Page 413 - Weiss, Jernej, ur. 2020. Konservatoriji: profesionalizacija in specializacija glasbenega dela ▪︎ The conservatories: professionalisation and specialisation of musical activity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 4
P. 413
povzetki
moženja pozval k državni podpori za lastno hišo. Tema prispevka obravna-
va vpliv le-tega na glasbeno izobraževanje in dojemanje glasbe.
Ključne besede: religija umetnosti sodobnega časa, sveta zmernost, nacio-
nalsocializem, totalitarizem, nemška glasba
Wolfgang Marx
Irski konservatoriji v medvojnem obdobju
Na Irskem so trije konservatoriji: Kraljeva irska akademija za glasbo
(RIAM), Dublinski konservatorij za glasbo in dramo ter Glasbena šola v
Corku. Vsi so bili ustanovljeni v 19. stoletju.
Prispevek se osredotoča na zgodovino teh institucij v obdobju med vojnama
(ki sta bili na Irskem zgodovinsko manj pomembni kot Velikonočna vsta-
ja leta 1916 in ustanovitev Svobodne irske države leta 1922). Vsi trije kon-
servatoriji delujejo še danes, in to ne le na terciarni ravni, temveč so moč-
no vpeti tudi v izvajanje in preverjanje glasbenega izobraževanja na nižjih
stopnjah. Leta 1892 je bil vzpostavljen Local Centre Examination System,
sistem preverjanja, ki deluje po vsej državi in ga vodi RIAM. V prvih letih
Svobodne irske države so morali konservatoriji znova vzpostaviti svoje fi-
nanciranje, saj se večina politikov ni zanimala za razvoj umetne glasbe. Za-
kon o poklicnem izobraževanju iz leta 1930 je bistveno olajšal stisko konser-
vatorijev, saj je določenim skupinam, že dejavnim na glasbenem področju,
omogočil pridobitev dodatnih kvalifikacij. Vse tri ustanove so bile deležne
stalne rasti, ob tem pa so se spopadale s finančnimi težavami in pomanjka-
njem prostora.
Ključne besede: konservatoriji na Irskem, Kraljeva irska akademija za glas-
bo, Glasbena šola v Corku, Dublinski konservatorij za glasbo in dramo,
konservatoriji v medvojnem obdobju
Ivana Medić
Začetki oddelka za klavir na Akademiji za glasbo
v Beogradu
Z ustanovitvijo Akademije za glasbo v Beogradu leta 1937 se je v Srbiji (ki je
bila takrat del Kraljevine Jugoslavije) končno začelo glasbeno izobraževa-
nje na terciarni ravni. V prispevku so predstavljeni začetki oddelka za kla-
vir, in sicer od njegove ustanovitve leta 1937 do konca druge svetovne vojne
leta 1945. Po uvodu, ki opisuje okoliščine ustanovitve akademije, se prispe-
vek osredotoči na izbor pedagoških delavcev, število profesorjev na oddel-
ku za klavir, število vpisanih študentov in število diplomantov v obravna-
411
moženja pozval k državni podpori za lastno hišo. Tema prispevka obravna-
va vpliv le-tega na glasbeno izobraževanje in dojemanje glasbe.
Ključne besede: religija umetnosti sodobnega časa, sveta zmernost, nacio-
nalsocializem, totalitarizem, nemška glasba
Wolfgang Marx
Irski konservatoriji v medvojnem obdobju
Na Irskem so trije konservatoriji: Kraljeva irska akademija za glasbo
(RIAM), Dublinski konservatorij za glasbo in dramo ter Glasbena šola v
Corku. Vsi so bili ustanovljeni v 19. stoletju.
Prispevek se osredotoča na zgodovino teh institucij v obdobju med vojnama
(ki sta bili na Irskem zgodovinsko manj pomembni kot Velikonočna vsta-
ja leta 1916 in ustanovitev Svobodne irske države leta 1922). Vsi trije kon-
servatoriji delujejo še danes, in to ne le na terciarni ravni, temveč so moč-
no vpeti tudi v izvajanje in preverjanje glasbenega izobraževanja na nižjih
stopnjah. Leta 1892 je bil vzpostavljen Local Centre Examination System,
sistem preverjanja, ki deluje po vsej državi in ga vodi RIAM. V prvih letih
Svobodne irske države so morali konservatoriji znova vzpostaviti svoje fi-
nanciranje, saj se večina politikov ni zanimala za razvoj umetne glasbe. Za-
kon o poklicnem izobraževanju iz leta 1930 je bistveno olajšal stisko konser-
vatorijev, saj je določenim skupinam, že dejavnim na glasbenem področju,
omogočil pridobitev dodatnih kvalifikacij. Vse tri ustanove so bile deležne
stalne rasti, ob tem pa so se spopadale s finančnimi težavami in pomanjka-
njem prostora.
Ključne besede: konservatoriji na Irskem, Kraljeva irska akademija za glas-
bo, Glasbena šola v Corku, Dublinski konservatorij za glasbo in dramo,
konservatoriji v medvojnem obdobju
Ivana Medić
Začetki oddelka za klavir na Akademiji za glasbo
v Beogradu
Z ustanovitvijo Akademije za glasbo v Beogradu leta 1937 se je v Srbiji (ki je
bila takrat del Kraljevine Jugoslavije) končno začelo glasbeno izobraževa-
nje na terciarni ravni. V prispevku so predstavljeni začetki oddelka za kla-
vir, in sicer od njegove ustanovitve leta 1937 do konca druge svetovne vojne
leta 1945. Po uvodu, ki opisuje okoliščine ustanovitve akademije, se prispe-
vek osredotoči na izbor pedagoških delavcev, število profesorjev na oddel-
ku za klavir, število vpisanih študentov in število diplomantov v obravna-
411