Page 6 - Management
P. 6
Simona Kustec| Poslovni bonton kot ogledalo vrednotimona Kustec| Poslovni bonton kot ogledalo vrednot
S
Ustreznih za nadaljnjo vsebinsko preliminarno
(do ) analizo podatkov, ki jih prikazujemo v nadaljeva-
nju prispevka, je bilo 95 enot.
( do )
Rezultati
( do )
Vedenje, strokovnost ter obleka z nasmehom
( do ) kot vodilne podobe poslovnega bontona
Izmed več ponujenih možnosti, teoretsko vezanih
( do ) na pogled na bonton kot vidik zunanjega izgleda
ali vedenja, je kar 92 % vseh anketirancev odgo-
( in več)
vorilo, da ob besedi bonton najprej pomislijo na
vedenje, 5 % na druženje, 3 % pa na sestanke (Q1).
(Ne želim odgovoriti)
Pri zunanjem izgledu pri drugih (Q3) preko
20 % anketirancev najprej opazi obleko (27 %) in
Slika 2: Starostna porazdelitev anketirancev
(po letih, v odstotkih) nasmeh (22 %), 15 % oči in prav toliko postavo,
barvo glasu 11 %, po nekaj anketirancev pa iz-
2 Pojavni del modela postavi tudi roke in čevlje. Zgolj en anketiranec
samoiniciativno navede »odnos do mene«, ki kot
Q12: Kako pogosto se pri vašem vsakodnevnem možni odgovor v anketi ni bil ponujen, ampak ga
delu neposredno ukvarjate z vsebinami po- je anketirani navedel v sklopu odgovora »drugo«.
slovnega bontona?
Q6: Kako pomemben se vam zdi bonton v nasled- V sklopu vsebinsko strnjenih zunanjih in vse-
njih »svetovih« naših življenj? binsko strokovnih ter vedenjskih pogledov na
pomembne vidike bontona za anketirance (Q5)
3 Učinkovni del modela: se na lestvici od 1 (zelo pomembno) do 5 (nepo-
membno) kot zelo pomembna izpostavi vsebin-
Q2 Kaj se vam pri poslovnem odnosu zdi najbolj ska pripravljenost (69 % vseh odgovorov »zelo
pomembno za vas osebno? Izberite le en, za pomembno«), ki ji sledi jasno izražanje (64 %
vas osebno ključno pomemben odgovor.
Q4 Kaj vas v poslovnem pogledu najbolj zmo- »zelo pomembno«), tej pa samozavest (51 % »zelo
ti? Možen je zgolj en, po vašem mnenju pomembno«) in pogajalske veščine (37 % »zelo
pomembno«). Zunanji izgled kot zelo pomemben
najpomembnejši odgovor. (Možnih je več vidik bontona oceni 21 % anketirancev, še polovi-
odgovorov.) co manj od navedenih pa izgled in svetlost pros-
Q7 Kako bi v splošnem ocenili stanje bontona v tora za delo (11 %). 30 % jih kot zelo pomemben
naslednjih »svetovih« naših življenj v Slove- vidik bontona opredeli tudi gostoljubje.
niji?
Kot izhaja iz slike 3, v kateri so vrednosti ocen
Anketo je izpolnilo 142 anketirancev iz vrst pomembnosti strnjene po skupinah »pomemb-
podjetnikov, obrtnikov ter študentov manage- nih« (vrednost 1 in 2, na sliki trije stolpci, obar-
menta v obalno-kraški regiji, od tega 61 % žensk vani modro), »niti niti« (vrednost 3, na sliki tri-
in 39 % moških, med katerimi jih je 33 % zasedalo je stolpci, obarvani sivo) in »manj pomembnih«
vodstvena delovna mesta, 28 % upravno-strokov- (vrednosti 4 in 5, na sliki trije stolpci, obarvani
na (kadrovsko, finančno, organizacijsko, projektno oranžno), se ob že izpostavljenih (zelo) pomemb-
delovno mesto), 13 % je bilo študentov, okoli 10 % nih lastnostih poslovnega sveta kot manj oz. ne-
pedagoških delavcev in samozaposlenih ter med 5 pomembne dokaj presenetljivo izpostavijo mož-
in 8 % zaposlenih na področjih marketinga in od- nost spremstva lastne širše delovne skupine pa
nosov z javnostmi ter splošne podpore in storitev. tudi uporaba mobitela ter gostoljubnosti, ki se jo
36 % anketirancev je imelo zaključeno visokošol- izkaže gostu preko pogostitve med in po opravlje-
sko izobrazbo, 19 % srednjo šolo ali gimnazijo, 6 % nem delu.
poklicno izobrazbo, 9 % višjo šolo, 12 % pa magiste-
rij ali doktorat. Starost anketirancev se je po sicer Bonton kot vsakodnevni pomemben vidik
običajni porazdelitvi delovno aktivnega prebival- poslovnega in širšega javnega ter zasebnega
stva porazdelila tako, kot je prikazano na sliki 2. življenja
Po obsegu je bila anketa opredeljena kot »krat- Na vprašanje, kako pogosto se pri svojem vsako-
ka« (trajala je v povprečju štiri minute in 20 se- dnevnem delu srečujejo z bontonom (Q12), polovica
kund), po težavnosti pa kot »zelo enostavna«. anketirancev odgovori, da vsak dan, več kot 20 %,
52 management 19 (2024) številka 2