Page 123 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 123
Vključevanje filmske vzgoje v izobraževanje učiteljev

lo, ali so se v času študijske prakse, ki so jo študentje v maju 2018 opravljali na
različnih slovenskih osnovnih šolah, srečali z vsebinami filmske vzgoje. Veči-
na študentov je na to odgovorila, da v času študijske prakse na osnovni šoli ni
bilo izvedene nobene vsebine na temo filmske vzgoje. Na četrto vprašanje,
ali je filmske vzgoje v osnovni šoli dovolj, so skoraj vsi študentje odgovori-
li, da je je tam premalo. Peto vprašanje je spraševalo, ali se študentom kot
bodočim učiteljem zdi pomembno vključevanje filmske vzgoje v pouk, na
kar je večina študentov odgovorila pritrdilno. Študentje, ki se jim vključeva-
nje filmske vzgoje zdi pomembno, so v odgovoru na podvprašanje navajali,
da so filmi poučni in se lahko skozi njih učenci na zabavnejši način nauči-
jo nečesa novega, saj enako kot literatura filmi pojasnjujejo določene stvari
na način, ki ga otroci bolje razumejo. V filmu so prikazane situacije, iz kate-
rih se lahko otrok marsičesa nauči. Tak način je učinkovitejši, kot če bi otro-
kom nekaj le povedali. Navedli so tudi, da je pomembna ustrezna izbira filma,
ki ga bomo obravnavali z otroki. Študentom se zdi pomembno, da filmsko
vzgojo čim bolj vključujemo v pouk, saj otroci na ta način spoznavajo sedmo
umetnost in bi se tako naučili bolje razumeti filme ter kritičnega razmišlja-
nja o vsebini. Pomembno je tudi, saj je film stvar vsakdana, smo vedno bolj
obkroženi z avdio-vizualnimi mediji in moramo zato poučevati tudi o tem.
Študentje, ki so navedli, da se jim vključevanje filmske vzgoje v pouk ne zdi
tako pomembno, pa so kot razlog navedli, da so pomembnejše druge stva-
ri, kot npr. branje knjig in s tem izpopolnjevanje besednega zaklada otrok
(Pipan idr. 2018).

Kot so pokazale pisne refleksije zgoraj opisane dejavnosti, sta bila za štu-
dente največja izziva (a) seznanjanje s predmetnim področjem oz. metodo-
logijo in terminologijo filmskih študij, s katerim/-i so se v času formalnega
študija le izjemoma srečali, in (b) učinkovita integracija govornega podaja-
nja snovi in avdio-vizualnih prikazov filmskega gradiva. Metoda iskanja in iz-
biranja filmskih odlomkov, ki bi najbolje ponazorili zgodovinska in teoretska
dejstva, je bila zanje nova. O pomanjkanju izkušenj so poročali tudi pri inter-
pretaciji filmskih odlomkov; čeprav smo uspeli spoznati ključno terminologi-
jo in metodologijo filmskih študij, je za njuno usvajanje in spretno apliciranje
na primere filmske umetnosti potrebnega več časa. Poleg tega so študentje v
svojih refleksijah izpostavljali, da so jim bila dragocena naslednja pridoblje-
na znanja in kompetence: zgodovina in teorija filma, filmski žanri, mladin-
ski film, pomen filmske kulture med mladimi, podatki o (tehničnem) procesu
nastajanja filmov, prepoznavanje kakovosti v filmu, približevanje filma otro-
kom, motivacijski vpliv, filma vpliv najstniške kulture na razvoj filma, optične
igrače. Več študentov (3) je samoiniciativno zapisalo, da je seminarsko delo

121
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128