Page 68 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 68
an Hozjan

gar, Zagmajster in Radovan (2010) razumejo v širšem in ožjem pomenu; pri
širšem pojmovanju je e-izobraževanje razumljeno kot vsako izobraževanje,
ki vsebuje tehnološko komponento (str. 13):

Na širše pojmovano e-izobraževanje navadno naletimo v tradicional-
nem izobraževanju. V tradicionalnem izobraževanju je IKT ena od sesta-
vin učnega procesa, ki je namenjena njegovi dopolnitvi ali obogatitvi,
ne posega pa v konceptualne osnove in temeljno doktrino tradicional-
no zasnovanega učnega procesa.

Kot je razvidno iz zapisane definicije, se e-izobraževanje navezuje na delno
tehnološko podprto izobraževanje, ki lahko vključuje najpreprostejšo upo-
rabo informacijsko-komunikacijske tehnologije, npr. uporabo spletnih virov,
učnih gradiv v avdio- ali videoobliki itd.

Po drugi strani pa je razumevanje e-izobraževanja v ožjem pomenu razu-
mljeno kot izobraževanje, kjer tehnološka podpora ni delna, ampak je inte-
grirana v vse prvine izobraževalnega procesa (Rosenberg 2001). V tem smislu
poteka celoten pedagoški proces s pomočjo informacijsko-komunikacijske
tehnologije. Učitelji pripravijo celotno učno gradivo s pomočjo informacijsko-
komunikacijske tehnologije in ga posredujejo z njeno pomočjo. Slednje
omogoča učencu, da se uči časovno in prostorsko neodvisno.

Kot je razvidno iz opisanega razumevanja e-izobraževanja, gre za povsem
različno razumevanje in konceptualiziranje pedagoškega procesa. Če po ož-
jem razumevanju pedagoški proces poteka posredno, preko informacijsko-
komunikacijskega orodja in je ključna vloga pedagoškega osebja v sami pri-
pravi učnega gradiva, pa se po razumevanju e-izobraževanja v širšem konte-
kstu ohranjajo tudi tradicionalni načini poučevanja, kjer poteka učni proces
neposredno in je potrebna aktivna vloga učitelja v vseh fazah.

Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije se v slovenskem izo-
braževalnem sistemu tesno navezuje na širše razumevanje e-izobraževanja,
saj dominira občasno vključevanje informacijsko-komunikacijske tehnologi-
je v pedagoški proces. Uporabe e-izobraževanja v ožjem pomenu pa je v slo-
venski praksi bistveno redkejše in se bolj ali manj navezuje na izobraževanje
odraslih.

Didaktična načela pri uporabi informacijsko-komunikacijske
tehnologije pri pedagoškem procesu
Kljub temu, da v slovenskem izobraževalnem sistemu prevladuje del širšega
razumevanja e-izobraževanja, ki se tesno povezuje s tradicionalnim načinom

66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73