Page 67 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 67
Smiselna uporaba
informacijsko-komunikacijske tehnologije
v pedagoškem procesu
Dejan Hozjan
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
dejan.hozjan@pef.upr.si
Slovenski izobraževalni sistem se v zadnjih nekaj desetletjih srečuje z načrtnim
vključevanjem informacijsko-komunikacijske tehnologije v pedagoški proces.
Vendar to vključevanje ne more biti prepuščeno spontanemu razvijanju, am-
pak zahteva poglobljeno usposobljenost pedagoškega osebja. Da bi vključe-
vanje informacijsko-komunikacijske tehnologije prispevalo h kvaliteti pedago-
škega procesa je, ob ustrezni računalniški in programski opremi, potrebno tu-
di kritično poznavanje vpliva informacijsko-komunikacijske tehnologije na di-
daktični vidik poučevanja. V sklad s tem želimo v prispevku opozoriti na pasti,
ki se lahko pojavljajo ob nenačrtnem in predvsem nedodelanem vključevanju
informacijsko-komunikacijske tehnologije v pedagoški proces.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učitelj, pouk, didak-
tika
Uvod
V slovenskem izobraževalnem sistemu se že nekaj časa izkazuje intenca po
izrazitejšem vključevanju informacijsko-komunikacijske tehnologije v peda-
goški proces. Tako smo priče različnim sistemskim instrumentom, ki bi spod-
bujali uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije, kot npr.
nakupovanje sodobne računalniške in programske opreme na šolah, uspo-
sabljanje učiteljev in učencev/dijakov itd. Slednje pa odpira eno temeljnih
vprašanj sodobnega pedagoškega procesa, in sicer, na kakšen način vključe-
vati informacijsko-komunikacijsko tehnologijo, da bo le-ta prispevala h ka-
kovostnemu pedagoškemu procesu in ne bo sama sebi namen.
Informacijsko-komunikacijska tehnologija kot jedro ali dopolnitev
pedagoškega procesa?
V želji, da bi lahko podali odgovor na uvodno vprašanje o kakovostni upora-
bi informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku, je prvesntveno po-
trebno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo umestiti v sam pedagoški
proces.
To je tesno povezano z razumevanjem pojma e-izobraževanje. Tega Bre-
65
informacijsko-komunikacijske tehnologije
v pedagoškem procesu
Dejan Hozjan
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
dejan.hozjan@pef.upr.si
Slovenski izobraževalni sistem se v zadnjih nekaj desetletjih srečuje z načrtnim
vključevanjem informacijsko-komunikacijske tehnologije v pedagoški proces.
Vendar to vključevanje ne more biti prepuščeno spontanemu razvijanju, am-
pak zahteva poglobljeno usposobljenost pedagoškega osebja. Da bi vključe-
vanje informacijsko-komunikacijske tehnologije prispevalo h kvaliteti pedago-
škega procesa je, ob ustrezni računalniški in programski opremi, potrebno tu-
di kritično poznavanje vpliva informacijsko-komunikacijske tehnologije na di-
daktični vidik poučevanja. V sklad s tem želimo v prispevku opozoriti na pasti,
ki se lahko pojavljajo ob nenačrtnem in predvsem nedodelanem vključevanju
informacijsko-komunikacijske tehnologije v pedagoški proces.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učitelj, pouk, didak-
tika
Uvod
V slovenskem izobraževalnem sistemu se že nekaj časa izkazuje intenca po
izrazitejšem vključevanju informacijsko-komunikacijske tehnologije v peda-
goški proces. Tako smo priče različnim sistemskim instrumentom, ki bi spod-
bujali uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije, kot npr.
nakupovanje sodobne računalniške in programske opreme na šolah, uspo-
sabljanje učiteljev in učencev/dijakov itd. Slednje pa odpira eno temeljnih
vprašanj sodobnega pedagoškega procesa, in sicer, na kakšen način vključe-
vati informacijsko-komunikacijsko tehnologijo, da bo le-ta prispevala h ka-
kovostnemu pedagoškemu procesu in ne bo sama sebi namen.
Informacijsko-komunikacijska tehnologija kot jedro ali dopolnitev
pedagoškega procesa?
V želji, da bi lahko podali odgovor na uvodno vprašanje o kakovostni upora-
bi informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku, je prvesntveno po-
trebno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo umestiti v sam pedagoški
proces.
To je tesno povezano z razumevanjem pojma e-izobraževanje. Tega Bre-
65