Page 125 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 28, ISSN 2590-9754
P. 125
peter kuzmič

politične in gospodarske dogodke današnjega časa, milijonom naivnih
kristjanov, ki verujejo v Božjo besedo, služi kot religiozni nadomestek
za astrologijo. Še hujše: velik del te apokaliptike povzroča eshatološko
»paralizo«, namreč pasivno odvračanje od sveta in fatalistični brezup
namesto krščanskega upanja, s čimer ogroža etično delovanje in odgo-
vorni angažma, ki bi bil sad zares svetopisemske eshatologije.4 Takšno
sprevračanje svetopisemskega nauka je teološka herezija z daljnosežni-
mi posledicami. Preokupacija z apokaliptiko pelje v poskuse deeshato-
logizacije zgodovine in dehistorizacije eshatologije ter vnaša nesvetopi-
semski dualizem v domnevno svetopisemski nauk in pri tem razveže
eshatologijo od etike. Carl Henry upravičeno kritizira dispenzacionali-
stično teologijo, ki v svojih skrajnjih oblikah …

[…] pomete z zajetnim delom Jezusove etike, kot da ni relevantna za da-
našnjo dobo. Eshatologijo prikliče, da lahko odloži relevantnost govora
na gori in drugih segmentov novozaveznega etičnega nauka za poznejšo
»dobo kraljestva«. Dispenzacionalizem vnaša razcep v svetopisemsko eti-
ko v prid sporne eshatološke teorije. Zatrjuje, da je Kristusovo kraljestvo
odloženo do konca dobe Cerkve in da bo etika kraljestva spet zares re-
levantna šele v prihodnosti. Novozavezna teologija ne bo podpirala tega
radikalnega zanikanja sleherne sedanjostne oblike nebeškega kraljestva.
(Henry 1957, 551)
Moramo se spomniti/opomniti, da je eshatološka prihodnost z
Jezusom Kristusom že vdrla v našo sedanjost. Res je: evangelijci pou-
darjamo tretje in smo nagnjeni k temu, da zanemarjamo prvo in drugo.
Skušani smo, da konec postavljamo na začetek. Uprimo se tej skušnjavi
tako, da se posvetimo goreči molitvi za prihod kralj(estv)a in aktivne-
mu angažmaju v prid njegovega prihoda; poslušnemu življenju in slu-
ženju pod Jezusovim kraljevanjem v moči Svetega Duha. Izpovedujmo
njegovo vrhovno oblast, bodimo poslušni njegovi vladavini in izvršuj-
4 Za obširnejšo obravnavo prihodnostnega vidika Božjega kraljestva in njegove-
ga pomena za odgovornost kristjanov v sedanjosti glej mojo CRESR-razpravo
»Eschatology and Social Responsibility: An Evaluation of Evangelical Views and
Attitudes« (v Nicholls 1985, 135–64).

123
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130