Page 3 - Management
P. 3

Simona Kustec                  Poslovni bonton kot ogledalo
                Univerza na Primorskem,
                Fakulteta za management        vrednot gospodarstva, politike,
                simona.kustec@fm-kp.si
                                               medijev in zasebnega življenja




                                               Vodilna namera prispevka je predstaviti poglede gospodarstvenikov,
                                               obrtnikov in bodočih managerjev na (poslovni) bonton. Teoretske ugo-
                                               tovitve predhodno izvedenega pregleda strokovne literature najprej
                                               povzamemo v posebnem modelu poslovnega bontona, ki ga v prispevku
                                               preverjamo preko izvedbe preliminarne spletne anketne raziskave, v ka-
                                               teri so anonimno sodelovali študentje ter predstavniki podjetniških in
                                               obrtniških skupin iz obalno-kraške regije.
                                               Analiza pridobljenih podatkov pokaže, da anketiranci bonton v prevla-
                                               dujoči večini razumejo kot pomemben dejavnik tako lastnega poslovnega
                                               kot tudi osebnega vsakodnevnega delovanja in da kot negativna ocenju-
                                               jejo stanja bontona v politiki ter medijih. Anketiranci bonton povezuje-
                                               jo z vedenjskimi vzorci in zunanjim izgledom, pri delu pa v prvi vrsti z
                                               vsebinsko dobro pripravljenostjo ter s pogajalskimi in komunikacijskimi
                                               veščinami, kar vse odraža visoko izražene vrednote spoštovanja in z njim
                                               povezanega zaupanja. Bonton je za anketirance osebno visoko pomem-
                                               ben v življenju nasploh, večina pa največjo pomembnost bontona vidi v
                                               kontekstih javnih prostorov življenj – politiki, poslovnemu in medijske-
                                               mu svetu; stanje bontona v omenjenih svetovih anketiranci ocenjujejo
                                               kot najbolj kritično in ga tudi najnegativneje ocenjujejo.
                                               V zaključku prikazane empirične ugotovitve, soočene z začetnimi priča-
                                               kovanji modela ter s splošnimi aktualnimi javnomnenjskimi podatki o
                                               zaupanju, kažejo na smiselnost nadaljnjega preučevanja in tudi medse-
                                               bojnega povezovanja preučevanih vsebin, s tem povezano pa seveda tudi
                                               na potrebo po celoviti teoretski in metodološki dodelavi dosedanjega
                                               modela ter raziskovalnega načrta.
                                               Ključne besede:  vrednote, vedenje, poslovni bonton, gospodarstvo, politi-
                                               ka, mediji, preliminarna raziskava
                                               Business Etiquette as a Mirror of Business, Politics, Media
                                               and Private Life Values
                                               The guiding intention of this paper is to present the views of businessmen,
                                               craftsmen and future managers on (business) etiquette. The theoretical
                                               findings of a literature review are first summarised in a specific model
                                               of business etiquette, which is empirically tested through a preliminary
                                               online survey study, anonymously conducted with students and repre-
                                               sentatives of business and craft groups from the Obalno-Kraška region.
                                               The analysis of the data shows that respondents overwhelmingly per-
                                               ceive etiquette as an important part of both their own business and
                                               personal daily activities, with a particularly critical focus given to the
                                               broader public activities of politics and the media. Respondents associ-
                                               ate etiquette with behavioural patterns, outlook, and substantive good
                                               working manners and negotiation and communication skills, all of which
                                               are related to highly expressed values of respect and the associated trust
                                               in the long term. Respondents personally consider etiquette to be of high
                                               importance in life in general, with the majority attaching the greatest im-
                                               portance to the public spaces of life – politics, business and the media –

                                                               management 19 (2024) številka 2  49
   1   2   3   4   5   6   7   8