Page 307 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 307
UR[KA MIRT

V ZDA je bil viden napredek glede ženskega duhovništva leta
1956, ko sta Prezbiterijanska cerkev in Metodistična cerkev spre-
menili pravila za dostop žensk do polnega duhovništva. Spodbudo
za to spremembo so dale nove ekumenske vezi/stiki prek Svetovnega
sveta Cerkva med temi ameriškimi Cerkvami in reformiranimi
Cerkvami iz Evrope. Ženske iz Nemčije in Skandinavskih držav so
namreč opravljale pastoralna dela med drugo svetovno vojno, po
vojni pa so vztrajale, da bi to delo nadaljevale, in so zahtevale polno
posvečenje.

Konec šestdesetih je v Ameriki ideja o ženskem duhovništvu
končno začela postajati stvarnost. Ženske iz glavne protestantske
cerkve so se začele v večjem številu udeleževati teoloških seminarjev.
Z 10 odstotkov iz leta 1972 je vpis žensk na teološke fakultete v ZDA
leta 1987 poskočil na 27 odstotkov (vključno s tistimi, ki se niso
šolale za posvečene duhovnice). Danes je običajno, da je študentk
teologije 50 odstotkov ali celo več. Ravno tako je poskočilo število
žensk, ki so postale doktorice teologije. Tako so ženske začele tudi
učiti kot profesorice na seminarjih in predavanjih.

Hkrati je naraščalo tudi število feminističnih teoloških študij in
raziskav v 70. in 80. letih 20. stoletja. Ravno tako se je povečalo število
literature na vseh področjih teologije: Sveto pismo, teologija, cerkvena
zgodovina, etika, pastoralna psihologija, liturgija in krščansko
izobraževanje. Od zelo splošnega branja na področju feminizma,
teologije in krščanstva so postale feministične teološke študije zelo
specializirane in obogatene z veliko več literature. Danes lahko
najdemo teme iz teologije, raziskane v feminističnih študijah, na
področjih zveze, nove zaveze, patristike, srednjega veka in sodobne
teologije. Postalo je običajno, da so na teoloških in svetopisemskih
konferencah vedno tudi predstavnice iz feminističnih študij. Kljub
temu pa je potrebno dodati, da samo učenje in pogled feministične
struje ni postal tako vpliven (v primerjavi z naraščanjem števila
literature na tem področju). Še vedno je feminizem tipično razum-
ljen kot specialno, določeno zanimanje nekaterih žensk (in še manj
moških) in ne kot normalen del učenja.3

3 Prim. Christianity: the complete guide (2005), s.v. »women in christianity«.

305
   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312