Page 21 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 21
Model IKT-kompetenc učiteljev DigComEdu
Preglednica 2 Nadaljevanje s prejšnje strani
Dim. modela Stopnja vzgoje in izobraževanja
DigCompEdu
Predšolska vzgoja Razredna stopnja Predmetna stopnja
Omogočanje – Razvoj informacijske in Razvoj učenčeve in-
razvoja
digitalnih medijske pismenosti formacijske in medij-
kompetenc
učencev učenca na način vklju- ske pismenosti na na-
čevanja različnih učnih čin vključevanja različ-
aktivnosti, ki zahtevajo nih učnih aktivnosti, ki
najprej osnovno iska- zahtevajo iskanje in or-
nje, urejanje ter organi- ganizacijo informacij,
zacijo informacij. ter spodbujanje razvo-
ja kritičnega mišljenja
s kritičnim ovrednote-
njem informacij in od-
ločanjem o njihovi na-
daljnji rabi.
– Oblikovanje aktivnosti za učence z namenom
usposabljanja za smiselno in učinkovito rabo
IKT-orodij za komuniciranje, medsebojno sode-
lovanje in aktivno participacijo učenca.
– Ob pomoči učitelja Ustvarjanje digitalnih
ustvarjanje IKT-vsebin vsebin izražanja učen-
z namenom učenčeve- ca, pri čemer se zahte-
ga izražanja z ustrezno va navedbo, spreminja-
navedbo uporabljenih nje in ustvarjanje digi-
digitalnih virov. talnih vsebin ter pozna-
vanje licenčnih orodij.
– Učitelj ob podpori Učitelj spodbuja spre-
spodbuja razvoj spre- tnosti samostojnega
tnosti prepoznavanja prepoznavanja in re-
in reševanja enostav- ševanja problemov ter
nih problemov. podpira prenos pro-
cesa reševanja proble-
mov v nove situacije.
Vzgojitelji in učitelji ozaveščajo o varni rabi digitalnih vsebin, spletnih
omrežij ipd. tako, da zagotavljajo otrokovo/učenčevo fizično, psihološko
in socialno blagostanje (seznanjanje s stranmi safe.si ipd).
nje o tem, kakšne priložnosti pri različnih učnih aktivnostih ponuja raba IKT-
orodij (Ploj Virtič in Pšunder 2014).
Literatura
Brečko, Barbara Neža. 2015. »Metodološki pristop k merjenju učinkov rabe
informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju.« Doktorska di-
sertacija, Univerza v Ljubljani, Ljubljana.
19
Preglednica 2 Nadaljevanje s prejšnje strani
Dim. modela Stopnja vzgoje in izobraževanja
DigCompEdu
Predšolska vzgoja Razredna stopnja Predmetna stopnja
Omogočanje – Razvoj informacijske in Razvoj učenčeve in-
razvoja
digitalnih medijske pismenosti formacijske in medij-
kompetenc
učencev učenca na način vklju- ske pismenosti na na-
čevanja različnih učnih čin vključevanja različ-
aktivnosti, ki zahtevajo nih učnih aktivnosti, ki
najprej osnovno iska- zahtevajo iskanje in or-
nje, urejanje ter organi- ganizacijo informacij,
zacijo informacij. ter spodbujanje razvo-
ja kritičnega mišljenja
s kritičnim ovrednote-
njem informacij in od-
ločanjem o njihovi na-
daljnji rabi.
– Oblikovanje aktivnosti za učence z namenom
usposabljanja za smiselno in učinkovito rabo
IKT-orodij za komuniciranje, medsebojno sode-
lovanje in aktivno participacijo učenca.
– Ob pomoči učitelja Ustvarjanje digitalnih
ustvarjanje IKT-vsebin vsebin izražanja učen-
z namenom učenčeve- ca, pri čemer se zahte-
ga izražanja z ustrezno va navedbo, spreminja-
navedbo uporabljenih nje in ustvarjanje digi-
digitalnih virov. talnih vsebin ter pozna-
vanje licenčnih orodij.
– Učitelj ob podpori Učitelj spodbuja spre-
spodbuja razvoj spre- tnosti samostojnega
tnosti prepoznavanja prepoznavanja in re-
in reševanja enostav- ševanja problemov ter
nih problemov. podpira prenos pro-
cesa reševanja proble-
mov v nove situacije.
Vzgojitelji in učitelji ozaveščajo o varni rabi digitalnih vsebin, spletnih
omrežij ipd. tako, da zagotavljajo otrokovo/učenčevo fizično, psihološko
in socialno blagostanje (seznanjanje s stranmi safe.si ipd).
nje o tem, kakšne priložnosti pri različnih učnih aktivnostih ponuja raba IKT-
orodij (Ploj Virtič in Pšunder 2014).
Literatura
Brečko, Barbara Neža. 2015. »Metodološki pristop k merjenju učinkov rabe
informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju.« Doktorska di-
sertacija, Univerza v Ljubljani, Ljubljana.
19