Page 41 - Studia Universitatis Hereditati, vol 11(2) (2023)
P. 41

example of Techonín, a village in Silesia in the Czech   vprašanj, ki jih preizprašuje ta članek in poskuša ponu-
               Republic where military barracks were transformed   diti nekaj gradiva za razmišljanje. Na podlagi etnograf-
               into a convalescent home for sick and severely disabled   ske raziskave, izvedene v izjemnih razmerah, v času pan-
               refugees in the period 1950–1962, this article aims to dis-  demije covida-19, in z uporabo metode fotoelicitacije
               cuss the relationship between minority, heritage and   predstavljam pričevanje nekdanjega begunca o prime-
               memory by attempting to answer what lasting legacy   ru Těchonín ter poskušam razumeti, kako individualni
               the minority of Greek refugees in Eastern Europe, and   spomin vodi do kolektivne dediščine.
               more particularly in Czechoslovakia, is entitled to claim
               in this condition of former welcome? What are the tra-
               jectories of memorialisation, or even heritageisation, of
               this movement of the Greek minority and what forms
               of formal recognition should be attributed to it in com-
               memorative monuments, are some of the questions that
               this article poses and attempts to provide some food for                                    41
 ti            thought. Based on an ethnographic research carried
               out under exceptional conditions, such as the Covid-19
               pandemic, and using the photo elicitation method, we
 ta            present the testimony of a former refugee on the case of
               Techonín, trying to understand how individual memo-
               ry leads to collective heritage.

               Povzetek
 di            Po grški državljanski vojni (1946–1949) se je okoli 55.000
               Grkov porazgubilo po vzhodni Evropi, ki jih je sprejela
               kot begunce. Temu prebivalstvu, moškim in ženskam,
               starejšim in otrokom, grško govorečim in govorcem slo-
 here          se je večina beguncev vrnila v Grčijo, ko jim je grška dr-                                  remembering the former eastern bloc: who owns the legacy – the case of těchonín
               vanskih jezikov, komunistom in nekomunistom, je bila
               več kot trideset let preprečena vrnitev v Grčijo. Čeprav

               žava to končno dovolila, se je del teh oseb odločilo za
               vedno ostati v nekdanjih državah gostiteljicah. Prisilno
               bivanje beguncev v državah nekdanjega vzhodnega blo-
               ka je danes zabeleženo v sledovih njihove prisotnosti, o
               čemer pričajo spominske plošče in spomeniki, ki pripo-
               vedujejo o njihovem prehodu v socialistične države. V
                   studiauniversitatis
               pričujočem članku ob primeru šlezijske vasi Těchonín
               na Češkem, kjer so v obdobju 1950–1962 nekdanje vojaš-
               nice spremenili v okrevališča za bolne in hudo invalidne
               begunce, razmišljam o razmerju med manjšino, dedišči-
               no in spominom ter poskušam odgovoriti na vprašanje,
               kakšno trajno zapuščino ima manjšina grških beguncev
               v vzhodni Evropi, zlasti na Češkoslovaškem, pravico za-
               htevati glede na preteklo bivanje v tej državi. Kakšne so
               poti memorializacije ali celo dediščinjenja tega premika
               grške manjšine in kakšne oblike uradnega priznanja bi
               mu bilo treba posvetiti v spomenikih? To so nekatera od
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46