Page 8 - Management
P. 8
Simona Kustec| Poslovni bonton kot ogledalo vrednot
Bonton kot prvo ogledalo vrednot lastnega
Nespoštovanje Slaba vsebinska pripravljenost dela in dojemanja dela širšega okolja
na delo
Zanemarjen izgled Neolikanost Pri ocenjevanju zadovoljstva z »delovanjem«
Močan telesni vonj Skakanje v besedo bontona v lastnem poslovnem in širšem okolju
Uporaba mobitela Neprimeren prostor za delo anketiranci pri vprašanju, kaj se jim osebno pri
med sestankom
njihovem delu zdi najpomembnejše (Q2), najprej
izpostavijo vsebinsko dobro pripravljenost za
delo (60 %), ki ji sledi zunanja podoba oz. ureje-
nost (20 %), tej pa v podobni meri (10 %) še mne-
nje, da se o poslovnem delu anketirancev veliko
govori ter da se stranke dobro počutijo.
Anketirance v poslovnem svetu najbolj moti
(Q4) nespoštovanje (44 %), nato slaba vsebinska
pripravljenost (30 %), v skoraj enakovrednem de-
ležu (20 %) pa tudi neprimeren zunanji izgled (za-
nemarjenost in močan telesni vonj) ter vedenjske
lastnosti (neolikanost in skakanje v besedo). Pre-
Slika 6: Najbolj moteči dejavniki v poslovnem svetu cej presenetljivo malo (manj kot 10 %) anketiran-
cem se zdi moteče, če se med sestanki uporablja
Kot je razvidno iz slike 5, so po oceni anketi- mobitele (slika 6).
rancev med zelo pomembnimi (stolpci, obarvani Pri oceni zadovoljstva s stanjem bontona v
z rdečo barvo) svetovi bontona na prvem mes- poslovnem in širšem javnem ter zasebnem svetu
tu oz. v 70 % svet politike, ki mu z dobrimi 50 % (Q7) anketiranci tega najbolje ocenjujejo najprej
sledita poslovni svet in mediji, polovica anketi- v zasebnem, nato pa v svojem poslovnem in
rancev pa kot zelo pomemben svet bontona iz- širšem javnem okolju. Najslabše ocene pripišejo
postavi tudi javnost. Čeprav v nasprotju s prav- bontonu v okolju politike in medijev (slika 7).
kar izpostavljenimi ugotovitvami anketiranci Slika 7 nazorno prikazuje najslabše ocene an-
različne zasebne svetove (prijateljstvo, družina, ketirancev (svetlomodra in oker barva v stolpcih)
partnerstvo, lastna zasebnost) z vidika bontona za politiko, medije in javno življenje ter najbolj-
ocenjujejo z manjšo »težo«, je tudi na zasebnih še (temnomodro in oranžno obarvani stolpci) v
področjih življenja bonton zanje pomemben (rde- zasebnem življenju ter v poslovnem svetu. Kot
če in zeleno obarvani stolpci v vseh primerih vi- povprečno dobro stanje bontona (sivo obarvani
dno prestopajo mejo 50 %), pri čemer je zanje naj- stolpci) zopet ocenijo tistega v poslovnem svetu,
pomembnejši (in hkrati po vrednostih najbližji nadalje v javnem in zasebnem življenju ter na
javim področjem življenja) njihov lastni bonton. koncu v medijih in politiki.
Drugo
Zasebno življenje
Javno življenje
Mediji
Politika
Poslovni svet
Odlično Zelo dobro Dobro Zadostno Nezadostno
Slika 7: Ocena stanja bontona na različnih področjih življenja (v odstotkih)
54 management 19 (2024) številka 2