Page 251 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 251
HULDRYCH ZWINGLI

O odpravi zlorab
64. Od vseh teh, ki spoznajo svojo zmoto, naj se ne terja vračilo,
temveč naj se jih pusti umreti v miru in se naj po tem z njihovimi
dohodki ukrene po krščanski ljubezni.
65. Tiste, ki svoje zmote ne spoznajo, bo sodil Bog po svoji pra­
vičnosti. Zato naj se na njih ne izvajajo nobene telesne kazni, razen
če se tako nedostojno obnašajo, da bi se jih drugače ne moglo obrav­
navati.
66. Vsi duhovski predpostavljeni naj se takoj ponižajo in povzdig­
nejo le Kristusov križ, ne pa skrinje z denarjem, ali pa bodo propadli;
zakaj sekira je že postavljena na korenino drevesa.
67. Če bi kdo bil željan disputirati z menoj zastran činža, desetine,
nekrščenih otrok, birme, se rad ponujam za odgovore.
Tu naj nihče ne poskuša polemizirati s sofistiko ali človeškim
česnanjem, temveč naj pride, tako da priznava sveto pismo kot razsod­
nika, da bi bodisi našel resnico, bodisi jo obdržal, če jo je, kot jaz
upam zase, že našel.
Naj bo v Božjih rokah!

*
HULDRYCH ZWINGLI je bil rojen 1. januarja 1484, se šolal v
Baslu, Bernu, na dunajski univerzi, naposled v Baslu (1502–06). Kot
magister je nato prevzel župnijo v Glarusu (1506–16), nato v Einsie­
delnu (1516–18), od 1. januarja 1519 do smrti 1531 v Zürichu.
Na Zwinglijevo prošnjo je sklenil mali in veliki svet Züricha, naj
se 29. januarja 1523 v mestu opravi disput o veri; zgodovina ga je
zabeležila kot »Prvi züriški disput«. Udeležilo se ga je okoli 600 oseb.
Za disput je Zwingli kot povzetek svojega dotedanjega oznanjanja
napisal 67 artikulov, imenovanih tudi »Zaključki [Schlussreden]«,
in se ponudil, da jih bo v disputu zagovarjal. Po koncu disputa je
svet razglasil sodbo, ki je nastala že na podlagi dopoldanskega dela
disputa:

249
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256