Page 205 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IX (2013), številka 17-18, ISSN 1408-8363
P. 205
VINKO O[LAK

samozavest in pomoč iz Turčije, ko obenem upada poistovetenje z
demokracijo pri Nemcih. Nekega jutra se lahko zbudijo v državi s
šeriatskim pravom, ki se v posameznih sodnih primerih na lokalni
ravni že uveljavlja. Tudi Antikrist bo najbrž uporabil za svoj vzpon in
za vzpostavitev svojega totalitarnega sistema, ki bo presegal po total-
nosti vse prejšnje, načelo in orodja političnega legalizma, preden bo
ta orodja potem uničil, da jih ne bi mogel uporabiti kdo proti njemu
ali za njim.

Pogled na Kristusa z vidika spreobrnjene osebe
in z vidika (pragmatičnega) vladarja

Za spreobrnjenega človeka, namreč v polnem smislu spreobrnitve,
kakor o tem govori Biblija, in ne zgolj v smislu menjave verskega
nauka in verske strukture, kakor sociolog vidi cerkev, je Kristus zunaj
serije prerokov in verskih ustanoviteljev, namreč pravi Bog in pravi
človek. Kdor je v veri sprejel Kristusa, ta ni sprejel samo njegovega
nauka, ampak Kristusovo osebo v celoti, in sicer tako, da mu je izro-
čil vodenje svojega življenja in ga postavlja kot edino merilo vseh
stvari, kar je pozitivna alternativa Protagorovi formuli, da je človek,
nameč kateri koli človek merilo vseh stvari, na čemer temelji ves da-
našnji humanizem z vsemi strahotnimi posledicami take formule.
Zato se spreobrnjeni človek o vseh rečeh zunanjega in svojega notra-
njega sveta, o času in večnosti, o dobrem in zlu, o lepem in grdem, o
pravičnem in krivičnem posvetuje izključno samo s Kristusom in v
njegovi besedi išče odgovore na svoja vprašanja in navodila za svoje
življenje in ravnanje.

S tem, ko je spreobrnjenčev pogled usmerjen na Kristusa kot na
središče njegovega življenja, tak človek, če je res v tem smislu spreobr­
njen, tudi ni več definiran po nasprotovanju. Kristusov učenec, kar je
bolj natančno, kakor če rečem kristjan, ni antihudič, ni antifašist, ni
antinacist, ni antikomunist, ni antikatolik, ni antiordodoksen, ni
antiprotestant, ni antiliberalec in kar je še reči, ob katerih je mogoče
biti anti-. Kristusov človek namreč ni v sporu in boju s svetom, ampak
je v boju, kakor pravi Pismo, »proti vladarstvom, proti oblastem, proti
svetovnim gospodovalcem te mračnosti, proti zlohotnim duhovnim silam v

203
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210