Page 338 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 338
RAZGLEDI, VPOGLEDI

Z navedenimi podatki in z domnevo, da je bilo pakiranje smotrno,
lahko z upoštevanjem znane teže in velikosti enega izvoda Biblije18
ugotovimo, da so imeli sodi prostornino kakih 400 litrov. Tolikšnega
bremena pa niso mogli tovoriti na konjih; lahko so ga le vozili. Za to
pa so morali imeti na voljo cesto in ustrezno vozilo.

Za časa prej omenjenih Trubarjevih potovanj je vodila preko
Korena zgolj slaba tovorniška pot, toda leta 1574 so usposobili to
pot za vozni promet z manjšimi, dvokolesnimi vozovi;19 s tem je bil
izpolnjen prvi pogoj.

O tem, kakšni so bili takrat dvokolesni vozovi na Gorenjskem,
imamo, žal, le malo podatkov. Iz zgodovinskega pregleda sicer vemo,
da so poznali dvokolesne vozove že v antiki in da je prišlo do po-
membnejših izboljšav teh voz v srednjem veku; pozneje pa se je ta
vrsta voza le malo spreminjala.20 Take vozove, ki so posebno primerni
za slabe poti ali celo za teren brez njih, so uporabljale, na primer,
tudi planinske enote JLA.21 Spremembe so bile torej počasne, zato
verjetno lahko privzamemo, da so bili v času protestantizma pri nas
na voljo ozki dvokolesni vozovi z viličnim ojesom in ukrivljeno osjo,

SN

Slika 2: Korenški cesti na vojaškem zemljevidu iz let 1763–1787;
stara (S) in nova (N).

19 Glej 8, stran 275.
20 Laszlo Tarr: Karren-Kutsche-Karosse, Eine Geschichte des Wagens, BLV, München,

Basel, Wien.
21 Dvokolica M46A nosilnosti 250 kg.

336
   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343