Page 25 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 25
Podjetje, management
in temeljni procesi

V tem poglavju predstavljamo definicije osnovnih pojmov, vezanih na na-
slov in problemsko področje raziskave. Opredeljujemo poslovne proce-
se, vrste poslovnih procesov, management poslovnih procesov, temeljne
procese ter management temeljnih procesov. Ker smo raziskavo v empi-
ričnem delu omejili na MSP, podajamo tudi definicijo teh. Razlage v tem
poglavju so podlaga za nadaljnje razumevanje tematike raziskave in rezul-
tatov analiz v empiričnem delu.

Opredelitev pojmov organizacija, podjetje in management
Organizacije so ene izmed najvidnejših sestavin današnje družbe. Vsaka
dejavnost ljudi je tako ali drugače organizirana (Hall 1999 v Bavec in
Manzin 2012, 13). Tudi Mintzberg (1979 v Bavec in Manzin 2012, 17)
pravi, da vsaka človeška dejavnost, od izdelave lončenih izdelkov dalje do
raziskovanja vesolja, vključuje delitev dela na različne dejavnosti ter nji-
hovo koordinacijo. V literaturi zasledimo različne definicije organizacij.
Organizacija pomeni »z uskladitvijo, sistematizacijo sestavnih delov na-
rediti, da celota dobro deluje, povzročiti, doseči nastanek, delovanje česa
z določenim ciljem, namenom« (SSKJ 2018). Po Daftu (2000; 2009) so
organizacije socialne enote, ki so zgrajene kot sistem strukturiranih in
koordiniranih dejavnosti ter povezane s svojim okoljem. Dearlove (1998,
23; Peters 2008, 24) organizacijo opredeljujejo kot interakcije med ljudmi,
ki imajo svoj izvor v kulturi Inkov v Peruju (Dimovski idr. 2014, 15). Po
Kralju (2003, 62) je organizacija »sistem ljudi, sredstev, virov, ki ga osnu-
jejo ljudje zaradi svojih interesov (koristi) in mu določajo zamisli, poslan-
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30