Page 126 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 126
Navtični turizem in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije
Uporabljene so različne metode znanstvenega aparata: avtorji pogla-
vij smiselno in v kontekstu povzemajo mednarodne (primerjalne) študije
z relevantnih področij na različnih ravneh. Te se prepletajo s predhodno
opravljenimi izvirnimi teoretičnimi in empiričnimi študijami avtorjev, ki
so eksplanatorne in konfirmatorne narave, zlasti pa z lastnimi raziskava-
mi, ki so jih v okviru projekta opravili avtorji.
Ugotavljam, da je monografja znanstvena, saj gre za publikacijo, v ka-
teri se znanstveno sistematično, izčrpno in vseobsegajoče obravnava pro-
blem poslovnih modelov v navtični industriji.
Predvsem je opazno vsebinsko sveže pojasnjevanje novih pojmov, po-
vezav in tudi dilem, povezanih s procesi managementa.
Glede na vsebino monografije, način podajanja ključnih vsebinskih
delov in znanstveno ter strokovno primernost utemeljitev in pojasnje-
126 vanj, ki so jih avtorji in urednika uporabljali, je nedvomno mogoče ugo-
toviti, da je recenzirani tekst primeren in skladen z nameni, ki jih mora
dosegati znanstvena monografija na področju managementa oz. poslov-
nih modelov.
Vito Bobek
II
Avtorja Biloslavo in M. Uran Maravić uvodoma predstavljata dosedanji
razvoj navtične industrije, s poudarkom na navtičnem turizmu.Utemelje-
no ugotavljata, da je razvoj te dejavnosti v Sloveniji popolnoma prepuščen
stihiji, saj Slovenija ne premore niti politike razvoja navtične panoge, v
krovnem strateškem dokumentu »Strategije trajnostne rasti slovenskega
turizma 2017–2012« pa se navtični turizem omenja zgolj kot sekundarni
ali podporni produkt. Na koncu ugotavljata, da je v slovenski navtični in-
dustriji potreba po njeni relativizaciji in trajnostnejšemu razvoju ključne-
ga pomena, če želimo ohraniti obstoječa podjetja oz. razviti še kaka nova.
Za doseganje slednjega je potrebno preveriti obstoječe poslovne modele in
razviti nove trajnostneje usmerjene.
Te trditve podpira tudi poglavje, kjer G. Ivankovič analizira poslo-
vanje podjetij v navtični industriji s poudarkom na marinah.Marine so
poslovno najpomembnejši del navtične dejavnosti, skupaj s čarterji in
križarkami, ki v zadnjih tridesetih letih evidentirajo kontinuirano rast.
Avtorica ugotavlja, kako uspešno so poslovale slovenske marine, ana-
lizira razloge za slabše poslovanje ter ponuja rešitve, predvsem pa opo-
zarja na sistemske probleme. Namreč, evropska in slovenska statistika
spremljata učinke obravnavane dejavnosti pri proizvodih, trgovskih in
Uporabljene so različne metode znanstvenega aparata: avtorji pogla-
vij smiselno in v kontekstu povzemajo mednarodne (primerjalne) študije
z relevantnih področij na različnih ravneh. Te se prepletajo s predhodno
opravljenimi izvirnimi teoretičnimi in empiričnimi študijami avtorjev, ki
so eksplanatorne in konfirmatorne narave, zlasti pa z lastnimi raziskava-
mi, ki so jih v okviru projekta opravili avtorji.
Ugotavljam, da je monografja znanstvena, saj gre za publikacijo, v ka-
teri se znanstveno sistematično, izčrpno in vseobsegajoče obravnava pro-
blem poslovnih modelov v navtični industriji.
Predvsem je opazno vsebinsko sveže pojasnjevanje novih pojmov, po-
vezav in tudi dilem, povezanih s procesi managementa.
Glede na vsebino monografije, način podajanja ključnih vsebinskih
delov in znanstveno ter strokovno primernost utemeljitev in pojasnje-
126 vanj, ki so jih avtorji in urednika uporabljali, je nedvomno mogoče ugo-
toviti, da je recenzirani tekst primeren in skladen z nameni, ki jih mora
dosegati znanstvena monografija na področju managementa oz. poslov-
nih modelov.
Vito Bobek
II
Avtorja Biloslavo in M. Uran Maravić uvodoma predstavljata dosedanji
razvoj navtične industrije, s poudarkom na navtičnem turizmu.Utemelje-
no ugotavljata, da je razvoj te dejavnosti v Sloveniji popolnoma prepuščen
stihiji, saj Slovenija ne premore niti politike razvoja navtične panoge, v
krovnem strateškem dokumentu »Strategije trajnostne rasti slovenskega
turizma 2017–2012« pa se navtični turizem omenja zgolj kot sekundarni
ali podporni produkt. Na koncu ugotavljata, da je v slovenski navtični in-
dustriji potreba po njeni relativizaciji in trajnostnejšemu razvoju ključne-
ga pomena, če želimo ohraniti obstoječa podjetja oz. razviti še kaka nova.
Za doseganje slednjega je potrebno preveriti obstoječe poslovne modele in
razviti nove trajnostneje usmerjene.
Te trditve podpira tudi poglavje, kjer G. Ivankovič analizira poslo-
vanje podjetij v navtični industriji s poudarkom na marinah.Marine so
poslovno najpomembnejši del navtične dejavnosti, skupaj s čarterji in
križarkami, ki v zadnjih tridesetih letih evidentirajo kontinuirano rast.
Avtorica ugotavlja, kako uspešno so poslovale slovenske marine, ana-
lizira razloge za slabše poslovanje ter ponuja rešitve, predvsem pa opo-
zarja na sistemske probleme. Namreč, evropska in slovenska statistika
spremljata učinke obravnavane dejavnosti pri proizvodih, trgovskih in