Page 113 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 113
SVP Yachts in Seascape kot primera dobre prakse trajnostnega delovanja v navtični industriji 113
sončno električno energijo, kar jih v osnovi (poleg jadrnic) dela za oko-
lju najprijaznejša plovila. Poleg tega Greenline izdelujejo z najbolj »čis-
to« tehnologijo izdelave plovil, t. i. vakuumsko infuzijo, in ob upošteva-
nju vseh strogih okoljevarstvenih predpisov. Naš drugi primer, podjetje
Seascape, izdeluje jadrnice, ki so v osnovi najbolj ekološko plovilo. Kljub
temu pa se le-te izdelujejo iz plastike in različnih okolju neprijaznih lepil;
izpostavljamo, da se podjetje tega zaveda in je pristopilo k projektu, kjer
bo jadrnica izdelana na tak način, da jo bo mogoče po koncu uporabnosti
stopiti in ponovno oblikovati novo (reciklaža).
Ekonomska trajnost je razvidna iz več načinov delovanje podjetij – od
tega, kako zaposlujejo in plačujejo zaposlene, kakšno je obnašanje do do-
baviteljev do poslovnih odnosov. Odgovorno podjetje se mora truditi za
zmanjšanje odliva prihodkov iz lokalnega območja. Lokalno zaposlova-
nje in lokalni dobavitelji ter poslovanje z lokalnim prebivalstvom poma-
gajo: ustvariti delovna mesta, stimulirati podjetniške aktivnosti, povečati
vlaganja v infrastrukturo ter dvigovati celoten standard življenja v regiji.
Podpora lokalnemu gospodarstvu predstavlja ključ za dolgoročni uspeh.
S stališča ekonomske trajnosti sta obe podjetji vzor vključevanja v lokal-
no skupnost, predvsem s stališča vključevanja lokalnih dobaviteljev, zna-
nja in delavcev v proizvodne procese. Obe podjetji vidita delovanje v svo-
jem okolju kot ključno prednost pri uspehu. Tudi v prihodnosti ne vidita
ne smisla ne potrebe po selitvi proizvodnje iz Slovenije v države, kjer je de-
lovna sila cenejša.
Kar se tiče družbene trajnosti, menimo, da je največja vrednost obeh
podjetij, da predstavljata dokaz, da lahko tudi v Sloveniji proizvajamo vi-
sokotehnološke, inovativne produkte, ki so v svojih kategorijah nagrajeni
kot najboljši na svetu. Z geostrateškega stališča je pomembno, da v Slove-
niji premoremo navtično industrijo, ki ustvarja trende v svetovnem meri-
lu, še posebej, če pomislimo na težave in omejitve, ki jih navajamo v uvo-
dnem poglavju te knjige.
Če povzamemo, zgodba podjetja Seascape zares inspirira v smislu, kaj
je možno storiti kljub temu, da so možnosti uspeha nične. Podjetje je za-
čelo s proizvodnjo luksuznih dobrin (plovil) v času globalne recesije, a je
preživelo in uspešno posluje že skoraj desetletje. Uspelo je z nišnim pro-
duktom in s celovitim konceptom prvinskega doživetja jadranja, ki je bil
v času prihoda na trg popolnoma nov pristop.
Tako eno kot drugo podjetje je bilo začetnik nekega novega gibanja –
Greenline z bolj ekološko plovbo z jahtami in Seascape sj pristnejšo plov-
bo z jadrnicami. Če Greenline pomeni več udobja na plovilu, še posebej
za jahte manjše velikosti, pomeni Seascape ravno nasprotno, saj trdijo, da
sončno električno energijo, kar jih v osnovi (poleg jadrnic) dela za oko-
lju najprijaznejša plovila. Poleg tega Greenline izdelujejo z najbolj »čis-
to« tehnologijo izdelave plovil, t. i. vakuumsko infuzijo, in ob upošteva-
nju vseh strogih okoljevarstvenih predpisov. Naš drugi primer, podjetje
Seascape, izdeluje jadrnice, ki so v osnovi najbolj ekološko plovilo. Kljub
temu pa se le-te izdelujejo iz plastike in različnih okolju neprijaznih lepil;
izpostavljamo, da se podjetje tega zaveda in je pristopilo k projektu, kjer
bo jadrnica izdelana na tak način, da jo bo mogoče po koncu uporabnosti
stopiti in ponovno oblikovati novo (reciklaža).
Ekonomska trajnost je razvidna iz več načinov delovanje podjetij – od
tega, kako zaposlujejo in plačujejo zaposlene, kakšno je obnašanje do do-
baviteljev do poslovnih odnosov. Odgovorno podjetje se mora truditi za
zmanjšanje odliva prihodkov iz lokalnega območja. Lokalno zaposlova-
nje in lokalni dobavitelji ter poslovanje z lokalnim prebivalstvom poma-
gajo: ustvariti delovna mesta, stimulirati podjetniške aktivnosti, povečati
vlaganja v infrastrukturo ter dvigovati celoten standard življenja v regiji.
Podpora lokalnemu gospodarstvu predstavlja ključ za dolgoročni uspeh.
S stališča ekonomske trajnosti sta obe podjetji vzor vključevanja v lokal-
no skupnost, predvsem s stališča vključevanja lokalnih dobaviteljev, zna-
nja in delavcev v proizvodne procese. Obe podjetji vidita delovanje v svo-
jem okolju kot ključno prednost pri uspehu. Tudi v prihodnosti ne vidita
ne smisla ne potrebe po selitvi proizvodnje iz Slovenije v države, kjer je de-
lovna sila cenejša.
Kar se tiče družbene trajnosti, menimo, da je največja vrednost obeh
podjetij, da predstavljata dokaz, da lahko tudi v Sloveniji proizvajamo vi-
sokotehnološke, inovativne produkte, ki so v svojih kategorijah nagrajeni
kot najboljši na svetu. Z geostrateškega stališča je pomembno, da v Slove-
niji premoremo navtično industrijo, ki ustvarja trende v svetovnem meri-
lu, še posebej, če pomislimo na težave in omejitve, ki jih navajamo v uvo-
dnem poglavju te knjige.
Če povzamemo, zgodba podjetja Seascape zares inspirira v smislu, kaj
je možno storiti kljub temu, da so možnosti uspeha nične. Podjetje je za-
čelo s proizvodnjo luksuznih dobrin (plovil) v času globalne recesije, a je
preživelo in uspešno posluje že skoraj desetletje. Uspelo je z nišnim pro-
duktom in s celovitim konceptom prvinskega doživetja jadranja, ki je bil
v času prihoda na trg popolnoma nov pristop.
Tako eno kot drugo podjetje je bilo začetnik nekega novega gibanja –
Greenline z bolj ekološko plovbo z jahtami in Seascape sj pristnejšo plov-
bo z jadrnicami. Če Greenline pomeni več udobja na plovilu, še posebej
za jahte manjše velikosti, pomeni Seascape ravno nasprotno, saj trdijo, da