Page 8 - Management
P. 8

Simona Kustec| Poslovni bonton kot ogledalo vrednot

                                                                  Bonton kot prvo ogledalo vrednot lastnega
                    Nespoštovanje       Slaba vsebinska pripravljenost   dela in dojemanja dela širšega okolja
                                        na delo
                    Zanemarjen izgled   Neolikanost               Pri  ocenjevanju  zadovoljstva  z  »delovanjem«
                    Močan telesni vonj  Skakanje v besedo         bontona v lastnem poslovnem in širšem okolju
                    Uporaba mobitela    Neprimeren prostor za delo  anketiranci pri vprašanju, kaj se jim osebno pri
                    med sestankom
                                                                  njihovem delu zdi najpomembnejše (Q2), najprej
                                                                  izpostavijo vsebinsko dobro pripravljenost za
                                                                  delo (60 %), ki ji sledi zunanja podoba oz. ureje-
                                                                  nost (20 %), tej pa v podobni meri (10 %) še mne-
                                                                  nje, da se o poslovnem delu anketirancev veliko
                                                                  govori ter da se stranke dobro počutijo.
                                                                    Anketirance v poslovnem svetu najbolj moti
                                                                  (Q4) nespoštovanje (44 %), nato slaba vsebinska
                                                                  pripravljenost (30 %), v skoraj enakovrednem de-
                                                                  ležu (20 %) pa tudi neprimeren zunanji izgled (za-
                                                                  nemarjenost in močan telesni vonj) ter vedenjske
                                                                  lastnosti (neolikanost in skakanje v besedo). Pre-
                  Slika 6: Najbolj moteči dejavniki v poslovnem svetu  cej presenetljivo malo (manj kot 10 %) anketiran-
                                                                  cem se zdi moteče, če se med sestanki uporablja
                         Kot je razvidno iz slike 5, so po oceni anketi-  mobitele (slika 6).
                      rancev med zelo pomembnimi (stolpci, obarvani    Pri oceni zadovoljstva s stanjem bontona v
                      z rdečo barvo) svetovi bontona na prvem mes-  poslovnem in širšem javnem ter zasebnem svetu
                      tu oz. v 70 % svet politike, ki mu z dobrimi 50 %   (Q7) anketiranci tega najbolje ocenjujejo najprej
                      sledita poslovni svet in mediji, polovica anketi-  v zasebnem, nato pa v svojem poslovnem in
                      rancev pa kot zelo pomemben svet bontona iz-  širšem javnem okolju. Najslabše ocene pripišejo
                      postavi tudi javnost. Čeprav v nasprotju s prav-  bontonu v okolju politike in medijev (slika 7).
                      kar izpostavljenimi ugotovitvami anketiranci   Slika 7 nazorno prikazuje najslabše ocene an-
                      različne zasebne svetove (prijateljstvo, družina,   ketirancev (svetlomodra in oker barva v stolpcih)
                      partnerstvo, lastna zasebnost) z vidika bontona   za politiko, medije in javno življenje ter najbolj-
                      ocenjujejo z manjšo »težo«, je tudi na zasebnih   še (temnomodro in oranžno obarvani stolpci) v
                      področjih življenja bonton zanje pomemben (rde-  zasebnem življenju ter v poslovnem svetu. Kot
                      če in zeleno  obarvani stolpci v vseh primerih vi-  povprečno dobro stanje bontona (sivo obarvani
                      dno prestopajo mejo 50 %), pri čemer je zanje naj-  stolpci) zopet ocenijo tistega v poslovnem svetu,
                      pomembnejši (in hkrati po vrednostih najbližji   nadalje v javnem in zasebnem življenju ter na
                      javim področjem življenja) njihov lastni bonton.   koncu v medijih in politiki.


                          Drugo


                  Zasebno življenje

                   Javno življenje

                          Mediji


                         Politika

                     Poslovni svet



                                   Odlično    Zelo dobro  Dobro     Zadostno    Nezadostno

                  Slika 7:   Ocena stanja bontona na različnih področjih življenja (v odstotkih)


                      54  management 19 (2024) številka 2
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13