Page 117 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 117
Povzetek 117
ka kot vsakega podjetja. Ko govorimo o trajnostnem razvoju, ne moremo
mimo dejstva, da je za uspešen trajnostni razvoj potrebno upoštevati vse
tri stebre razvoja, in sicer gospodarskega, okoljskega in družbenega. Tako
je zaželeno, da podjetja poleg ekonomske uspešnosti zasledujejo in vklju-
čujejo tudi aktivnosti, ki bodo imele pozitiven vpliv na okolje in druž-
bo, v katerih živimo. Kakorkoli, zasledovanje ideje trajnostnega razvoja
kot takšno žal ni dovolj. Podjetja, morajo tako kot ekonomsko uspešnost
meriti tudi svoje vplive na okolje in družbo. To običajno dosegamo s po-
močjo kazalnikov trajnosti, ki predstavljajo glavno orodje za oceno učin-
kovitosti trajnostnega razvoja. Tekom projekta iBLUE smo prepoznali
potrebo po kazalnikih trajnosti, ki bi bili primerni za merjenje trajnosti v
malih in srednje velikih podjetjih, ki delujejo v navtični industriji. S po-
močjo Global Reporting Initiative (GRI) in obstoječe literature ter testi-
ranja kazalnikov z MSP-ji iz navtične industrije smo razvili tri sezname
kazalnikov trajnosti, ki so specifični in prilagojeni za različne tipe dejav-
nosti v navtični industriji.
Zadnje poglavje z naslovom »SVP Yachts in Seascape kot primera
dobre prakse trajnostnega delovanja v navtični industriji« je namenjeno
predstavitvi dveh dobrih praks delovanja v slovenski navtični industriji.
SVP Yachts (bivši Seaway) izdeluje hibridna plovila pod blagovno znam-
ko Greenway, ki jih je zasnovalo slovensko dizajnersko podjetje J & J De-
sign. Seascape pa je proizvajalec jadrnic s poslanstvom ponuditi izkušnjo
športnega jadranja na oceanih rekreativnemu jadralcu, kjer jadrnica slu-
ži kot vmesnik med človekom in osnovnima naravnima elementoma –
vetrom in vodo. Omenjeni podjetji smo tekom dela na projektu iBLUE
prepoznali kot predstavnika trajnostno usmerjenega poslovanja. Podje-
tji, predstavljeni v študiji primerov, posebej izstopata na enem ali več pod-
ročjih trajnostnega razvoja – družbenem, ekonomskem ali okoljskem, na
ostalih področjih pa sta vsaj v povprečju navtične panoge v Sloveniji. Me-
todologija je temeljila na izvedbi poglobljenih intervjujev s podjetji, ki
zasledujejo dobre prakse s področja trajnosti v navtični industriji. Glav-
ne ugotovitve opravljene raziskave temeljijo na potrebi po inovativnosti,
vztrajnosti in trajnosti na področju navtične industrije. Obe podjetji z
optimalnim poslovnim modelom dosegata odlične poslovne rezultate in
skrbita za razvoj novih produktov. Svojim uporabnikom (kupcem) pa nu-
dita tehnološko vrhunske in trajnostne (ekonomsko, družbeno in okolj-
sko) proizvode, ki so mednarodno nagrajeni in priznani s strani ostalih
proizvajalcev in celotne navtične industrije.
ka kot vsakega podjetja. Ko govorimo o trajnostnem razvoju, ne moremo
mimo dejstva, da je za uspešen trajnostni razvoj potrebno upoštevati vse
tri stebre razvoja, in sicer gospodarskega, okoljskega in družbenega. Tako
je zaželeno, da podjetja poleg ekonomske uspešnosti zasledujejo in vklju-
čujejo tudi aktivnosti, ki bodo imele pozitiven vpliv na okolje in druž-
bo, v katerih živimo. Kakorkoli, zasledovanje ideje trajnostnega razvoja
kot takšno žal ni dovolj. Podjetja, morajo tako kot ekonomsko uspešnost
meriti tudi svoje vplive na okolje in družbo. To običajno dosegamo s po-
močjo kazalnikov trajnosti, ki predstavljajo glavno orodje za oceno učin-
kovitosti trajnostnega razvoja. Tekom projekta iBLUE smo prepoznali
potrebo po kazalnikih trajnosti, ki bi bili primerni za merjenje trajnosti v
malih in srednje velikih podjetjih, ki delujejo v navtični industriji. S po-
močjo Global Reporting Initiative (GRI) in obstoječe literature ter testi-
ranja kazalnikov z MSP-ji iz navtične industrije smo razvili tri sezname
kazalnikov trajnosti, ki so specifični in prilagojeni za različne tipe dejav-
nosti v navtični industriji.
Zadnje poglavje z naslovom »SVP Yachts in Seascape kot primera
dobre prakse trajnostnega delovanja v navtični industriji« je namenjeno
predstavitvi dveh dobrih praks delovanja v slovenski navtični industriji.
SVP Yachts (bivši Seaway) izdeluje hibridna plovila pod blagovno znam-
ko Greenway, ki jih je zasnovalo slovensko dizajnersko podjetje J & J De-
sign. Seascape pa je proizvajalec jadrnic s poslanstvom ponuditi izkušnjo
športnega jadranja na oceanih rekreativnemu jadralcu, kjer jadrnica slu-
ži kot vmesnik med človekom in osnovnima naravnima elementoma –
vetrom in vodo. Omenjeni podjetji smo tekom dela na projektu iBLUE
prepoznali kot predstavnika trajnostno usmerjenega poslovanja. Podje-
tji, predstavljeni v študiji primerov, posebej izstopata na enem ali več pod-
ročjih trajnostnega razvoja – družbenem, ekonomskem ali okoljskem, na
ostalih področjih pa sta vsaj v povprečju navtične panoge v Sloveniji. Me-
todologija je temeljila na izvedbi poglobljenih intervjujev s podjetji, ki
zasledujejo dobre prakse s področja trajnosti v navtični industriji. Glav-
ne ugotovitve opravljene raziskave temeljijo na potrebi po inovativnosti,
vztrajnosti in trajnosti na področju navtične industrije. Obe podjetji z
optimalnim poslovnim modelom dosegata odlične poslovne rezultate in
skrbita za razvoj novih produktov. Svojim uporabnikom (kupcem) pa nu-
dita tehnološko vrhunske in trajnostne (ekonomsko, družbeno in okolj-
sko) proizvode, ki so mednarodno nagrajeni in priznani s strani ostalih
proizvajalcev in celotne navtične industrije.