Page 5 - Management
P. 5

Simona Kustec| Poslovni bonton kot ogledalo vrednot



                                           DRUGE VRSTE BONTONA IZ SISTEMA
                                                ZASEBNI (družina,  prijatelji)
                                               JAVNI (politika, mediji, družba)

                                                   POSLOVNI BONTON

                            VSEBINE                    POJAVNOST                      UČINKI
                          - zunanji izgledi          - okolja in nosilci           - pomembnost
                            - vedenje                   - pogostost                - zadovoljstvo
                           - strokovnost                                              - ocene



                                                      VREDNOTE


                  Slika 1:   Model za raziskovanje poslovnega bontona


                  V primeru  pojavnega  vidika bontona se kot   javnem ter poslovnem življenju – pripisuje tudi
                najpogostejša pojavljajo vprašanja, v katerih pri-  visoko pomembnost obstoju in zasledovanju
                merih in okoliščinah naj se bonton sploh poja-  pravil bontona, njegovih pozitivnih učinkov ter
                vlja, kako pogosto in kdo so tisti posamezniki ter   končno vodilnih vrednot.
                skupine znotraj organizacije, ki morajo pri svo-
                jem delu spoštovati »pravila« bontona.     Opis metodologije
                  Kot posledica obeh opisanih vidikov pa učin-  Za namene pridobivanja podatkov, s katerimi smo
                kovni vidik zajame osebne, subjektivne zaznave   lahko preverili uporabnost opisanega preliminar-
                oz. ocene dejanske potrebnosti »imeti« in »de-  nega raziskovalnega modela in z njim povezanih
                lovati« po bontonu tako v lastnem poslovnem   raziskovalnih vsebin ter vprašanj, prikazanih v
                okolju kot v širši javnosti pa tudi zasebnem sve-  predhodnem poglavju, je bila oblikovana poseb-
                tu, kot se seveda zgradijo na podlagi izkušenj in   na spletna anketa, ki je bila objavljena na portalu
                vrednotnega ter etičnega sistema v družbi in po   1ka.1 Spletno anketiranje se je anonimno izvajalo
                lastnem videnju.                           v sklopu pred izvedbo predavanj na temo poslovni
                  Odnos do vseh treh pojavnosti bontona znot-  bonton, v obdobju med 14. marcem 2023 in 1. mar-
                raj preučevanega poslovnega sveta kot tudi zuna-  cem 2024. Anketo je sestavljalo 12 vprašanj in 58
                njega zasebnega ter javnega prostora pa na dolgi   spremenljivk, od tega štiri družbeno-demografska
                rok končno gradi tudi odnos do vodilnih vrednot,   vprašanja in spremenljivke ter osem vprašanj in
                posebej spoštovanja in zaupanja.           54 spremenljivk, ki so se vsebinsko navezovali na
                  Povzete in na kratko opisane ter medsebojno   teoretske dejavnike modela poslovnega bontona
                v eno skupno celostno podobo strnjene poglede   (slika 1), in sicer:2
                na različne vidike oz. razsežnosti bontona lahko   1  Vsebinski  segment  modela  so  pokrivala  na-
                prikažemo z na sliki 1 predstavljenim modelom,   slednja vprašanja:
                prilagojenim namenom preučevanja poslovnega
                bontona. Tovrsten model razumemo kot pripo-   Q1  Na kaj najprej pomislite ob besedi »bonton«?
                moček za lažje iskanje ter poznavanje osnovnih    Možen je zgolj en, za vas osebno najpo-
                pogledov na to, kakšna je podoba bontona v neki   membnejši odgovor na to široko vprašanje.
                preučevani skupnosti in koliko je bonton pomem-  Q3  Kaj najprej opazite pri drugi osebi? Možen
                ben za to skupnost ter v odnosu do širšega okolja.   je zgolj en,  za vas osebno najpomembnejši
                  Iz vsega navedenega tako lahko predposta-       odgovor. 
                vimo, da preučevana skupina v primerih visoke   Q5  Kako pomembne se vam zdijo naslednje last-
                stopnje prepoznavanja in ocene obstoja tako vse-  nosti v poslovnem svetu?
                binskih kot pojavnih oblik bontona (tj. potrebe   1  Spletna povezava do anketnega vprašalnika:
                po stalni prisotnosti bontona in zasledovanju   https://www.1ka.si/a/0ebcd5ca.
                pisanih ter nepisanih pravil glede zunanjega iz-  2  Vprašanja so navedena po zaporedju, kot sledi vse-
                gleda, primernega vedenja ter strokovnosti delo-  binsko-analitičen  prikaz  rezultatov  v  nadaljevanju
                vanja) zase ter za druge – tako v zasebnem kot v   prispevka.

                                                               management 19 (2024) številka 2  51
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10