Page 362 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik X (2014), številka 19-20, ISSN 1408-8363
P. 362
[TUDIJSKI VE^ERI
Slika 3: Ptuj proti koncu 17. stoletja
(G. M. Vischer, Topographia Ducatus Stiriae, 1681)
Dogajanje po nastopu nadvojvoda Ferdinanda II.
do leta 1600
Vrhuncu skupnosti je kmalu sledil njen zaton. Leta 1595 se je v
nižjeavstrijske dežele vrnil sin Karla II., še ne polnoletni Ferdinand II.
(vladal 1596–1637), kar so tudi katoličani na Dravskem polju izko-
ristili za zaostrovanje odnosa s svojimi konfesionalnimi nasprotniki.
Betnavsko središče je dotlej že doživelo nekaj blažjih vdorov in van-
dalističnih izpadov, konec leta 1595 pa je sledil najhujši pred njegovim
uničenjem. Trije opiti katoliški duhovniki z mariborskim vikarjem
Antonom Manicorjem na čelu so tedaj vdrli v molilnico ter z napisi
o »lažnivi službi božji in lažnivem pridigarju« oskrunili oltar.37
V Mariboru je do prvih sprememb prišlo v začetku naslednjega leta,
ko je mesto po dolgem času znova dobilo katoliškega mestnega sodni-
ka, pa tudi mestni svèt je evangeličanom spolzel iz rok. Tudi mestna
evangeličanska šola je bila zaprta, učitelj Nikolaj Sobrius pa začasno
izgnan. Pouk, vendar le za dečke, se je preselil na Betnavo. Kljub temu
37 Prav tam, str. 12–13.
360
Slika 3: Ptuj proti koncu 17. stoletja
(G. M. Vischer, Topographia Ducatus Stiriae, 1681)
Dogajanje po nastopu nadvojvoda Ferdinanda II.
do leta 1600
Vrhuncu skupnosti je kmalu sledil njen zaton. Leta 1595 se je v
nižjeavstrijske dežele vrnil sin Karla II., še ne polnoletni Ferdinand II.
(vladal 1596–1637), kar so tudi katoličani na Dravskem polju izko-
ristili za zaostrovanje odnosa s svojimi konfesionalnimi nasprotniki.
Betnavsko središče je dotlej že doživelo nekaj blažjih vdorov in van-
dalističnih izpadov, konec leta 1595 pa je sledil najhujši pred njegovim
uničenjem. Trije opiti katoliški duhovniki z mariborskim vikarjem
Antonom Manicorjem na čelu so tedaj vdrli v molilnico ter z napisi
o »lažnivi službi božji in lažnivem pridigarju« oskrunili oltar.37
V Mariboru je do prvih sprememb prišlo v začetku naslednjega leta,
ko je mesto po dolgem času znova dobilo katoliškega mestnega sodni-
ka, pa tudi mestni svèt je evangeličanom spolzel iz rok. Tudi mestna
evangeličanska šola je bila zaprta, učitelj Nikolaj Sobrius pa začasno
izgnan. Pouk, vendar le za dečke, se je preselil na Betnavo. Kljub temu
37 Prav tam, str. 12–13.
360