem Los Anglesu v za-
četku devetdesetih let. Erin kot hči političnega aktivista zavrne dobro plačan
pravniški poklic ter z željo, da bi pomagala mladim iz deprivilegiranih okolij,
odide v eno od šol z zelo visokim osipom, kjer ji uspe razred dijakov, večino-
ma že zaznamovanih z nasiljem tolp, s segregacijo in prepričanjem o lastnem
akademskem neuspehu, z različnimi nekonvencionalnimi pedagoškimi me-
todami pa tudi s spreminjanjem razreda v nekakšen azil pred ogrožujočim
domačim okoljem pripeljati do uspešno zaključene mature ter obenem v di-
jakih spodbuditi kritično državljanstvo in dejavno nasprotovanje diskrimina-
ciji. Film preko konvencij koherentne realistične pripovedi, hollywodskega
122
spremenilo njihove poglede na vlogo filma v kulturi in izobraževanju, skoraj
polovico vprašancev (20) pa je filmska vzgoja motivirala za delo pri predme-
tu. Približno enakemu deležu študentov je bilo všeč, da je delo spodbujalo
njihovo samostojnost in skupinsko delo ter raziskovanje.
Film kot didaktično sredstvo v okviru medkulturne vzgoje
Recepcija in ustvarjanje filmov sta se izkazala tudi kot pomembna dejavni-
ka pri motiviranju in angažiranju študentov na področju medkulturne vzgo-
je in izobraževanja. Film je spričo svoje večkodnosti in imerzivnosti ena od
umetnosti, ki gledalcu nudijo izkušnjo, ki je najbližje konkretnemu doživlja-
nju določene osebe ali okolja; med gledanjem filma o tuji kulturi slednjo lah-
ko podoživimo skozi vid, sluh, gibanje, se »potopimo vanjo«. Vizualni in avdi-
oposnetki poleg tega ustvarjajo občutek dokumentarnosti, izkušnjo, da s fil-
mom vstopamo v drugo kulturo. Zaradi tega predpostavljam, da je film zelo
uporaben medij za spoznavanje in sprejemanje različnosti na vseh stopnjah
izobraževanja. Poleg tega lahko študentje z ustvarjanjem lastnih fikcijskih ali
dokumentarnih filmov ponotranjijo izobraževalne vsebine oz. jih predstavijo
skozi lastno interpretacijo in vrednotenje.
Film kot didaktično sredstvo že nekaj let uporabljam pri predmetu Med-
kulturnost v vzgoji in izobraževanju; študentje programov Pedagogika in Ra-
zredni pouk v okviru seminarskega dela razmišljajo o filmih na temo med-
kulturnosti. Ti si sledijo po zaporedju, ki stopnjuje stopnjo »tujosti«, tako na
področju (ne)konvencionalnih narativnih strategij kot tudi soočenja z drugo-
stjo kulturnih identitet.
V okviru projekta sem pri seminarskemu delu predmeta Medkulturnost v
vzgoji in izobraževanju, ki ga izvajam kot izbirni predmet za četrti letnik pro-
grama Razredni pouk (število študentov: 20), film uporabila v dveh primerih.
V prvem primeru smo si s študenti ogledali film Freedom Writers (2007). Ta pri-
kazuje izsek iz življenja učiteljice in motivatorke Erin Gruwell ter njen spopad
z rasnim nasiljem v eni od javnih srednji šol v vzhodnem Los Anglesu v za-
četku devetdesetih let. Erin kot hči političnega aktivista zavrne dobro plačan
pravniški poklic ter z željo, da bi pomagala mladim iz deprivilegiranih okolij,
odide v eno od šol z zelo visokim osipom, kjer ji uspe razred dijakov, večino-
ma že zaznamovanih z nasiljem tolp, s segregacijo in prepričanjem o lastnem
akademskem neuspehu, z različnimi nekonvencionalnimi pedagoškimi me-
todami pa tudi s spreminjanjem razreda v nekakšen azil pred ogrožujočim
domačim okoljem pripeljati do uspešno zaključene mature ter obenem v di-
jakih spodbuditi kritično državljanstvo in dejavno nasprotovanje diskrimina-
ciji. Film preko konvencij koherentne realistične pripovedi, hollywodskega
122