Page 25 - Management 16 (2021), številka 1
P. 25
ona Dakič Celostna nakupna izkušnja
Podiplomska študentka, na prepihu sprememb
Univerza na Primorskem,
Fakulteta za management Nakupovanje živil in potrošnih dobrin je danes za večino ljudi nekaj sa-
polona.dakic@gmail.com moumevnega – je del naše kulture. Lahko bi celo rekli, da gre za moderno
obliko lova in nabiranja. Tako kot so v pradavnini moški hodili na lov,
ženske pa nabirale zelišča in ostale rastline, da so zagotovili preživetje
svojih družin, danes to potrebo uresničujemo preko nakupovanja. Skozi
tisočletja se je potreba po nakupovanju izrazito spreminjala. Celostna na-
kupna izkušnja postaja vedno kompleksnejša zaradi vedno širše ponudbe
trgovcev, njihovega širjenja po različnih državah, digitalizacije in tehno-
logije. Trgovci so postali bolj razvejani, premik se je zgodil tudi na strani
proizvajalcev, saj so digitalni procesi in razmah tehnologije pripomogli k
pospešenemu inoviranju njihovih izdelkov ter storitev. Tako kot pri tr-
govcih se je tudi pri njih pojavila možnost širjenja poslovanja po vsem
svetu. Posledično imajo potrošniki na voljo vedno več izbire različnih iz-
delkov, storitev in blagovnih znamk, kar vodi do sprejemanja večjega šte-
vila odločitev, kar pa ni nujno, da zagotavlja tudi večje zadovoljstvo.

Ključne besede: celostna nakupna izkušnja, vedenje potrošnikov, digitali-
zacija, tehnologija

A Holistic Shopping Experience on the Brink of Change

Shopping for food and other goods is today for most people something
normal – it is part of our culture. We could even say that it is a mod-
ern form of hunting and gathering. Just as in ancient times men went
hunting and women gathered herbs and other plants to provide basic
goods for the survival of their families, today we are realizing this need
through shopping. Over the centuries, the need to shop has changed re-
markably. Customer journey is becoming more complex due to the in-
creasing supply of retailers and their rapid spreading across different
countries. Retailers have became more diversified, the shift also hap-
pened on the manufacturers’ side. The boom in digitalization and tech-
nology have helped accelerate the innovation of their products and ser-
vices. Like retailers, they too have been given the opportunity to expand
their business around the world. In addition, consumers have more and
more choices of different products, services and brands, which in turn
leads to more decisions, but this does not necessarily provide greater cus-
tomer satisfaction.

Keywords: customer journey, customer behavior, digitalization, technol-
ogy

https://doi.org/10.26493/1854-4231.16.25-30

Vedenje potrošnikov v prodajnem okolju pred- pno izkušnjo, ki jih zabava, stimulira, ima na-
stavlja področje raziskovanja že več kot 70 let nje emocionalni vpliv ter spodbuja njihovo kre-
(npr. Applebaum 1951). Nakupovanje že dolgo ni ativnost (Foster in McLelland 2015). Te okoli-
zgolj proces, s pomočjo katerega potrošnik pride do ščine omogočajo kreiranje zapomljivih potrošni-
želenega izdelka ali storitve, postalo je veliko več – ških izkušenj znotraj prodajnega okolja. Predsta-
postalo je družbena izkušnja (Rompay idr. 2012). vljajo priložnost, da proizvajalci in trgovci svoje
Današnji potrošniki od proizvajalcev in trgov- marketinško-prodajne aktivnosti ustvarijo na na-
cev pričakujejo interaktivno in holistično naku- čin, ki bo drugačen od njihove konkurence. Raz-

management 16 (2021) številka 1 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30