Page 325 - Weiss, Jernej, ur. 2019. Vloga nacionalnih opernih gledališč v 20. in 21. stoletju - The Role of National Opera Houses in the 20th and 21st Centuries. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 3
P. 325
oper na »vožnja domov« emila hochr eiterja

Primer 7: Helgina tema, s. 16.

Primer 8: Tema grešne ljubezni, s. 51.
ti podobi ljubezenskega trikotnika, ki se nesrečno izpelje v tragično dra-
mo, temveč gre za globlji konflikt osebne tragike, s poudarjenimi temami,
kot so greh, kazen, odpuščanje, nedolžna in grešna ljubezen itn. Pri tem in-
dividualna raven transcendira v kolektivno, intimna ljubezenska izpoved
pa dobiva pridih širše ljubezni do domovine, njene zgodovinske dedišči-
ne, njenih mitov in bogov. Vsakdanji ljubezenski odnosi tako dobivajo zna-
čaj metafizičnega, osebni odnosi pa s tem postajajo simbol razmerij znot-
raj presežnega.

Glasbena drama je začrtana dramaturško jasno in natančno. Vse od
mogočnega skupinskega nastopa ribičev v zborovskem začetku do po-
stopne predstavitve glavnih junakov, opredelitve njihovega značaja in
skiciranja temeljnega vsebinskega konflikta. Prav odlični masovni zbo-
ri predstavljajo enega od muzikalnih težišč glasbene drame. Pogosto so
oblikovani v slojevitem polifonem prepletu, ki ustvarja privid vzklikajo-
če množice.

Delo zaznamuje tudi kontrapunktsko bogat glasbeni stavek. Kanonsko
imitacijo skladatelj rabi celo pri sklepnem ljubezenskem duetu Jona in Ro-
sette (s. 109–110).

323
   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330