Page 47 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 47
Trajnostno upravljanje z destinacijo
Preglednica 2.3 Cilji in indikatorji trajnostnega razvoja do leta 2030
Cilji Indikatorji
1. Odpraviti vse oblike re- 1.1 Stopnja tveganja socialne izkljucˇenosti. 1.2 Stop-
všcˇine povsod po svetu nja tveganja revšcˇine. 1.3 Stopnja resne materialne
prikrajšanosti. 1.4 Stopnja zelo nizke delovne inten-
zivnosti. 1.5 Stopnja preobremenjenosti s stanovanj-
skimi stroški. 1.6 Delež prebivalstva, ki ima v stano-
vanjih težave s streho, ki pušcˇa, z vlažnimi stena-
mi/temelji/tlemi ali s trhlimi okenskimi okvirji/tlemi.
2. Odpraviti lakoto, za- 2.1 Prekomerna prehranjenost in debelost odraslega
gotoviti prehransko var- prebivalstva. 2.2 Indeks faktorskega dohodka v kmetij-
nost in boljšo prehrano stvu na polnovredno delovno mocˇ. 2.3 Državna prora-
ter spodbujati trajnostno cˇunska sredstva za raziskovalno-razvojno dejavnost,
kmetijstvo namenjena kmetijstvu. 2.4 Delež kmetijskih zemljišcˇ
v uporabi z ekološko pridelavo ali v preusmeritvi. 2.5
Emisije amonijaka iz kmetijstva. 2.6 Bruto bilanca hra- 47
nil na kmetijskih zemljišcˇih.
3. Poskrbeti za zdravo ži- 3.1 Pricˇakovano trajanje življenja ob rojstvu. 3.2 Splo-
vljenje in spodbujati splo- šno zdravstveno stanje oseb. 3.3 Standardizirana stop-
šno dobro pocˇutje v vseh nja umrljivosti zaradi samomora. 3.4 Delež kadilcev
življenjskih obdobjih (rednih in obcˇasnih) med odraslimi.
4. Vsem enakopravno za- 4.1 Delež otrok, vkljucˇenih v (predšolsko) izobraževa-
gotoviti kakovostno iz- nje, starih od 4. leta do starosti ob vstopu v obvezno
obrazbo ter spodbujati osnovnošolsko izobraževanje. 4.2 Zgodnja opustitev
možnosti vseživljenjskega izobraževanja. 4.3 Prebivalstvo s terciarno izobrazbo.
ucˇenja za vsakogar 4.4 Stopnja delovne aktivnosti nedavnih diplomantov.
4.5 Vkljucˇenost odraslih v izobraževanje. 4.6 Nizka ra-
ven pismenosti ucˇencev.
5. Dosecˇi enakost spo- 5.1 Placˇna vrzel med spoloma. 5.2 Vrzel stopnje delov-
lov ter krepiti vlogo vseh ne aktivnosti po spolu. 5.3 Delež sedežev, ki jih v naci-
žensk in deklic onalnem parlamentu zasedajo ženske. 5.4 Delež žensk
na vodstvenih položajih.
Nadaljevanje na naslednji strani
United Nations Environment Programme in World Tourism Organi-
zation, 2018).
Global Sustainable Tourism Criteria (gstc)
Kriteriji gstc predstavljajo poizkus poenotenja indikatorjev za traj-
nostno upravljanje v turizmu na globalni ravni. V osnovi vkljucˇujejo
37 oziroma 41 indikatorjev, ki merijo štiri temeljna podrocˇja trajno-
stnega razvoja: trajnostno upravljanje (14 indikatorjev), družbeno-
ekonomsko podrocˇje (9 indikatorjev), odnos do lokalnih skupnosti,
Preglednica 2.3 Cilji in indikatorji trajnostnega razvoja do leta 2030
Cilji Indikatorji
1. Odpraviti vse oblike re- 1.1 Stopnja tveganja socialne izkljucˇenosti. 1.2 Stop-
všcˇine povsod po svetu nja tveganja revšcˇine. 1.3 Stopnja resne materialne
prikrajšanosti. 1.4 Stopnja zelo nizke delovne inten-
zivnosti. 1.5 Stopnja preobremenjenosti s stanovanj-
skimi stroški. 1.6 Delež prebivalstva, ki ima v stano-
vanjih težave s streho, ki pušcˇa, z vlažnimi stena-
mi/temelji/tlemi ali s trhlimi okenskimi okvirji/tlemi.
2. Odpraviti lakoto, za- 2.1 Prekomerna prehranjenost in debelost odraslega
gotoviti prehransko var- prebivalstva. 2.2 Indeks faktorskega dohodka v kmetij-
nost in boljšo prehrano stvu na polnovredno delovno mocˇ. 2.3 Državna prora-
ter spodbujati trajnostno cˇunska sredstva za raziskovalno-razvojno dejavnost,
kmetijstvo namenjena kmetijstvu. 2.4 Delež kmetijskih zemljišcˇ
v uporabi z ekološko pridelavo ali v preusmeritvi. 2.5
Emisije amonijaka iz kmetijstva. 2.6 Bruto bilanca hra- 47
nil na kmetijskih zemljišcˇih.
3. Poskrbeti za zdravo ži- 3.1 Pricˇakovano trajanje življenja ob rojstvu. 3.2 Splo-
vljenje in spodbujati splo- šno zdravstveno stanje oseb. 3.3 Standardizirana stop-
šno dobro pocˇutje v vseh nja umrljivosti zaradi samomora. 3.4 Delež kadilcev
življenjskih obdobjih (rednih in obcˇasnih) med odraslimi.
4. Vsem enakopravno za- 4.1 Delež otrok, vkljucˇenih v (predšolsko) izobraževa-
gotoviti kakovostno iz- nje, starih od 4. leta do starosti ob vstopu v obvezno
obrazbo ter spodbujati osnovnošolsko izobraževanje. 4.2 Zgodnja opustitev
možnosti vseživljenjskega izobraževanja. 4.3 Prebivalstvo s terciarno izobrazbo.
ucˇenja za vsakogar 4.4 Stopnja delovne aktivnosti nedavnih diplomantov.
4.5 Vkljucˇenost odraslih v izobraževanje. 4.6 Nizka ra-
ven pismenosti ucˇencev.
5. Dosecˇi enakost spo- 5.1 Placˇna vrzel med spoloma. 5.2 Vrzel stopnje delov-
lov ter krepiti vlogo vseh ne aktivnosti po spolu. 5.3 Delež sedežev, ki jih v naci-
žensk in deklic onalnem parlamentu zasedajo ženske. 5.4 Delež žensk
na vodstvenih položajih.
Nadaljevanje na naslednji strani
United Nations Environment Programme in World Tourism Organi-
zation, 2018).
Global Sustainable Tourism Criteria (gstc)
Kriteriji gstc predstavljajo poizkus poenotenja indikatorjev za traj-
nostno upravljanje v turizmu na globalni ravni. V osnovi vkljucˇujejo
37 oziroma 41 indikatorjev, ki merijo štiri temeljna podrocˇja trajno-
stnega razvoja: trajnostno upravljanje (14 indikatorjev), družbeno-
ekonomsko podrocˇje (9 indikatorjev), odnos do lokalnih skupnosti,