Page 119 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 119
Vključevanje filmske vzgoje
v izobraževanje učiteljev
Barbara Zorman
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
barbara.zorman@pef.upr.si
V uvodu so predstavljeni opredelitev filmske vzgoje, ključni poudarki njenega
razvoja in vloge v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu ter kratek vpo-
gled v britansko študijo, ki je preučevala poglede učiteljev na pozitivne učinke
filmske vzgoje. Nadalje je predstavljeno uvajanje filmske vzgoje v izobraževa-
nje učiteljev na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem, kot se je v okviru
projekta Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja v pedagoških študij-
skih programih izvajalo pri predmetih Uvod v književnost in Medkulturnost v
vzgoji in izobraževanju. Opisani so metode in pogledi študentov na spoznava-
nja filmske teorije, zgodovine in žanre ter filmsko vzgojo v okviru teoretskega
in empiričnega raziskovanja. Poleg tega je predstavljen še film kot dejavnik pri
motiviranju in angažiranju študentov na področju medkulturne vzgoje in izo-
braževanja, in sicer z diskusijo o filmu (medkulturni konflikti in njihovo razreše-
vanje v vzgoji in izobraževanju) v e-učilnici (forumu) ter s produkcijo kratkega
filma na temo predsodkov.
Ključne besede: filmska vzgoja, pogledi na filmsko vzgojo, izobraževanje učite-
ljev
Kratka opredelitev filmske vzgoje in njene vloge v slovenskem
vzgojno-izobraževalnem sistemu
Avdio-vizualna pismenost je danes enako bistvena in nepogrešljiva kot pisna.
Kljub temu filmska vzgoja, ki je eden od ključnih vzvodov za njeno razvijanje,
še nima ustreznega mesta v učnih načrtih evropskih šol (European Commis-
sion 2015) kot tudi ne v izobraževanju učiteljev za primarno izobraževanje.
Slednje je razvidno iz dejstva, da slovenske pedagoške fakultete (na univer-
zah v Ljubljani, Kopru in Mariboru) filmsko vzgojo ponujajo zgolj kot izbirni
predmet na eni od treh ustanov.
Filmsko vzgojo avtorji Strategije razvoja nacionalnega programa filmske
vzgoje opredeljujejo tako: »Filmska vzgoja je osnovni ustvarjalni sestavni del
širše avdio-vizualne oz. filmske pismenosti, ki omogoča sprejemanje vsepri-
sotnih gibljivih slik v sodobni družbeni stvarnosti, in sicer kot del učnega pro-
cesa, kot način komunikacije in kot zabave. Razvijamo jo preko aktivnih ogle-
dov filma ter refleksije oz. poglabljanja filmskega doživetja« (Stergel idr. 2016,
5). Avtorji filmsko vzgojo opredeljujejo z naslednjimi izhodišči za delo in raz-
117
v izobraževanje učiteljev
Barbara Zorman
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
barbara.zorman@pef.upr.si
V uvodu so predstavljeni opredelitev filmske vzgoje, ključni poudarki njenega
razvoja in vloge v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu ter kratek vpo-
gled v britansko študijo, ki je preučevala poglede učiteljev na pozitivne učinke
filmske vzgoje. Nadalje je predstavljeno uvajanje filmske vzgoje v izobraževa-
nje učiteljev na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem, kot se je v okviru
projekta Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja v pedagoških študij-
skih programih izvajalo pri predmetih Uvod v književnost in Medkulturnost v
vzgoji in izobraževanju. Opisani so metode in pogledi študentov na spoznava-
nja filmske teorije, zgodovine in žanre ter filmsko vzgojo v okviru teoretskega
in empiričnega raziskovanja. Poleg tega je predstavljen še film kot dejavnik pri
motiviranju in angažiranju študentov na področju medkulturne vzgoje in izo-
braževanja, in sicer z diskusijo o filmu (medkulturni konflikti in njihovo razreše-
vanje v vzgoji in izobraževanju) v e-učilnici (forumu) ter s produkcijo kratkega
filma na temo predsodkov.
Ključne besede: filmska vzgoja, pogledi na filmsko vzgojo, izobraževanje učite-
ljev
Kratka opredelitev filmske vzgoje in njene vloge v slovenskem
vzgojno-izobraževalnem sistemu
Avdio-vizualna pismenost je danes enako bistvena in nepogrešljiva kot pisna.
Kljub temu filmska vzgoja, ki je eden od ključnih vzvodov za njeno razvijanje,
še nima ustreznega mesta v učnih načrtih evropskih šol (European Commis-
sion 2015) kot tudi ne v izobraževanju učiteljev za primarno izobraževanje.
Slednje je razvidno iz dejstva, da slovenske pedagoške fakultete (na univer-
zah v Ljubljani, Kopru in Mariboru) filmsko vzgojo ponujajo zgolj kot izbirni
predmet na eni od treh ustanov.
Filmsko vzgojo avtorji Strategije razvoja nacionalnega programa filmske
vzgoje opredeljujejo tako: »Filmska vzgoja je osnovni ustvarjalni sestavni del
širše avdio-vizualne oz. filmske pismenosti, ki omogoča sprejemanje vsepri-
sotnih gibljivih slik v sodobni družbeni stvarnosti, in sicer kot del učnega pro-
cesa, kot način komunikacije in kot zabave. Razvijamo jo preko aktivnih ogle-
dov filma ter refleksije oz. poglabljanja filmskega doživetja« (Stergel idr. 2016,
5). Avtorji filmsko vzgojo opredeljujejo z naslednjimi izhodišči za delo in raz-
117