Page 60 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 60
Marko Kukanja
Preglednica 2.4 Pomembnejši mednarodni okoljski znaki za turisticˇna podjetja
Ime znaka (1) (2) Osnovne znacˇilnosti/spletna stran
Bio Hotels ne na Veriga hotelov, katerih ciljna skupina so gostje z visokimi
ekološkimi merili. Visoka merila, ki temeljijo na trajnostni
ekonomiji, organsko pridelani hrani, vkljucˇevanju lokalnih
ponudnikov, okolju prijazni energiji, odgovornem ravna-
nju z odpadki in merjenju ogljicˇnega odtisa.
https://www.biohotels.info
eu ne na Znak za okolje eu za turisticˇne nastanitve. Primeren je
Marjetica za turisticˇne nastanitvene zmogljivosti, vkljucˇno s hoteli,
penzioni, planinskimi kocˇami, z zasebnimi sobodajalci, s
turisticˇnimi kmetijami ter kampi. Podjetja z znakom izpol-
njujejo visoka merila in preverjeno veljajo za okolju prija-
zna. http://ec.europa.eu/environment/ecolabel
60 Green Key da na Znak mednarodne fundacije za okoljsko vzgojo fee za
spodbujanje ozavešcˇanja in ukrepanja pri okoljski in traj-
nostni problematiki v turisticˇni industriji. Primeren je za
hotele, hostle, manjše nastanitvene objekte, kampe, konfe-
rencˇne centre, restavracije in atrakcije. Pogoj za pridobitev
znaka je izpolnjevanje vseh obveznih in del izbirnih meril
s podrocˇij: okoljski menedžment, vkljucˇevanje zaposlenih
v poslovanje podjetja, informacije za goste, voda, pranje
in cˇišcˇenje, odpadki, energija, f&b, notranje okolje, zelene
površine, transport, poslovanje.
http://www.greenkey.global
Green da na, Znak za trajnostno poslovanje in menedžment v turiz-
Globe ta mu od leta 1998. Primeren je za hotele, resorte, tour ope-
ratorje, ponudnike rent-a-car, razstavne in prireditvene
prostore ter druge tipe turisticˇnih podjetij. Sestavljen je
iz 44 meril in prek 380 kazalnikov, koncˇni nabor pa je od-
visen od tipa ponudnika. Pogoj za pridobitev znaka je iz-
polnjevanje vseh obveznih in dela izbirnih meril, ki pokri-
vajo naslednja podrocˇja: trajnostni menedžment, druž-
ba/ekonomija, kulturna dedišcˇina, okolje.
https://greenglobe.com
Nadaljevanje na naslednji strani
sti Lizbonske pogodbe (1. decembra 2009) je eu pridobila pristoj-
nosti na podrocˇju turizma, da lahko podpira, usklajuje in dopolnju-
je ukrepe držav cˇlanic na tem podrocˇju. Na podlagi teh pristojnosti
je Evropska komisija objavila dokument Evropa, prva svetovna turi-
sticˇna destinacija – nov okvir evropske turisticˇne politike (Evropska
komisija, 2010), v katerem je opredelila štiri prioritetna podrocˇja ra-
zvoja. Eno izmed teh je tudi spodbujanje razvoja trajnostnega, odgo-
Preglednica 2.4 Pomembnejši mednarodni okoljski znaki za turisticˇna podjetja
Ime znaka (1) (2) Osnovne znacˇilnosti/spletna stran
Bio Hotels ne na Veriga hotelov, katerih ciljna skupina so gostje z visokimi
ekološkimi merili. Visoka merila, ki temeljijo na trajnostni
ekonomiji, organsko pridelani hrani, vkljucˇevanju lokalnih
ponudnikov, okolju prijazni energiji, odgovornem ravna-
nju z odpadki in merjenju ogljicˇnega odtisa.
https://www.biohotels.info
eu ne na Znak za okolje eu za turisticˇne nastanitve. Primeren je
Marjetica za turisticˇne nastanitvene zmogljivosti, vkljucˇno s hoteli,
penzioni, planinskimi kocˇami, z zasebnimi sobodajalci, s
turisticˇnimi kmetijami ter kampi. Podjetja z znakom izpol-
njujejo visoka merila in preverjeno veljajo za okolju prija-
zna. http://ec.europa.eu/environment/ecolabel
60 Green Key da na Znak mednarodne fundacije za okoljsko vzgojo fee za
spodbujanje ozavešcˇanja in ukrepanja pri okoljski in traj-
nostni problematiki v turisticˇni industriji. Primeren je za
hotele, hostle, manjše nastanitvene objekte, kampe, konfe-
rencˇne centre, restavracije in atrakcije. Pogoj za pridobitev
znaka je izpolnjevanje vseh obveznih in del izbirnih meril
s podrocˇij: okoljski menedžment, vkljucˇevanje zaposlenih
v poslovanje podjetja, informacije za goste, voda, pranje
in cˇišcˇenje, odpadki, energija, f&b, notranje okolje, zelene
površine, transport, poslovanje.
http://www.greenkey.global
Green da na, Znak za trajnostno poslovanje in menedžment v turiz-
Globe ta mu od leta 1998. Primeren je za hotele, resorte, tour ope-
ratorje, ponudnike rent-a-car, razstavne in prireditvene
prostore ter druge tipe turisticˇnih podjetij. Sestavljen je
iz 44 meril in prek 380 kazalnikov, koncˇni nabor pa je od-
visen od tipa ponudnika. Pogoj za pridobitev znaka je iz-
polnjevanje vseh obveznih in dela izbirnih meril, ki pokri-
vajo naslednja podrocˇja: trajnostni menedžment, druž-
ba/ekonomija, kulturna dedišcˇina, okolje.
https://greenglobe.com
Nadaljevanje na naslednji strani
sti Lizbonske pogodbe (1. decembra 2009) je eu pridobila pristoj-
nosti na podrocˇju turizma, da lahko podpira, usklajuje in dopolnju-
je ukrepe držav cˇlanic na tem podrocˇju. Na podlagi teh pristojnosti
je Evropska komisija objavila dokument Evropa, prva svetovna turi-
sticˇna destinacija – nov okvir evropske turisticˇne politike (Evropska
komisija, 2010), v katerem je opredelila štiri prioritetna podrocˇja ra-
zvoja. Eno izmed teh je tudi spodbujanje razvoja trajnostnega, odgo-