Page 31 - Management 18 (2023), številka 2
P. 31
Neja Lavrič Smrdel, Tekmovalna debata kot metoda
Gimnazija Bežigrad
nejalavricsmrdel@gmail.com za pridobivanje kompetenc
Barbara Švagan,
Univerza na Primorskem, prihodnosti
Fakulteta za management
barbara.svagan@fm-kp.si
Članek raziskuje vlogo tekmovalne debate pri razvoju ključnih kompetenc
prihodnosti, kot so kreativno mišljenje, kritično mišljenje in jasna ter
spoštljiva komunikacija. Osnovno raziskovalno vprašanje članka izhaja
iz številnih raziskav, ki napovedujejo naraščajočo pomembnost teh kom-
petenc na trgu dela v prihodnosti. V članku analiziramo stanje tekmo-
valne debate v Sloveniji in izpostavljamo potencial za njeno vključitev
v formalno izobraževanje, pri tem pa se v veliki meri osredotočimo na
obstoječe raziskave, ki dokazujejo, da je tekmovalna debata učinkovito
orodje za pripravo mladih na izzive sodobnega trga dela.
Ključne besede: debata, kompetence, trg dela
Competitive Debate as a Method for Acquiring the Competences
of the Future
The article explores the role of competitive debate in the development of
key future competencies, such as creative thinking, critical thinking, and
clear and respectful communication. The fundamental research question
of this article arises from numerous studies predicting the increasing
importance of these skills in the job market of the future. The article
analyses the state of competitive debate in Slovenia and highlights the
potential for its integration into formal education. It predominantly fo-
cuses on existing research demonstrating that debate is an effective tool
in preparing young individuals for the challenges of the modern labour
market.
Keywords: debate, skills, labour market
https://doi.org/10.26493/1854-4231.18.79-83
Uvod Cilj članka je pokazati, da lahko k razvoju ključ-
Številne raziskave napovedujejo, da bosta kompe- nih kompetenc prihodnosti, kot sta kritično miš-
tenci kritičnega in kreativnega mišljenja v priho- ljenje in komunikacija, prispeva prav tekmovalna
dnosti za udeležence na trgu dela še pomembnej- debata, ki pa je v slovenskem prostoru zaenkrat
ši. Razvijanje mehkih veščin, kot sta kritično in uveljavljena zgolj kot obšolska dejavnost, pone-
kreativno mišljenje, pa je dolgotrajno in zahteva kod po svetu pa je vključena tudi v ure obveznega
nenehno vajo, zato je pomembno, da jih mladi pouka.
pričnejo razvijati in nadgrajevati čimprej. V član-
ku se osredotočamo na izobraževalno oz. tekmo- Kompetence prihodnosti
valno debato kot na enega izmed najučinkovi- Anketa z 18.000 udeleženci iz 15 držav, ki jo je iz-
tejših načinov za pridobivanje veščin kritičnega vedlo podjetje McKinsey & Company, je izposta-
mišljenja, prepričljive argumentacije in javnega vila ključne kompetence, ki bodo na trgu dela v
nastopanja. prihodnosti vse pomembnejše. Poleg digitalnih
V članku najprej predstavimo nekaj ključnih veščin ter veščin, povezanih z medosebnimi od-
napovedi kompetenc prihodnosti, nato koncept nosi in vodenjem, so izpostavili pomembnost ko-
tekmovalne debate, na koncu pa ugotavljamo, gnitivnih kompetenc, kot so npr. kritično mišlje-
kako debatna metodologija neposredno prispeva nje (strukturirano reševanje problemov, logično
k razvoju kompetenc prihodnosti. sklepanje, razumevanje pristranskosti ter iskanje
management 18 (2023) številka 2 79