Page 21 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 21
Model IKT-kompetenc učiteljev DigComEdu

Preglednica 2 Nadaljevanje s prejšnje strani

Dim. modela Stopnja vzgoje in izobraževanja
DigCompEdu
Predšolska vzgoja Razredna stopnja Predmetna stopnja

Omogočanje – Razvoj informacijske in Razvoj učenčeve in-
razvoja
digitalnih medijske pismenosti formacijske in medij-
kompetenc
učencev učenca na način vklju- ske pismenosti na na-

čevanja različnih učnih čin vključevanja različ-

aktivnosti, ki zahtevajo nih učnih aktivnosti, ki

najprej osnovno iska- zahtevajo iskanje in or-

nje, urejanje ter organi- ganizacijo informacij,

zacijo informacij. ter spodbujanje razvo-

ja kritičnega mišljenja

s kritičnim ovrednote-

njem informacij in od-

ločanjem o njihovi na-

daljnji rabi.

– Oblikovanje aktivnosti za učence z namenom
usposabljanja za smiselno in učinkovito rabo
IKT-orodij za komuniciranje, medsebojno sode-
lovanje in aktivno participacijo učenca.

– Ob pomoči učitelja Ustvarjanje digitalnih

ustvarjanje IKT-vsebin vsebin izražanja učen-

z namenom učenčeve- ca, pri čemer se zahte-

ga izražanja z ustrezno va navedbo, spreminja-

navedbo uporabljenih nje in ustvarjanje digi-

digitalnih virov. talnih vsebin ter pozna-

vanje licenčnih orodij.

– Učitelj ob podpori Učitelj spodbuja spre-

spodbuja razvoj spre- tnosti samostojnega

tnosti prepoznavanja prepoznavanja in re-

in reševanja enostav- ševanja problemov ter

nih problemov. podpira prenos pro-

cesa reševanja proble-

mov v nove situacije.

Vzgojitelji in učitelji ozaveščajo o varni rabi digitalnih vsebin, spletnih
omrežij ipd. tako, da zagotavljajo otrokovo/učenčevo fizično, psihološko
in socialno blagostanje (seznanjanje s stranmi safe.si ipd).

nje o tem, kakšne priložnosti pri različnih učnih aktivnostih ponuja raba IKT-
orodij (Ploj Virtič in Pšunder 2014).

Literatura
Brečko, Barbara Neža. 2015. »Metodološki pristop k merjenju učinkov rabe

informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju.« Doktorska di-
sertacija, Univerza v Ljubljani, Ljubljana.

19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26