Page 123 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 123
Recenziji
I
Monografija je eden izmed izidov projekta iBLUE, ki ima namen uspo-
sobiti podjetja v navtični dejavnosti za trajnostno poslovanje s pomoč-
jo dopolnjene metodologije razvoja poslovnih modelov (t. i. 3-PBM oz.
3-Pillars Business Model), ki integrira vse tri stebre trajnosti. Projekt si
poleg tega prizadeva za vzpostavitev sredozemske transnacionalne mreže
podjetij, ki bo pripomogla h gospodarskemu razmahu navtične dejavno-
sti v tem geografskem prostoru. Projekt se sicer posebej usmerja na mala
in srednja podjetja (MSP), kar je razumljivo ob dejstvu, da je prav sposob-
nost slednjih, da se prilagodijo spreminjajočim se razmeram, ključna za
uspešnost celotne industrije.
Urednika sta celotno monografijo razdelila v pet poglavij, kjer se po-
javljata hkrati tudi kot najpogostejša (so)avtorja poglavij (dr. Biloslavo v
prvem, tretjem in četrtem poglavju, dr. Uran Maravić pa v prvem in če-
trtem poglavju).
Prvo poglavje z naslovom »Navtična industrija v Sloveniji in projekt
iBLUE« predstavlja hkrati nekakšen uvod v monografijo, saj opredeljuje
temeljne pojme ter raziskovalno področje.
V drugem poglavju z naslovom »Navtična dejavnost v Sloveniji: Traj-
nostni vidiki delovanja marin« avtorica obravnava marine kot poslovno
najpomembnejši del navtične dejavnosti, skupaj s čarterji in križarkami,
ki v zadnjih tridesetih letih evidentirajo kontinuirano rast. Predmet pre-
učevanja teoretičnega dela prispevka so raziskovalna spoznanja avtorjev,
ki so se ukvarjali s preučevanjem navtične dejavnosti, ki ne vključuje de-
I
Monografija je eden izmed izidov projekta iBLUE, ki ima namen uspo-
sobiti podjetja v navtični dejavnosti za trajnostno poslovanje s pomoč-
jo dopolnjene metodologije razvoja poslovnih modelov (t. i. 3-PBM oz.
3-Pillars Business Model), ki integrira vse tri stebre trajnosti. Projekt si
poleg tega prizadeva za vzpostavitev sredozemske transnacionalne mreže
podjetij, ki bo pripomogla h gospodarskemu razmahu navtične dejavno-
sti v tem geografskem prostoru. Projekt se sicer posebej usmerja na mala
in srednja podjetja (MSP), kar je razumljivo ob dejstvu, da je prav sposob-
nost slednjih, da se prilagodijo spreminjajočim se razmeram, ključna za
uspešnost celotne industrije.
Urednika sta celotno monografijo razdelila v pet poglavij, kjer se po-
javljata hkrati tudi kot najpogostejša (so)avtorja poglavij (dr. Biloslavo v
prvem, tretjem in četrtem poglavju, dr. Uran Maravić pa v prvem in če-
trtem poglavju).
Prvo poglavje z naslovom »Navtična industrija v Sloveniji in projekt
iBLUE« predstavlja hkrati nekakšen uvod v monografijo, saj opredeljuje
temeljne pojme ter raziskovalno področje.
V drugem poglavju z naslovom »Navtična dejavnost v Sloveniji: Traj-
nostni vidiki delovanja marin« avtorica obravnava marine kot poslovno
najpomembnejši del navtične dejavnosti, skupaj s čarterji in križarkami,
ki v zadnjih tridesetih letih evidentirajo kontinuirano rast. Predmet pre-
učevanja teoretičnega dela prispevka so raziskovalna spoznanja avtorjev,
ki so se ukvarjali s preučevanjem navtične dejavnosti, ki ne vključuje de-