Page 73 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 73
Uporaba IKT v procesu visokošolskega
učenja za bolj doživeto razumevanje
pomena prilagojenega učnega okolja
in izboljšanje dostopnosti učinkovitega
učenja otrokom s posebnimi potrebami

Vanja Kiswarday
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
vanjariccarda.kiswarday@pef.upr.si

Sodobno učenje, tako formalno kot neformalno, v veliki meri poteka tudi v
spletnem učnem okolju. Pri tem se lahko študent postavi v povsem pasivno
vlogo opazovalca in pregledovalca vsebin, lahko pa ga z usmerjenimi izzivi
spodbudimo k prevzemanju aktivne vloge, ko svoje znanje konstruira tako, da
vstopa v interakcijo s spletnimi učnimi viri, jih kritično izbira, soustvarja in pre-
naša naprej. Nekaj takih izzivov (npr. na osnovi zbranih informacij o posebno-
stih in potrebah otrok s posebnimi potrebami (PP) prikazati videoposnetek od-
igranega primera slabe/dobre inkluzivne prakse, pripraviti informativno sple-
tno stran/blog o določenih specifikah otrok s PP, kritično utemeljeno izbrati
kratek izobraževalni prikaz potreb otrok s PP in odzivov nanje in pripraviti e-
podporni/didaktični pripomoček za otroke s PP) smo dali študentom različnih
pedagoških smeri, da bi jih spodbudili k bolj doživetemu razumevanju pome-
na prilagojenega učnega okolja in izboljšanja dostopnosti učinkovitega učenja
otrokom s posebnimi potrebami. Njihovi odzivi so bili zelo pozitivni, predvsem
v smislu večje motiviranosti in angažiranosti za delo ter učenje.
Ključne besede: študenti, seminarske vaje, multimedija/IKT, učenje s spletnimi
učnimi viri, inkluzija otrok s posebnimi potrebami

Uvod

Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) v visokošolskem
izobraževanju je postala že vsakdanja praksa, vprašanje pa je, koliko mož-
nosti, ki jih IKT ponuja, dejansko tudi izkoristimo. Študenti (pa tudi učitelji)
se pri učenju v veliki meri poslužujejo multimedijskih spletnih učnih virov,
preko katerih imajo možnost učenje povsem personalizirati in ga naravna-
vati glede na svoje predhodno znanje, izkušnje pa tudi interese. Spletni učni
viri zajemajo celo paleto različnih možnosti učenja in študentu omogoča-
jo prevzemanje aktivnejše vloge pa tudi vživljanja v različne kontekste. V
inkluzivnem učnem okolju lahko z uporabo IKT zagotovimo precej boljšo

71
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78