Page 6 - Management
P. 6

Simona Kustec| Poslovni bonton kot ogledalo vrednotimona Kustec| Poslovni bonton kot ogledalo vrednot
                S

                                                                  Ustreznih za nadaljnjo vsebinsko preliminarno
                    (do   )                                       analizo podatkov, ki jih prikazujemo v nadaljeva-
                                                                  nju prispevka, je bilo 95 enot.
                    (   do   )
                                                                  Rezultati
                    (   do   )
                                                                  Vedenje, strokovnost ter obleka z nasmehom
                    (   do   )                                    kot vodilne podobe poslovnega bontona
                                                                  Izmed več ponujenih možnosti, teoretsko vezanih
                    (   do   )                                    na pogled na bonton kot vidik zunanjega izgleda
                                                                  ali vedenja, je kar 92 % vseh anketirancev odgo-
                    (   in več)
                                                                  vorilo, da ob besedi bonton najprej pomislijo na
                                                                  vedenje, 5 % na druženje, 3 % pa na sestanke (Q1).
                    (Ne želim odgovoriti)
                                                                    Pri zunanjem izgledu pri  drugih (Q3) preko
                                                                  20 % anketirancev najprej opazi obleko (27 %) in
                  Slika 2:   Starostna porazdelitev anketirancev
                        (po letih, v odstotkih)                   nasmeh (22 %), 15 % oči in prav toliko postavo,
                                                                  barvo glasu 11  %, po nekaj anketirancev pa iz-
                      2  Pojavni del modela                       postavi tudi roke in čevlje. Zgolj en anketiranec
                                                                  samoiniciativno navede »odnos do mene«, ki kot
                        Q12: Kako pogosto se pri vašem vsakodnevnem   možni odgovor v anketi ni bil ponujen, ampak ga
                            delu neposredno ukvarjate z vsebinami po-  je anketirani navedel v sklopu odgovora »drugo«.
                            slovnega bontona?
                        Q6:  Kako pomemben se vam zdi bonton v nasled-  V sklopu vsebinsko strnjenih zunanjih in vse-
                            njih »svetovih« naših življenj?       binsko strokovnih ter vedenjskih pogledov na
                                                                  pomembne vidike bontona za anketirance (Q5)
                      3  Učinkovni del modela:                    se na lestvici od 1 (zelo pomembno) do 5 (nepo-
                                                                  membno) kot zelo pomembna izpostavi vsebin-
                        Q2   Kaj se vam pri poslovnem odnosu zdi najbolj   ska pripravljenost (69  % vseh odgovorov »zelo
                            pomembno za vas osebno? Izberite le en, za   pomembno«), ki ji sledi jasno izražanje (64  %
                            vas osebno ključno pomemben odgovor.
                        Q4   Kaj vas v poslovnem pogledu najbolj zmo-  »zelo pomembno«), tej pa samozavest (51 % »zelo
                            ti?  Možen  je  zgolj  en,  po  vašem  mnenju   pomembno«) in pogajalske veščine (37  % »zelo
                                                                  pomembno«). Zunanji izgled kot zelo pomemben
                            najpomembnejši odgovor.  (Možnih je več   vidik bontona oceni 21 % anketirancev, še polovi-
                            odgovorov.)                           co manj od navedenih pa izgled in svetlost pros-
                        Q7   Kako bi v splošnem ocenili stanje bontona v   tora za delo (11 %). 30 % jih kot zelo pomemben
                            naslednjih »svetovih« naših življenj v Slove-  vidik bontona opredeli tudi gostoljubje.
                            niji?
                                                                    Kot izhaja iz slike 3, v kateri so vrednosti ocen
                         Anketo je izpolnilo 142 anketirancev iz vrst   pomembnosti strnjene po skupinah »pomemb-
                      podjetnikov, obrtnikov ter študentov manage-  nih« (vrednost 1 in 2, na sliki trije stolpci, obar-
                      menta v obalno-kraški regiji, od tega 61 % žensk   vani modro), »niti niti« (vrednost 3, na sliki tri-
                      in 39 % moških, med katerimi jih je 33 % zasedalo   je stolpci, obarvani sivo) in »manj pomembnih«
                      vodstvena delovna mesta, 28 % upravno-strokov-  (vrednosti 4 in 5, na sliki trije stolpci, obarvani
                      na (kadrovsko, finančno, organizacijsko, projektno   oranžno), se ob že izpostavljenih (zelo) pomemb-
                      delovno mesto), 13 % je bilo študentov, okoli 10 %   nih lastnostih poslovnega sveta kot manj oz. ne-
                      pedagoških delavcev in samozaposlenih ter med 5   pomembne dokaj presenetljivo izpostavijo mož-
                      in 8 % zaposlenih na področjih marketinga in od-  nost spremstva lastne širše delovne skupine pa
                      nosov z javnostmi ter splošne podpore in storitev.   tudi uporaba mobitela ter gostoljubnosti, ki se jo
                      36 % anketirancev je imelo zaključeno visokošol-  izkaže gostu preko pogostitve med in po opravlje-
                      sko izobrazbo, 19 % srednjo šolo ali gimnazijo, 6 %   nem delu.
                      poklicno izobrazbo, 9 % višjo šolo, 12 % pa magiste-
                      rij ali doktorat. Starost anketirancev se je po sicer   Bonton kot vsakodnevni pomemben vidik
                      običajni porazdelitvi delovno aktivnega prebival-  poslovnega in širšega javnega ter zasebnega
                      stva porazdelila tako, kot je prikazano na sliki 2.  življenja
                         Po obsegu je bila anketa opredeljena kot »krat-  Na vprašanje, kako pogosto se pri svojem vsako-
                      ka« (trajala je v povprečju štiri minute in 20 se-  dnevnem    delu       srečujejo      z    bontonom (Q12), polovica
                      kund), po težavnosti pa kot »zelo enostavna«.   anketirancev odgovori, da vsak dan, več kot 20 %,

                      52  management 19 (2024) številka 2
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11