Page 58 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 58
Marko Kukanja
jih posamezne sheme oz. znaki prinašajo. Kot pravi J. Apih (oseb-
na komunikacija, 23. november 2018), gostje posledicˇno verjamejo
predvsem nacionalnim shemam, saj so jim razumljivejše in jim tudi
lažje zaupajo. V nadaljevanju predstavljamo znake, ki so pomembni
z vidika trajnostnega razvoja in promocije Slovenije.25
Eden izmed najbolj poznanih seznamov (nagrad) na podrocˇju
trajnostnega upravljanja turisticˇnih destinacije je seznam 100 vr-
hunskih svetovnih trajnostnih destinacij. Destinacije so na seznam
uvršcˇene na podlagi mednarodnega razpisa, ki mu sledi rigorozni iz-
birni postopek, v katerem kot ocenjevalci sodelujejo priznani med-
narodni strokovnjaki. Med destinacije v kategoriji Best of Planet –
Best of eu 2018 so uvršcˇene vse slovenske destinacije, ki sodelujejo v
Zeleni shemi slovenskega turizma in so nosilke znaka Slovenia Green
58 Destination, pri cˇemer sta (trenutno) Ljubljana in Podcˇetrtek prepo-
znana kot zlati zeleni destinaciji (Slovenska turisticˇna organizacija,
2018).
Izpostaviti velja tudi znamko Alpski biseri (Alpine Pearls),26 ki
združuje alpske pocˇitniške kraje, ki negujejo okolju prijazno mobil-
nost. Med slovenskimi destinacijami sta cˇlana združenja in nosilca
prestižne znamke destinaciji Bled in Bohinj.
eu je leta 2006 s ciljem spodbujanja trajnostnega turisticˇnega ra-
zvoja pricˇela promovirati iniciativo Evropske destinacije odlicˇno-
sti (European Destinations of Excellence, eden).27 Podelitev znaka
eden temelji na meddržavnih tekmovanjih, na osnovi katerih so v
vsaki državi izbrane destinacije odlicˇnosti. Evropska komisija izbor
vsako leto posveti drugacˇni tematiki. Leto 2017 je bilo posvecˇeno
tematiki kulturnega turizma, med osemnajstimi nagrajenimi desti-
nacijami pa je kot edina slovenska zmagovalna destinacija slavil Ko-
per. Prednosti tovrstne iniciative so predvsem promocija netradicio-
nalnih turisticˇnih destinacij, izmenjava izkušenj in primerov dobrih
praks ter mreženje nagrajenih destinacij.28 Na nivoju eu velja izpo-
staviti tudi znak European Ecoturism Labelling Standard (eetls),29
25. Podrobnejša primerjava znakov in shem je bila narejena v študiji Program eko-
loške ureditve in posodobitve slovenskih hotelov (Ministrstvo za gospodarstvo, 2006).
26. Glej https://www.alpine-pearls.com/sl/o-nas/alpine-pearls/.
27. Glej https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/eden/about_en
28. Glej https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/eden/about_en.
29. Glej http://www.ecotourism-network.eu/en-ecotourism-standard/en-the
-euro-eco-label-stand.
jih posamezne sheme oz. znaki prinašajo. Kot pravi J. Apih (oseb-
na komunikacija, 23. november 2018), gostje posledicˇno verjamejo
predvsem nacionalnim shemam, saj so jim razumljivejše in jim tudi
lažje zaupajo. V nadaljevanju predstavljamo znake, ki so pomembni
z vidika trajnostnega razvoja in promocije Slovenije.25
Eden izmed najbolj poznanih seznamov (nagrad) na podrocˇju
trajnostnega upravljanja turisticˇnih destinacije je seznam 100 vr-
hunskih svetovnih trajnostnih destinacij. Destinacije so na seznam
uvršcˇene na podlagi mednarodnega razpisa, ki mu sledi rigorozni iz-
birni postopek, v katerem kot ocenjevalci sodelujejo priznani med-
narodni strokovnjaki. Med destinacije v kategoriji Best of Planet –
Best of eu 2018 so uvršcˇene vse slovenske destinacije, ki sodelujejo v
Zeleni shemi slovenskega turizma in so nosilke znaka Slovenia Green
58 Destination, pri cˇemer sta (trenutno) Ljubljana in Podcˇetrtek prepo-
znana kot zlati zeleni destinaciji (Slovenska turisticˇna organizacija,
2018).
Izpostaviti velja tudi znamko Alpski biseri (Alpine Pearls),26 ki
združuje alpske pocˇitniške kraje, ki negujejo okolju prijazno mobil-
nost. Med slovenskimi destinacijami sta cˇlana združenja in nosilca
prestižne znamke destinaciji Bled in Bohinj.
eu je leta 2006 s ciljem spodbujanja trajnostnega turisticˇnega ra-
zvoja pricˇela promovirati iniciativo Evropske destinacije odlicˇno-
sti (European Destinations of Excellence, eden).27 Podelitev znaka
eden temelji na meddržavnih tekmovanjih, na osnovi katerih so v
vsaki državi izbrane destinacije odlicˇnosti. Evropska komisija izbor
vsako leto posveti drugacˇni tematiki. Leto 2017 je bilo posvecˇeno
tematiki kulturnega turizma, med osemnajstimi nagrajenimi desti-
nacijami pa je kot edina slovenska zmagovalna destinacija slavil Ko-
per. Prednosti tovrstne iniciative so predvsem promocija netradicio-
nalnih turisticˇnih destinacij, izmenjava izkušenj in primerov dobrih
praks ter mreženje nagrajenih destinacij.28 Na nivoju eu velja izpo-
staviti tudi znak European Ecoturism Labelling Standard (eetls),29
25. Podrobnejša primerjava znakov in shem je bila narejena v študiji Program eko-
loške ureditve in posodobitve slovenskih hotelov (Ministrstvo za gospodarstvo, 2006).
26. Glej https://www.alpine-pearls.com/sl/o-nas/alpine-pearls/.
27. Glej https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/eden/about_en
28. Glej https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/eden/about_en.
29. Glej http://www.ecotourism-network.eu/en-ecotourism-standard/en-the
-euro-eco-label-stand.