Page 5 - Management
P. 5
Simona Kustec| Poslovni bonton kot ogledalo vrednot
DRUGE VRSTE BONTONA IZ SISTEMA
ZASEBNI (družina, prijatelji)
JAVNI (politika, mediji, družba)
POSLOVNI BONTON
VSEBINE POJAVNOST UČINKI
- zunanji izgledi - okolja in nosilci - pomembnost
- vedenje - pogostost - zadovoljstvo
- strokovnost - ocene
VREDNOTE
Slika 1: Model za raziskovanje poslovnega bontona
V primeru pojavnega vidika bontona se kot javnem ter poslovnem življenju – pripisuje tudi
najpogostejša pojavljajo vprašanja, v katerih pri- visoko pomembnost obstoju in zasledovanju
merih in okoliščinah naj se bonton sploh poja- pravil bontona, njegovih pozitivnih učinkov ter
vlja, kako pogosto in kdo so tisti posamezniki ter končno vodilnih vrednot.
skupine znotraj organizacije, ki morajo pri svo-
jem delu spoštovati »pravila« bontona. Opis metodologije
Kot posledica obeh opisanih vidikov pa učin- Za namene pridobivanja podatkov, s katerimi smo
kovni vidik zajame osebne, subjektivne zaznave lahko preverili uporabnost opisanega preliminar-
oz. ocene dejanske potrebnosti »imeti« in »de- nega raziskovalnega modela in z njim povezanih
lovati« po bontonu tako v lastnem poslovnem raziskovalnih vsebin ter vprašanj, prikazanih v
okolju kot v širši javnosti pa tudi zasebnem sve- predhodnem poglavju, je bila oblikovana poseb-
tu, kot se seveda zgradijo na podlagi izkušenj in na spletna anketa, ki je bila objavljena na portalu
vrednotnega ter etičnega sistema v družbi in po 1ka.1 Spletno anketiranje se je anonimno izvajalo
lastnem videnju. v sklopu pred izvedbo predavanj na temo poslovni
Odnos do vseh treh pojavnosti bontona znot- bonton, v obdobju med 14. marcem 2023 in 1. mar-
raj preučevanega poslovnega sveta kot tudi zuna- cem 2024. Anketo je sestavljalo 12 vprašanj in 58
njega zasebnega ter javnega prostora pa na dolgi spremenljivk, od tega štiri družbeno-demografska
rok končno gradi tudi odnos do vodilnih vrednot, vprašanja in spremenljivke ter osem vprašanj in
posebej spoštovanja in zaupanja. 54 spremenljivk, ki so se vsebinsko navezovali na
Povzete in na kratko opisane ter medsebojno teoretske dejavnike modela poslovnega bontona
v eno skupno celostno podobo strnjene poglede (slika 1), in sicer:2
na različne vidike oz. razsežnosti bontona lahko 1 Vsebinski segment modela so pokrivala na-
prikažemo z na sliki 1 predstavljenim modelom, slednja vprašanja:
prilagojenim namenom preučevanja poslovnega
bontona. Tovrsten model razumemo kot pripo- Q1 Na kaj najprej pomislite ob besedi »bonton«?
moček za lažje iskanje ter poznavanje osnovnih Možen je zgolj en, za vas osebno najpo-
pogledov na to, kakšna je podoba bontona v neki membnejši odgovor na to široko vprašanje.
preučevani skupnosti in koliko je bonton pomem- Q3 Kaj najprej opazite pri drugi osebi? Možen
ben za to skupnost ter v odnosu do širšega okolja. je zgolj en, za vas osebno najpomembnejši
Iz vsega navedenega tako lahko predposta- odgovor.
vimo, da preučevana skupina v primerih visoke Q5 Kako pomembne se vam zdijo naslednje last-
stopnje prepoznavanja in ocene obstoja tako vse- nosti v poslovnem svetu?
binskih kot pojavnih oblik bontona (tj. potrebe 1 Spletna povezava do anketnega vprašalnika:
po stalni prisotnosti bontona in zasledovanju https://www.1ka.si/a/0ebcd5ca.
pisanih ter nepisanih pravil glede zunanjega iz- 2 Vprašanja so navedena po zaporedju, kot sledi vse-
gleda, primernega vedenja ter strokovnosti delo- binsko-analitičen prikaz rezultatov v nadaljevanju
vanja) zase ter za druge – tako v zasebnem kot v prispevka.
management 19 (2024) številka 2 51