Page 69 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 69
iselna uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije v pedagoškem procesu

poučevanja, pa slednje nikakor ne pomeni, da je njegova aplikacija v peda-
goški prostor enostavna. Prej nasprotno, saj so za implementacijo potrebna
poglobljena pedagoško-didaktična znanja.

Pri uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije odigra ključno vlo-
go upoštevanje didaktičnih načel. V skladu z intenco po kakovostni izvedbi
pedagoškega procesa je nujno potrebno upoštevati naslednja didaktična na-
čela:¹

1. Načelo nazornosti. Pri pedagoškem procesu je potrebno učencem u-
stvariti ustrezen metodičen stik z realnostjo. Uporaba informacijsko-ko-
munikacijske tehnologije ima na eni strani pomanjkljivosti, saj ne omo-
goča omejenega čutnega zaznavanja (virtualne) realnosti. Sočasno pa
ponuja stik z oddaljeno oz. nedosegljivo realnostjo. Tako se lahko poja-
vljajo težave pri čutni nazornosti in se povečujejo možnosti razvijanja
miselne nazornosti.

2. Načelo aktivnosti. Omenjeno načelo izhaja iz tendence po povečeva-
nju vloge učenca v pedagoškem procesu, saj je to temeljni pogoj za
njegov vzgojno-izobraževalni napredek. Ravno uporaba informacijsko-
komunikacijske tehnologije omogoča, da je učenec aktiven deležnik
pedagoškega procesa, vendar je potrebna ustrezna uporaba vsebin in
orodij. Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije sama po se-
bi namreč ne pomeni večje aktivnosti učencev, ampak mora biti tehno-
logija smiselno in nartno uporabljena.

3. Načelo učne individualizacije in diferenciacije. Sodobni pedagoški pro-
ces bi moral temeljiti na upoštevanju individualnih značilnosti učencev,
kar zahteva relativno prilagajanje pouka njihovim različnim sposobno-
stim, znanju, motivaciji itd. S pomočjo informacijsko-komunikacijske
tehnologije je slednje mogoče delno uresničiti, saj različna orodja omo-
gočajo prilagajanje gradiv različnim učim skupinam. Vendar se je ob
tem potrebno zavedati togosti omenjene tehnologije, ki jo lahko bi-
stveno bolj nadgradi neposredna učiteljeva aktivnost.

4. Načelo primernosti. Načelo primernosti je eno ključnih didaktičnih na-
čel v kontekstu informacijsko-komunikacijske tehnologije. Omenjeno
načelo namreč izhaja iz predpostavke o upoštevanju razvojne stopnje
učencev, njihove ravni znanja in osebnih značilnosti. Ob tem pa se že
uvodoma pojavlja vprašanje, kdaj in na kakšen način sploh vpeljeva-
ti informacijsko-komunikacijsko tehnologijo v pedagoški proces, kdaj

¹ Didaktična načela, uporabljena v prispevku, temeljijo na klasifikaciji Strmčnika (2001).

67
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74