Page 70 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 70
an Hozjan

in na kakšen način uporabljati omenjeno tehnologijo, da pri učencih
ne pride do zasičenosti z njo. Sočasno pa je potrebno izbirati ustrezne
vsebine, ki bodo v skladu s specifikami učencev. Slednje od učiteljev
zahteva poglobljeno poznavanje učencev, njihove razvojne stopnje ter
vpliva tehnologije na njihov razvoj.
5. Načelo sistematičnosti in postopnosti. Izvajanje pedagoškega procesa
mora temeljiti na ustrezni notranji zgradbi ciljev in vsebin, saj se na ta
način vzpostavijo preglednost, razumljivost in obvladljivost učne sno-
vi. S tega vidika uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije pri
pedagoškem procesu ne sme biti sama sebi namen, ampak je potre-
ben smotrn izbor tako vrste uporabljene tehnologije kot tudi vsebin, ki
bodo z njo posredovane. Slednje morajo temeljiti na zastavljenih učnih
ciljih.
6. Načelo problemskosti. Pri upoštevanju načela problemskosti pouk te-
melji na učenčevem reševanju čim realnejših problemov, pri čemer je
naloga učitelja oblikovanje ustreznih učnih materialov. Pomembna po-
moč pri le tem je lahko uporaba informacijsko-komunikacijske tehno-
logije. Vsebina, ki bo podana s pomočjo informacijsko-komunikacijske
tehnologije, mora biti zasnovana tako, da posameznika vzpodbudi k
miselni aktivnosti in iskanju rešitev po lastni spoznavni poti.
7. Načelo trajnosti znanja. Bistvo pedagoškega procesa je podajanje kako-
vostnega znanja, ki bo imelo trajno veljavo. Trajnost znanja pa lahko te-
melji le na učenčevem interesu in njegovi aktivni vlogi v pedagoškem
procesu. Ob tem pa je potrebno ustrezno spodbujati učence k pona-
vljanju in utrjevanju pridobljenega znanja. Pri slednjem igra pomemb-
no vlogo igra informacijsko-komunikacijska tehnologija, saj obstajajo
številna orodja, ki omogočajo oblikovanje različnih preizkusov znanj.

Zaključek
Prikaz didaktičnih načel nas vodi do spoznanja o specifikah uporabe informa-
cijsko-komunikacijske tehnologije. Ta v pedagoški proces ne sme biti vklju-
čena spontano in brez poglobljenega razmisleka, ampak je potrebno pozna-
vanje učnih ciljev in vsebin, učencev samih in konec koncev tudi možnosti,
ki jih nudi uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije, ter posledic
njene nepravilne uporabe.

Literatura
Bregar, Lea, Margerita Zagmajster in Marko Radovan. 2010. Osnove e-izobraže-

vanja. Ljubljana: Andragoški center Slovenije.

68
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75