Page 3 - Management
P. 3
Simona Kustec Poslovni bonton kot ogledalo
Univerza na Primorskem,
Fakulteta za management vrednot gospodarstva, politike,
simona.kustec@fm-kp.si
medijev in zasebnega življenja
Vodilna namera prispevka je predstaviti poglede gospodarstvenikov,
obrtnikov in bodočih managerjev na (poslovni) bonton. Teoretske ugo-
tovitve predhodno izvedenega pregleda strokovne literature najprej
povzamemo v posebnem modelu poslovnega bontona, ki ga v prispevku
preverjamo preko izvedbe preliminarne spletne anketne raziskave, v ka-
teri so anonimno sodelovali študentje ter predstavniki podjetniških in
obrtniških skupin iz obalno-kraške regije.
Analiza pridobljenih podatkov pokaže, da anketiranci bonton v prevla-
dujoči večini razumejo kot pomemben dejavnik tako lastnega poslovnega
kot tudi osebnega vsakodnevnega delovanja in da kot negativna ocenju-
jejo stanja bontona v politiki ter medijih. Anketiranci bonton povezuje-
jo z vedenjskimi vzorci in zunanjim izgledom, pri delu pa v prvi vrsti z
vsebinsko dobro pripravljenostjo ter s pogajalskimi in komunikacijskimi
veščinami, kar vse odraža visoko izražene vrednote spoštovanja in z njim
povezanega zaupanja. Bonton je za anketirance osebno visoko pomem-
ben v življenju nasploh, večina pa največjo pomembnost bontona vidi v
kontekstih javnih prostorov življenj – politiki, poslovnemu in medijske-
mu svetu; stanje bontona v omenjenih svetovih anketiranci ocenjujejo
kot najbolj kritično in ga tudi najnegativneje ocenjujejo.
V zaključku prikazane empirične ugotovitve, soočene z začetnimi priča-
kovanji modela ter s splošnimi aktualnimi javnomnenjskimi podatki o
zaupanju, kažejo na smiselnost nadaljnjega preučevanja in tudi medse-
bojnega povezovanja preučevanih vsebin, s tem povezano pa seveda tudi
na potrebo po celoviti teoretski in metodološki dodelavi dosedanjega
modela ter raziskovalnega načrta.
Ključne besede: vrednote, vedenje, poslovni bonton, gospodarstvo, politi-
ka, mediji, preliminarna raziskava
Business Etiquette as a Mirror of Business, Politics, Media
and Private Life Values
The guiding intention of this paper is to present the views of businessmen,
craftsmen and future managers on (business) etiquette. The theoretical
findings of a literature review are first summarised in a specific model
of business etiquette, which is empirically tested through a preliminary
online survey study, anonymously conducted with students and repre-
sentatives of business and craft groups from the Obalno-Kraška region.
The analysis of the data shows that respondents overwhelmingly per-
ceive etiquette as an important part of both their own business and
personal daily activities, with a particularly critical focus given to the
broader public activities of politics and the media. Respondents associ-
ate etiquette with behavioural patterns, outlook, and substantive good
working manners and negotiation and communication skills, all of which
are related to highly expressed values of respect and the associated trust
in the long term. Respondents personally consider etiquette to be of high
importance in life in general, with the majority attaching the greatest im-
portance to the public spaces of life – politics, business and the media –
management 19 (2024) številka 2 49