Page 59 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 59
Trajnostno upravljanje z destinacijo

ki zagotavlja osnovne (minimalne) kakovostne kriterije na podrocˇju
trajnostnega turizma ter je kompatibilen z ostalimi okoljskimi znaki.
eetls je prav tako priznan s strani gstc.

Predstavitev izbranih certifikacijskih shem in okoljskih znakov 59
za turisticˇna podjetja

Na trgu obstajajo številni certifikati in okoljski znaki za turisticˇna
podjetja – nastanitvene obrate (no) in turisticˇne agencije ter tour
operaterje (ta). Ker je navajanje vseh znakov nesmiselno, se v na-
daljevanju osredotocˇamo na tiste, ki so najpogosteje prisotni na trgu
ter predstavljajo enega izmed kriterijev za pridobitev znaka Slovenia
Green (Slovenska turisticˇna organizacija, 2018). Zaradi vecˇje pregle-
dnosti znake in njihove glavne znacˇilnosti predstavljamo tabelarno
(glej preglednico 2.4).

Trajnostna usmeritev slovenskega turizma

Slovenija ima zaradi naravnih danosti vse predpogoje za razvoj in
trženje trajnostnega turizma. Država ima na podrocˇju trajnostnega
turizma dolgo tradicijo. Prvi formalni zametki trajnostnega razvoja
segajo v obdobje vzpostavitve prvih varstvenih režimov (obmocˇij) na
podrocˇju Slovenije (zametki ustanovitve Alpskega varstvenega par-
ka segajo v zgodnja dvajseta leta 20 st., Triglavski narodni park je bil
formalno ustanovljen leta 1981, Krajinski park Secˇoveljske soline lata
1989 itd.). Upravljanje varovanih obmocˇij je Sloveniji prineslo števil-
ne dragocene izkušnje in raziskave, ki predstavljajo temelj za uspe-
šno trajnostno usmeritev slovenskega turizma. Trajnostni razvoj tu-
rizma v Sloveniji, kot eno izmed temeljnih razvojnih nacˇel, je opre-
delil že Zakon o spodbujanju razvoja turizma iz leta 2004, ki je tlako-
val pot k strukturiranemu in nacˇrtnemu razvoju trajnostnega turiz-
ma v Sloveniji. Vkljucˇenost trajnostnega vidika v strateške in opera-
tivne dokumente se je nadaljevala, kar je privedlo do nastanka no-
vega promocijskega slogana in blagovne znamke (Slovenia Green/I
feel Slovenia), ki sta v center nacionalnih trženjskih aktivnosti ume-
stila neokrnjeno naravo in trajnostno usmeritev slovenskega turiz-
ma. Kasneje, leta 2008, se je Slovenija vkljucˇila v eden, Ministrstvo
za gospodarstvo pa je pricˇelo spodbujati ponudnike za implementa-
cijo znaka eu Okoljska marjetica.

K aktivnemu razvoju trajnostnega turizma se je zavezala tudi po-
litika na ravni eu ter posledicˇno v Sloveniji. Z zacˇetkom veljavno-
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64