Page 121 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 121
Vključevanje filmske vzgoje v izobraževanje učiteljev

nje vzgojiteljske šole in gimnazije Ljubljana ter Gimnazije Franca Miklošiča
Ljutomer.

Prednosti uvajanja filmske vzgoje v vzgojno-izobraževalne institucije –
izsledki britanske javnomnenjske raziskave
Leta 2011 je bila v okviru britanskega projekta Film: pismenost 21. stoletja
opravljena javnomnenjska raziskava med učitelji in učenci, ki so bili vključeni
v različne oblike leto dni trajajočega projektnega dela s filmom pri predme-
tih, katerih učni načrti ne predvidevajo obravnave tega medija (npr., v te de-
javnosti nista bili vključeni filmska vzgoja in medijska vzgoja), pri dejavnosti
pa je šlo v večji meri za recepcijo kot produkcijo filma. Projektno delo in iz
njega izhajajoča raziskava sta zajela 387 učiteljev – polovica teh iz nižjih (pri-
mary schools) in polovica iz srednjih (prevladovali so strokovnjaki s področja
humanistike, teh je bilo več kot 60 odstotkov, ter učitelji jezikov – 30 odstot-
kov) šol, pri tem pa so bile enakomerno zastopane različne regije Združenega
kraljestva Velike Britanije in Severne Irske. Vsi vprašanci so se močno strinjali,
da film pomaga širiti razumevanje sveta in drugih kultur ter da je pomemb-
no motivacijsko sredstvo, ki poveča zanimanje učencev za predmet pouka.
Skoraj 80 odstotkov učiteljev se je močno strinjalo z izjavo, da ima delo s fil-
mom pozitiven vpliv na pozornost oz. koncentracijo učencev pri pouku, ne-
kaj manj kot dve tretjini pa se jih je močno strinjalo z izjavo, da je film izboljšal
bralno razumevanje in pisno izražanje učencev pa tudi njihovo kritično mi-
šljenje. Poleg tega sta bila izpostavljena še spodbuden vpliv filma na izraža-
nje lastne kreativnosti (76  vprašancev se je močno strinjalo s to izjavo) in
uporabo tehnologije (71 ). 55  udeležencev se je močno strinjalo (in 40 
strinjalo) s trditvijo, da bi film uporabljali pogosteje, če bi imeli več podpore
(Brooks, Cooper in Penke 2011).

Vpeljevanje filmske vzgoje v program Razredni pouk na Pedagoški
fakulteti Univerze na Primorskem
Glede na prikazane pozitivne učinke filmske vzgoje ter pomanjkanje sistema-
tičnega razvoja slednje v slovenski vzgoji in izobraževanju se je zdelo smi-
selno v okviru projekta Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja v
pedagoških študijskih programih preizkusiti učinke dodatnega vključevanja
filmske vzgoje v izobraževanje učiteljev na Pedagoški fakulteti Univerze na
Primorskem. Vzgoja za film je bila – najprej kot priprava na delo v projektu in
nato v sklopu projektnega dela – vključena v seminarsko delo pri dveh pred-
metih, Uvod v književnost in Medkulturnost v vzgoji in izobraževanju, in sicer
v študijskem letu 2017/2018.

119
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126