Page 146 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 146
jaž Kljun, Viktorija Florjančič, Stanko Pelc in Marina Volk
Pri strojni opremi osnovo sestavljata namizni in prenosni računalnik, ki sta
namenjena naslednjim ključnim opravilom:
– pripravi na izobraževalno delo ter izvedbi dela na daljavo,
– delu v računalniški učilnici (poučevanje in učenje), kjer je računalnik
lahko namizni, prenosni, tablični računalnik ali pametni telefon.
Dodatno opremo predstavljajo še zasloni, tablični računalniki, mobilni te-
lefoni in predstavitvena oprema.
Programska računalniška oprema
Programska računalniška oprema je odvisna od strojne opreme, predstavlje-
ne v prejšnjem poglavju. V poglavju Lokalna računalniška omrežja, povezava
v internet in omrežne storitve so predstavljene različne storitve, ki bi tako
predavateljem kot študentom prišle prav pri njihovem delu. Te storitve so:
– uporaba uradne (univerza) in zasebne (npr. Gmail) elektronske pošte
– razlika pri komunikaciji, razumevanje delovanja e-pošte, varnost po-
datkov . . . ,
– samostojna zmožnost prijave na omrežja (npr.: Eduroam) – razumeva-
nje varnosti omrežij,
– samostojna uporaba LMS (npr. Moodle, Arnes Učilnice) – uporaba e-
učilnice pri poučevanju in učenju (priprava učne teme za izvedbo v ra-
zredu na testnem LMS),
– dostop do CMS (npr. lastni spletni strežniki, Arnes GVS, Arnes Splet . . .)
– razumevanje delovanja spleta, interneta, spletnih tehnologij,
– uporaba hrambe podatkov v oblaku (npr. Arnes Mapa) – razumevanje
pomembnosti hrambe v oblaku, možnosti izgube podatkov, različne
oblike podatkov, izguba zaradi opustele programske opreme . . . ,
– uporaba storitve za prenos velikih količin podatkov (npr. Arnes Filesen-
der) – razumevanje velikosti datotek in diskovnega prostora ter pred-
nosti takega prenosa podatkov . . . ,
– uporaba storitve za načrtovanje in anketiranje (npr. Arnes Planer) – pri
poučevanju in učenju,
– uporaba storitve medijskih portalov (npr. Arnes Video),
– uporaba videokonference (npr. spletne konference Arnes VOX, video-
konference visoke kakovosti Arnes MCU . . .).
Študentom bi ta znanja prišla prav ne samo med študijem, ampak tudi ka-
sneje, pri pripravah na poučevanje in v samem procesu poučevanja. Razume-
144
Pri strojni opremi osnovo sestavljata namizni in prenosni računalnik, ki sta
namenjena naslednjim ključnim opravilom:
– pripravi na izobraževalno delo ter izvedbi dela na daljavo,
– delu v računalniški učilnici (poučevanje in učenje), kjer je računalnik
lahko namizni, prenosni, tablični računalnik ali pametni telefon.
Dodatno opremo predstavljajo še zasloni, tablični računalniki, mobilni te-
lefoni in predstavitvena oprema.
Programska računalniška oprema
Programska računalniška oprema je odvisna od strojne opreme, predstavlje-
ne v prejšnjem poglavju. V poglavju Lokalna računalniška omrežja, povezava
v internet in omrežne storitve so predstavljene različne storitve, ki bi tako
predavateljem kot študentom prišle prav pri njihovem delu. Te storitve so:
– uporaba uradne (univerza) in zasebne (npr. Gmail) elektronske pošte
– razlika pri komunikaciji, razumevanje delovanja e-pošte, varnost po-
datkov . . . ,
– samostojna zmožnost prijave na omrežja (npr.: Eduroam) – razumeva-
nje varnosti omrežij,
– samostojna uporaba LMS (npr. Moodle, Arnes Učilnice) – uporaba e-
učilnice pri poučevanju in učenju (priprava učne teme za izvedbo v ra-
zredu na testnem LMS),
– dostop do CMS (npr. lastni spletni strežniki, Arnes GVS, Arnes Splet . . .)
– razumevanje delovanja spleta, interneta, spletnih tehnologij,
– uporaba hrambe podatkov v oblaku (npr. Arnes Mapa) – razumevanje
pomembnosti hrambe v oblaku, možnosti izgube podatkov, različne
oblike podatkov, izguba zaradi opustele programske opreme . . . ,
– uporaba storitve za prenos velikih količin podatkov (npr. Arnes Filesen-
der) – razumevanje velikosti datotek in diskovnega prostora ter pred-
nosti takega prenosa podatkov . . . ,
– uporaba storitve za načrtovanje in anketiranje (npr. Arnes Planer) – pri
poučevanju in učenju,
– uporaba storitve medijskih portalov (npr. Arnes Video),
– uporaba videokonference (npr. spletne konference Arnes VOX, video-
konference visoke kakovosti Arnes MCU . . .).
Študentom bi ta znanja prišla prav ne samo med študijem, ampak tudi ka-
sneje, pri pripravah na poučevanje in v samem procesu poučevanja. Razume-
144