Page 123 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 123
Vključevanje filmske vzgoje v izobraževanje učiteljev
lo, ali so se v času študijske prakse, ki so jo študentje v maju 2018 opravljali na
različnih slovenskih osnovnih šolah, srečali z vsebinami filmske vzgoje. Veči-
na študentov je na to odgovorila, da v času študijske prakse na osnovni šoli ni
bilo izvedene nobene vsebine na temo filmske vzgoje. Na četrto vprašanje,
ali je filmske vzgoje v osnovni šoli dovolj, so skoraj vsi študentje odgovori-
li, da je je tam premalo. Peto vprašanje je spraševalo, ali se študentom kot
bodočim učiteljem zdi pomembno vključevanje filmske vzgoje v pouk, na
kar je večina študentov odgovorila pritrdilno. Študentje, ki se jim vključeva-
nje filmske vzgoje zdi pomembno, so v odgovoru na podvprašanje navajali,
da so filmi poučni in se lahko skozi njih učenci na zabavnejši način nauči-
jo nečesa novega, saj enako kot literatura filmi pojasnjujejo določene stvari
na način, ki ga otroci bolje razumejo. V filmu so prikazane situacije, iz kate-
rih se lahko otrok marsičesa nauči. Tak način je učinkovitejši, kot če bi otro-
kom nekaj le povedali. Navedli so tudi, da je pomembna ustrezna izbira filma,
ki ga bomo obravnavali z otroki. Študentom se zdi pomembno, da filmsko
vzgojo čim bolj vključujemo v pouk, saj otroci na ta način spoznavajo sedmo
umetnost in bi se tako naučili bolje razumeti filme ter kritičnega razmišlja-
nja o vsebini. Pomembno je tudi, saj je film stvar vsakdana, smo vedno bolj
obkroženi z avdio-vizualnimi mediji in moramo zato poučevati tudi o tem.
Študentje, ki so navedli, da se jim vključevanje filmske vzgoje v pouk ne zdi
tako pomembno, pa so kot razlog navedli, da so pomembnejše druge stva-
ri, kot npr. branje knjig in s tem izpopolnjevanje besednega zaklada otrok
(Pipan idr. 2018).
Kot so pokazale pisne refleksije zgoraj opisane dejavnosti, sta bila za štu-
dente največja izziva (a) seznanjanje s predmetnim področjem oz. metodo-
logijo in terminologijo filmskih študij, s katerim/-i so se v času formalnega
študija le izjemoma srečali, in (b) učinkovita integracija govornega podaja-
nja snovi in avdio-vizualnih prikazov filmskega gradiva. Metoda iskanja in iz-
biranja filmskih odlomkov, ki bi najbolje ponazorili zgodovinska in teoretska
dejstva, je bila zanje nova. O pomanjkanju izkušenj so poročali tudi pri inter-
pretaciji filmskih odlomkov; čeprav smo uspeli spoznati ključno terminologi-
jo in metodologijo filmskih študij, je za njuno usvajanje in spretno apliciranje
na primere filmske umetnosti potrebnega več časa. Poleg tega so študentje v
svojih refleksijah izpostavljali, da so jim bila dragocena naslednja pridoblje-
na znanja in kompetence: zgodovina in teorija filma, filmski žanri, mladin-
ski film, pomen filmske kulture med mladimi, podatki o (tehničnem) procesu
nastajanja filmov, prepoznavanje kakovosti v filmu, približevanje filma otro-
kom, motivacijski vpliv, filma vpliv najstniške kulture na razvoj filma, optične
igrače. Več študentov (3) je samoiniciativno zapisalo, da je seminarsko delo
121
lo, ali so se v času študijske prakse, ki so jo študentje v maju 2018 opravljali na
različnih slovenskih osnovnih šolah, srečali z vsebinami filmske vzgoje. Veči-
na študentov je na to odgovorila, da v času študijske prakse na osnovni šoli ni
bilo izvedene nobene vsebine na temo filmske vzgoje. Na četrto vprašanje,
ali je filmske vzgoje v osnovni šoli dovolj, so skoraj vsi študentje odgovori-
li, da je je tam premalo. Peto vprašanje je spraševalo, ali se študentom kot
bodočim učiteljem zdi pomembno vključevanje filmske vzgoje v pouk, na
kar je večina študentov odgovorila pritrdilno. Študentje, ki se jim vključeva-
nje filmske vzgoje zdi pomembno, so v odgovoru na podvprašanje navajali,
da so filmi poučni in se lahko skozi njih učenci na zabavnejši način nauči-
jo nečesa novega, saj enako kot literatura filmi pojasnjujejo določene stvari
na način, ki ga otroci bolje razumejo. V filmu so prikazane situacije, iz kate-
rih se lahko otrok marsičesa nauči. Tak način je učinkovitejši, kot če bi otro-
kom nekaj le povedali. Navedli so tudi, da je pomembna ustrezna izbira filma,
ki ga bomo obravnavali z otroki. Študentom se zdi pomembno, da filmsko
vzgojo čim bolj vključujemo v pouk, saj otroci na ta način spoznavajo sedmo
umetnost in bi se tako naučili bolje razumeti filme ter kritičnega razmišlja-
nja o vsebini. Pomembno je tudi, saj je film stvar vsakdana, smo vedno bolj
obkroženi z avdio-vizualnimi mediji in moramo zato poučevati tudi o tem.
Študentje, ki so navedli, da se jim vključevanje filmske vzgoje v pouk ne zdi
tako pomembno, pa so kot razlog navedli, da so pomembnejše druge stva-
ri, kot npr. branje knjig in s tem izpopolnjevanje besednega zaklada otrok
(Pipan idr. 2018).
Kot so pokazale pisne refleksije zgoraj opisane dejavnosti, sta bila za štu-
dente največja izziva (a) seznanjanje s predmetnim področjem oz. metodo-
logijo in terminologijo filmskih študij, s katerim/-i so se v času formalnega
študija le izjemoma srečali, in (b) učinkovita integracija govornega podaja-
nja snovi in avdio-vizualnih prikazov filmskega gradiva. Metoda iskanja in iz-
biranja filmskih odlomkov, ki bi najbolje ponazorili zgodovinska in teoretska
dejstva, je bila zanje nova. O pomanjkanju izkušenj so poročali tudi pri inter-
pretaciji filmskih odlomkov; čeprav smo uspeli spoznati ključno terminologi-
jo in metodologijo filmskih študij, je za njuno usvajanje in spretno apliciranje
na primere filmske umetnosti potrebnega več časa. Poleg tega so študentje v
svojih refleksijah izpostavljali, da so jim bila dragocena naslednja pridoblje-
na znanja in kompetence: zgodovina in teorija filma, filmski žanri, mladin-
ski film, pomen filmske kulture med mladimi, podatki o (tehničnem) procesu
nastajanja filmov, prepoznavanje kakovosti v filmu, približevanje filma otro-
kom, motivacijski vpliv, filma vpliv najstniške kulture na razvoj filma, optične
igrače. Več študentov (3) je samoiniciativno zapisalo, da je seminarsko delo
121